truma kacheluitlaat

Plaats reactie
tonschouten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012, 23:40

truma kacheluitlaat

Bericht door tonschouten »

hoi allemaal, heb een vraag; ik ga morgen een 2e hands set van een truma kachel ophalen, ben ik erg blij mee, maar mijn vraag is; kan ik de uitlaat ook via de zijwand plaatsen, zie op schema's alleen dakafvoer, is die afvoer lucht erg heet, zo dat de lucht misschien de lak beschadigt, ben erg benieuwt of iemand mij kan helpen.
groeten uit abbekerk, ton
groeten uit abbekerk, ton
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: truma kacheluitlaat

Bericht door beatrix18 »

Ik neem aan dat het gaat om een gewone Trumatic S met luchtaanvoer van onder de vloer.
Dan moet de afvoer door het dak.(natuurlijke trek) Wind op de wand/uitlaat zou de trek verstoren.
Alleen de (combi)kachels met mechanisch aangevoerde verbrandingslucht hebben een gecombineerde in/uitlaat door een wand.

Peter
tonschouten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2012, 23:40

Re: truma kacheluitlaat

Bericht door tonschouten »

heel duidelijk, weet ik precies waar ik aan toe ben, een klein koofje maken dus, heel bedankt.
groeten uit abbekerk, ton
groeten uit abbekerk, ton
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: truma kacheluitlaat

Bericht door beatrix18 »

Succes :!: :up:

Peter

PS:
maken?
Afbeelding

nog geen €15 bij de Wit.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: truma kacheluitlaat

Bericht door winand »

Bij de truma kachels zoals de bekende S3002 en S5002 zuigen verse lucht aan door de bodem.
De afvoer moet inderdaad door het dak, en functioneert niet door de zijwand!
De installatiehandleiding downloaden: hier

Ik heb destijds ook een koof gemaakt, omdat de kachel niet door de vloer kon (zat chassisbalk onder).
Helaas geen fotootjes van de koof , wel een verslagje van de plaatsing van de kachel:

http://508.winand.nl/?p=53

Tip: Zorg dat de koof aan de binnenzijde vuurvast is, want bij het ontsteken van de kachel kan de vlam ook wel eens de andere kant opslaan(!)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten