Tiny houses..

Heeft u een leuke site gezien die andere bezoekers ook zeker moeten zien? Of een boeiend artikel gelezen in een blad? Post hier in dit topic!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Tiny houses..

Bericht door winand »

Ik kwam dit filmpje tegen op Youtube van een vrouw die haar eigen huisje op wielen bouwde:

http://www.youtube.com/watch?v=UB-MhZkYVo8

Er werd gesproken over een 'tiny houses blog' en vond deze site:

http://www.tinyhouseblog.com/

Leuke site, erg inspirerend.
Ook op youtube is een hoop te vinden over kleine (mobiele) huisjes e.d.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Tiny houses..

Bericht door paulv »

Prachtig, ik wou dat er meer individuen de vrijheid zouden durven nemen om een zelf ontworpen "caravan, camper, huis" te durven maken. En dan geen kopie van wat de goede smaak voorschrijft (bol en wit), maar gewoon wat je zelf mooi vindt.

De basis is simpel, een oude sloop caravan/camper, alles slopen, hierop een houten frame, wat ramen en een deur, bekleden met underlayment voor de stijfheid en afwerken met iets watervast aan de buitenkant.

Zelf bouw ik(met wat hulp :wink: ) nu ook zo mijn nieuwe huis. Niks geen bouwkundige opleiding, grond kopen, tekening maken, bouwvergunning aanvragen, geen architect of berekeningen (<170m2) en gewoon beginnen. Problemen kom je vanzelf wel tegen :roll: .
Maar dan krijg ik ook iets dat ik zelf mooi vind. Kom maar kijken, 87130 Masleon (F), 45.764845,1.55481 .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Tiny houses..

Bericht door winand »

Deze huisjes zullen je ook aanspreken denk ik:
http://www.cobworks.com
, klik op 'photo gallery' aan de rechter kant..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Tiny houses..

Bericht door paulv »

Hoi Winand,

Dit is ook mooi, maar het heeft voor mij toch een groot hippie gehalte.
Niet dat ik iets tegen hippies :roll: heb , maar ik zie mezelf meer als een techneut met zeer beperkte financiele middelen en volop tijd :D . Hierbij komt een onvrede met de kant en klare oplossingen die mij worden aangeboden.

Het huis dat ik nu zelf bouw wordt zeer comfortabel onderhoud- milieuvriendelijk high-tech-low-budget-self-supported.
Bijvoorbeeld een 12m 4-dubbel-glaswand met uitzicht over de rivier en de vallei, 2 Airco/Warmtepompen, Zonnepanelen (elektra en water), dikke isolatie, eigen drinkwaterbron, eigen afvalwaterzuivering, overal draadloze beweging (licht)schakelaars binnen, een "Puits Canadien" met centrale mechanische ventilatie aangesloten op de warmtepompen, enz. en nog wat luxe zoals een "hot-water" tobbe in de rivier. Dat vind ik nou leuk.
Omdat ik bijna alles zelf doe is het reuze betaalbaar, een nadeel is dat het waarschijnlijk :wink: wat langer gaat duren dan ik gepland heb (3jaar). Ik moet ook nog mijn huidige huis afmaken en binnenkort :roll: een camper verbouwen.

Maar er zijn naar mijn mening veel te veel mensen die slechts dromen maar nooit wakker worden :mrgreen: en beginnen. Daarom vind ik het prachtig ik als er weer eens iets tegenkom van iemand die dwars tegen de geldende normen iets maakt dat hij/zij mooi vindt :D . (zoals vroeguh bij Dbbl :| ).

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten