Nieuw lid, Rens.

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
RensB
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014, 02:45

Nieuw lid, Rens.

Bericht door RensB »

Goedenavond allemaal!

Mijn naam is Rens en ben een verse vis in deze vijver. Sinds kort ben ik in bezit van een GMC Vandura 2500 als camper uit 1987!
(Voor degene die hem niet kennen, het is de A-Team bus.)
Deze heb ik in augustus aangeschaft samen met mijn vriendin en ben er na wat herstelwerkzaamheden aan de achterrem en uiteindelijk de hoofdrempomp vervangen mee op vakantie geweest, 2 weken naar Oostenrijk en zuid Duitsland.

Tijdens de vakantie wat plannen gemaakt om het een en ander te "upgraden", mar van kwaad tot erger wordt dit een hele leuke uitdaging. Laatste weken de hele bus gestript en nu aan de wederopbouw bezig. Vloer is weer nieuw met hout gemaakt en de vloerbedekking in de cockpit opnieuw gelegd.

Op dit moment ben ik toe aan de elektrische bedrading, gasleidingen en waterleidingen.

Wanneer dat erin zit kunnen we de rest gaan doen, maar dat hoef ik de meeste van jullie niet uit te leggen.

Dus kortom, ik heb nog een hoop te doen en zal jullie info ten harte nemen en misschien zelf ook wel eens wat info verstrekken, het meeste zal dan ervaringsverhalen zijn, mar daar kunnen anderen wellicht weer uit putten.

Ik hoop op een leuke "samenwerking".

Groeten,

Rens.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door De Rooie Reus »

Welkom Rens, weer eens een echte Amerikaan in het forum.

Meestal begint het met eenvoudige vervangingen en reparaties en al gauw ken je de hele bus van binnen en van buiten.
Enfin, de winter komt eraan en tijd genoeg om alles onder handen te nemen.
Heb je toevallig een fototoestel en kun je wat foto's op het forum zetten zodat we de voortgang kunnen meemaken?

Succes en groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
RensB
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014, 02:45

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door RensB »

Dat kan ik zeker wel, en leuk dat er naar gevraagd wordt, ik zal even kijken hoe ik ze moet uploaden, lukt vast wel, en even kijken wat de relevante foto's zijn.
Zoals hij nu is is er aan de binnenkant behalve het dashboard, de stoelen en de ramen niet veel meer over..
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door Arno Z »

Welkom Rens,

Velen hier zijn begonnen met een bus die binnen een paar weken na aanschaf helemaal leeg was. Dan heb je alles gezien en weet je wat je hebt.

Mocht het uploaden niet lukken, met een Android telefoon maak je foto's rechtstreeks naar een Google+ webalbum, als je dat wil. Dan kan je de link naar dat album hier delen.

Ook met de tapatalk app is foto's plaatsen heel makkelijk.

Arno
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door Maxer »

En mocht je goede foto's willen maken, dus met een knappe camera ipv een telefoon, kun je die uploaden naar bv Photobucket (wel eerst een account maken) en daarna de link op het forum tussen de 2 plaatsen, dan staan ie er ook. Voordeel is ook dat photobucket ze verkleind zodat men niet hoeft te scrollen omdat de foto veel te groot is.
RensB
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014, 02:45

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door RensB »

Potjandorie, kwam vanmorgen bij de camper, hij staat nu nog bij mijn schoonouders, was hij lek! Dit was eerder niet opgevallen maar omdat hij nu met zijn 'kont' naar beneden stond liep het langs de bedrading naast de achterdeuren naar beneden. Geluk bij een ongeluk dat we er nu achter komen, en niet als alles er weer net gloedje nieuw in zit. Nu even proffesorisch dicht gekit, binnenkort als hij binnen kan staan eens een wat definitiever oplossing zoeken. Ik zal hier als ik meer info heb een keer een draadje maken wellicht dat er mensen zijn die een tip hebben. Tot die tijd redt hij het nu wel even.
RensB
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014, 02:45

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door RensB »

Hier enkele foto's van de staat van aankoop tot waar ik nu aanbeland ben.
ImageUploadedByTapatalk1413239109.620719.jpg
ImageUploadedByTapatalk1413239170.168649.jpg
ImageUploadedByTapatalk1413239192.149448.jpg
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Foto van de staat van het woongedeelte heb ik nu niet, maar dat is niet erg interessant, eerder schokkend om te zien. Allemaal losse bedrading en helemaal leeg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door Arno Z »

Valt me niets tegen. Is de onderkant hard?
RensB
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014, 02:45

Re: Nieuw lid, Rens.

Bericht door RensB »

Nou weet ik niet precies wat "hard" precies inhoud, maar ik zal een poging doen te omschrijven hoe hard hij is (gniffel).

Aan de stalen chassis balken zit na 27 jaar wat oppervlakkig roest, maar dit heb ik op een aantal plekken even kort (3 halen) met een staalborstel bewerkt en daaronder kwam donker staal tevoorschijn, niet glimmend, maar naar mijn mening wel roestvrij. Aan de veringen en reminstallatie (trommel en klauwen e.d.) zit ook wat roest, maar deze wil ik ter zijner tijd toch helemaal vernieuwen.
Wanneer hij binnenin weer helemaal opgebouwd is wil ik de onderkant weer helemaal schoon maken en hem opnieuw behandelen tegen roest, dit zal zijn waarde zeker hoger houden.

Tot zover de onderkant, aan het plaatwerk zitten kleine plekken die wat beschadiging hebben maar deze zijn al behandeld met roestwerend "spul" dit is volgens mij gedaan met iets waarvan mij de naam is ontgaan, maar vroeger veel werd gebruikt om roest aan in ieder geval leger voertuigen te behandelen en wat kei hard wordt als je het erop smeert. An de buitenkant gaan we voorlopig niet veel doen anders dan voorkomen dat hij blijft lekken en voorkomen dat er roest aan komt. De lak die erop zit is nog de originele en dat heeft ook zijn charme, wellicht later "als ik groot ben" een keer helemaal kaal maken en spuiten, maar dit heeft geen prioriteit.

Zoals altijd zijn tips en trucs welkom en zal ik proberen zo volledig mogelijk te antwoorden.

Ik heb nog wel een "probleempje" met de 2 raampjes aan de voorzijde bovenop, de bekleding van het dak loopt daar achter de rubberen raamlijst door. Ik wil de bekleding helemaal vernieuwen, heeft daar nog iemand tips over? Of ervaring mee? Als ik zoek op Google kan ik daar weinig tot niets over vinden.

Groeten,

Rens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten