Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
racingboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2012, 19:23

Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door racingboy »

Heeft er iemand ervaring met tunen van deze tdci? Wegschrijven egr? Verwijderen katalysator?
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door Leo »

Die kans is niet groot. Afbeelding

Dit is een forum alwaar men onder het motto "wat er niet op zit kan ook niet kapot" nog met aanzetslinger, niet-overtuigende spierkracht & kleurrijk doch hemelpoortsluitende sterke staaltjes van achteruitbidden zijn zieltogende dieseltje aan de praat tracht te krijgen...
:arrow: Klik!
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door Yoni »

Ik heb een Transit Tdci 90pk zakelijk gereden... 2007 model
Zowiezo was dat al een waardeloze wagen naar mijn mening, van de 12 wagens die het bedrijf had stond er altijd 1 bij de garage als ik kwam voor een lampje, wissers, olie of een beurt.

zelf 2 keer gebroken egr klep binnen 40.000km meerdere malen defecte laaddruk sensor computer storingen etc.

bij 60.000, 10.000 km na dat ik de bus had laten tunen liepen de mes synchroon ringen al uit de versnellings bak.

Zou die wagen niet chippen ook niet binnen de zgn "fabrieks marge"
jan
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2004, 21:31
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door jan »

Toch heb ik zonder echte problemen een niet gechipte ford tdci 200000km gereden van 2004 tot 2012. (alleen 1 kapotte dynamo en stuurpomp) Ik heb weer gekozen voor een zelfde ford met zeer weinig kms. De tijd zal het leren. De vorige heeft zon 10000 km op 30% gebruikte frituurolie gelopen. Op wat verstopte filters na, geen centje pijn. Wil niet zeggen dat ik het adviseer, want misschien heb ik veel geluk gehad. :mrgreen: :mrgreen:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door DVIII »

ik vind het een geweldige zet , twee vliegen in één klap . weg kan maar weg zijn !
maar ik zie ook geen reden een ford te chippen , rookt het nog erger ...
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Tunen ford 2.4 Tdci bwj 2009

Bericht door Dennis en Nancy »

Hier heb ik op het camperforum al eens dikke ruzie over gehad.

Ik zeg het hier nog een keer.

Het chippen voor extra vermogen van een camper is een slecht idee en ik zal ook even zeggen waarom.

Er gaat uitlaatgas door een turbo,. de schoepen die daarin zitten kunnen een bepaalde temperatuur aan. Boven een bepaalde temperatuur gaat het helemaal mis.

Ik heb een EGT (exhaust gas temperature) meter in het uitlaatspruitstuk van een Golf TDI gezet om dit in de gaten te houden(tussen motor en turbo want daar wil je de temp van weten). Na de tuning liep de EGT onder vollast op tot op de grenswaardes van wat de turbo zou kunnen hebben. Tijdens vollast in een stijging kwam de temp boven het maximale.

Een volgeladen camper met tuning de berg jagen is vragen om problemen! Hier krijg je gegarandeerd problemen mee. Het moge duidelijk zijn dat ik uit ervaring spreek. Ik heb mijn leergeld (o.a. het 2 massa vliegwiel en turbo) betaald. Welliswaar met een Golf maar dan nog.

Voor wat betreft het wegschrijven van de EGR !!!!

Meteen doen als dat kan en goedkoop is. Onlangs een discussie over de EGR's gehad met de werkplaatschef van een zeer groot transportbedrijf en een docent motorvoertuigtechniek. (tijdens een bijscholingscursus)

Een EGR is voor de motor een kwalijke zaak en men houd in de vrachtwagenbranche hun hart vast omdat dit nu als wondermiddel word gezien om euro 6 te krijgen.

Bij een golf 4 TDI was dit nog simpel op te lossen door de EGR af te dichten of in zijn geheel te verwijderen zoals ik heb gedaan.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten