Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Een brandende algemene vraag? Dit is de plaats waar u moet zijn met algemene vragen en/of opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door paulv »

Op weg naar Rosmalen (Peter van den Nieuwenhof, afspraak dinsdagochtend 8u.) voor een nieuwe koppeling heeft de oude het onderweg begeven :cry: in Nederweert. We hadden het bijna gered vanaf het begin van de problemen (Luik).
Gelukkig is het mooi weer 8) en zijn we in de buurt (Beek en Donk) met eten, drinken en slaapgelegenheid opgevangen door vrienden.
Elk nadeel hebt zo z'n voordeel :mrgreen: .

Wie weet iemand of heeft zelf zin ons naar Rosmalen te slepen (60km), natuurlijk tegen vergoeding :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Frank.fjph »

Als het niet lukt, kan je altijd Peter even bellen, die heeft een mega afsleper staan........

Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Admin »

Nou Frank, die "mega afsleper" stond er wel, heette zelfs "D'n Beul", maar het bed was toch wel wat erg aan de korte kant voor Paul's Hanomag. Misschien alleen de voorste helft...

Maar gelukkig ging 't ook op z'n eigen wieltjes! De eerste 90 % ging probleemloos aan de stang. Maar met het eind in zicht moesten we een omleiding nemen over het (overigens prachtige!) Brabantse land en de hoeveelheid en de gemiddelde hoogte van de verkeersdrempels aldaar was te veel voor de ketting waarmee de stang aan de voortraverse was bevestigd. Dus de laatste paar kilometers moest Paul wat meer remmen om te voorkomen dat hij over het sleeplint zou heenrijden :roll:
Afbeelding

Gisteravond heel gezellig getafeld met uitzicht over de maïsvelden. En vanmorgen stond Paul tijdig op de brug.
Benieuwd of Peter z'n toezegging heeft waargemaakt v.w.b. de duur van de reparatie. Wij zijn vanmorgen weer naar huis getuft.

Het was heel leuk, zo'n micro-treffen!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door paulv »

Nou hij is een beetje gemaakt bij Peter van de Nieuwenhof voor € 500 arbeidsloon, 10 uur,en € 500 onderdelen, plaat drukgroep en lager.

Het zat iets tegen en werd veel duurder dan door de telefoon.

Hij loopt nog niet lekker, komt niet in zijn 1,2 en achteruit en de moter trilt heftig, volgens Peter moet het nog inslijten.

Ik ga morgen wel even bellen of het niet beter kan, dit is geen rijden.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Maxer »

Moet nog inslijten? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat heb ik nog nooit gehoord!! Die houwen we d'r in!!
Het lijkt er op dat ie wel een nieuwe plaat maar de oude drukgroep weer heeft gemonteerd, dan krijg je dat soort perikelen.

Het zit ook altijd tegen, nooit eens mee, het valt wel op. Oplichters zijn het. 10 uur voor een koppeling? Kom nou, zelfs de grootste knoeier doet het in de helft!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Anton »

Hoi,

Prise as toch niet krom??

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Frank.fjph »

Ja dat de trekstang het uithoud tot Den Bosch en dan sneuveld op de lokale drempels kan ik me goed voorstellen, ik heb zelfs met het jou bekende type Skoda nog regelmatig aanvaringen met de fantastische verkeersremmende voorzieningen van mijn onvolprezen stadsbestuur... :( :(

Frank
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door paulv »

Vanochtend stonden wij om 8 uur bij Peter op de stoep, hij zou er wel even naar kijken :? . Ik had weinig hoop en dacht dat wordt weer een hoop gepiel op mijn kosten, zie Jan Stolp uit Hem :twisted: .

Ik bleef er dit keer dus bij staan en noteerde de uren 8) .
Alles werd weer uitelkaar gehaald en vergeleken met een andere koppelingsplaat, drukgroep en druklager.
Er waren wel wat verschillen maar niet erg. Gekozen werd voor de combinatie die de totale slag zou verminderen.
Bij de montage zag Peter plotseling twee losse bouten(die natuurlijk vast horen te zitten), het koppelingshuis was losgetrilt. Nu werd alles duidelijk :idea: :idea: . Bij het koppelen kwam het koppelingshuis iets losser met als gevolg dat ik nooit helemaal kon ontkoppelen.

Het koppelingshuis werd weer vastgezet en de koppeling weer gemonteerd en afgesteld, 7 echte uren
werk.

Voor de zekerheid heb ik de koppeling met een uitgebreide rit getest en alles bleek OK.
Met lood in mijn schoenen ging ik terug, een rekening van € 350 verwachtend, maar ja nu deed hij het tenmindste :roll: .

Maar ik hoefde er niets extra voor te betalen :D , service :D .

Conclusie, Peter van de Nieuwenhof is niet de goedkoopste, wel deskundig en je krijgt waar je voor betaald. Dat heb ik vaak genoeg anders meegemaakt :( . Een betrouwbaar adres.

Mvg, Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 08 jun 2009, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Admin »

Goed zo! Blij dat je weer lekker kunt (ont)koppelen!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Sleep gevraagd in Nederweert (NB)

Bericht door Leo »

paulv schreef:Conclusie, Peter van de Nieuwenhof is niet de goedkoopste, wel deskundig en je krijgt waar je voor betaald. Dat heb ik vaak genoeg anders meegemaakt :( . Een betrouwbaar adres.
Beetje vreemde conclusie Paul.
Ben je nu euforisch omdat hij 'm "gratis" heeft gerepareerd? :shock:

Die "gratis" reparatie heb je allang betaald:
Normaal staat voor een koppeling vervangen 3 uur.
Laat het zwaar tegenzitten, dan 5 uur.
Da's ff wat anders dan de 10 uur die jou in rekening is gebracht.

Maar het voornaamste minpunt vind ik dat hij jou heeft weggestuurd met een niet-werkende koppeling en de bullshit-mededeling "dat het nog moest inslijten".
Was je richting Frankrijk gegaan dan had je:
a) je versnellingsbak aan stront geramd en
b) de (hoogstwaarschijnlijk nóg duurdere) reparatie door een ander over laten doen.

Dat hij nu de (door hem) gemaakte fouten kostenloos heeft hersteld is m.i niet anders dan normaal.
Dat anderen dat niét doen is weer wat anders. Er zijn op deze aarde nu eenmaal meer geldbeluste prutsers dan vaklui met eergevoel.


Mijn eindconclusie gaat dan ook niet verder dan:
Peter heeft een paar smerige steken laten vallen door je weg te sturen met een hoge rekening & een niet-werkende koppeling.
Hij heeft deze fouten kosteloos hersteld, en dat kom je niet vaak meer tegen.
Daardoor stijgt hij boven de meeste van zijn collega's uit, maar dat ligt in dit gevalletje meer aan zijn slechte collega's dan aan hem.
Jammer voor hem, want vertrouwen komt te voet en gaat te paard. :wink:



Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten