generator inbouwen

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

generator inbouwen

Bericht door Hanomaad »

Nu ik mijn Webasto DBW 2010 diesel "reactor" heb verwijderd van onder de 508 heb ik opeens een ruimte over waar mijn Kipor 700W aggregaatje in zou kunnen, met wat aanpassingen (handvat en pootjes eraf). Dit is een stalen kist linksachter met een klep aan de buitenkant. Ik wil de generator graag min of meer geluidsdicht inbouwen, met een extra demper en uitlaat naar buiten, en luchtinlaat.

Iemand hier ervaring met het inbouwen van een generator? Op rubber zetten? Hij moet er ook nog uit kunnen, dus ik dacht aan een flexibele uitlaatslang/pijp die ik kan los koppelen.

De generator zal vooral in de winter gebruikt worden in noodgevallen, als aanvulling op de geplande 400W aan zonnepanelen om even snel bij te laden, en eventueel in de zomer voor een kleine air con.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: generator inbouwen

Bericht door Arno Z »

akoestiekwinkel.nl heeft daar speciale rubber machtige platen voor, tot wel 50 mm dik. Ook speciale platen die tegen uitlaat hitte kunnen.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: generator inbouwen

Bericht door Hanomaad »

Goeie. Dankjewel.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: generator inbouwen

Bericht door DVIII »

is die kipor trouwens lucht gekoeld , want dan moet je wel koellucht toelaten en er weer uitlaten , anders is de dichte isolatie kist zo goed dat je na een kwartier niets meer hoort , en misschien wel nooit meer van je kipor fixed piston engine model.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: generator inbouwen

Bericht door Arno Z »

Dat is bijna niet te combineren met een suskast.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: generator inbouwen

Bericht door Yoni »

voor honda is er een conisch deel wat je er op kan schroeven om de koel lucht aan de achterzeide op een 125mm slang aan te sluiten.
Maar bijvullen en starten en chocke aanzetten lijkt me niet heel makkelijk als het ingebouwd zit.
Of de 20 uurs olie service beur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten