[b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Roy
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 19:49

[b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Roy »

Hallo, ik ben bezig met het opknappen van mijn mercedes 608. mijn bedoeling was om de motor en bak netjes lekvrij en goed te maken. Ik heb de motor dus uit de camper gehaald en uit elkaar gehaald, bij het verwijderen van de hoofdlagertap aan de bakzijde viel het me gelijk op dat hier helemaal geen afdichting in zit!? kon me ook niet bedenken waar deze evt moet zitten. ik heb toen geinformeerd bij een bedrijf die mercedes onderdelen leveren en die zijden dat er een soort grafiet pakking in hoort te zitten dit hadden ze met het motornummer opgezocht dus moet kloppen in principe. Ik heb de onderdelen nu binnen en de grafietpakking past in de opening in de lagerkap zodat de schijf op de kukas erin loopt lijkt me?! echter boven de grafietkeerring is het open in de kap en het karter, het lijkt of er iets ontbreekt zeg maar!

Ik heb een foto toegevoegd om het een beetje te verduidelijken, je kunt zien waar de lagerkap heeft gezeten, en met het groen heb ik aangegeven waar de grafietkeering netjes in past met daarachter met rood aangegeven de ruimte waar het lijkt dat er iets mist. heeft er iemand hier ervaring mee? alvast bedankt gr Roy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Yoni »

Bij ons oude blok was er in het gemarkeerde gedeelte een nette sleuf gefreesd maar ik kan me die opstaande rand en die ribbels niet plaatsen is dat staal van de krukas?
Roy
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 19:49

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Roy »

bedankt voor je reactie! ja dat is staal van de krukas, idd een soort schijf en ribbels die vast op de krukas zitten. De ribbels draaien voor zover ik kan zien met een passing in het carter en hoofdlagerkap
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Frank.fjph »

Dit is nou net het klusje dat ik ooit ook wilde doen, maar nadat meerdere (ervaren) Mercedesmonteurs me dat hebben ontraden, er maar niet aan begonnen.
Bovendien, de klus staat in geen verhouding met de kosten van de olie die er uit lekt, en dan lekt ie ook nog wel ergens anders.
Mercedes heeft deze klus volgens mij al niet meer in zijn prijslijst staan, en bij mij wilden ze het liever niet doen en gaven geen garantie dat ie lekdicht werd....

maar nu je toch begonnen bent heb ik nog wel de tip die ze mij gaven als ik het zou gaan doen:

Pakking moet langer zijn dan de halve diameter, en dus iets uitsteken, anders lekt ie net zo hard als ervoor.
En ik hoorde iets van een speciaal stukje hulpgereedschap dat men vroeger had (of maakte)

Als er nog een monteur van boven de 50 bij je dealer in de buurt werkt, zou ik daar eens mee gaan praten, misschien weet die nog wat van de half vergeten tips die ik noemde.

Frank
Roy
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 19:49

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Roy »

Hallo bedankt voor het advies, echter heb ik ook lopen twijfelen maar mijn camper was zwart van voor tot helemaal achteraan van alle motor olie die eruit lekte. Kwam niet alleen uit de achterste krukas keering maar had het liever helemaal goed als half;), verder is mijn bussie uit 1973 dus de meeste mb busjes die nog rijden zijn iets jonger meestal. Ik weet niet of dat te maken heeft met bij mij de ruimte in de lagerschaal en in het Carter, terwijl bij de reactie hierboven word gezegd dat hij een nette gefreesde sleuf erin had zitten? Er zit wel een mb bedrijfsauto dealer in de buurt daar zou ik eens langs kunnen gaan... Verder die tip over iets oversteken heb ik op een Duitse site iets over gelezen. Dat is alvast iets! Nog iemand die er meer van weet?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Anton »

Hoi,

Zit er geen revisiebedrijf bij je in de buurt?
Je zou daar je licht eens kunnen opsteken.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Roy
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 19:49

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Roy »

Die zit er wel, maar daar werkt over het algemeen jong spul. Dus of die het weten is de vraag. Maar niet geschoten is altijd mis! Niemand dus van hier die er meer van weet?, ik sta er echt van te kijken hoe weinig info ik hierover kan vinden... Terwijl er nog zoveel zijn en de meeste mensen zelf sleutelen, dan ga je er toch vanuit dat iemand het weet..
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Yoni »

Komt omdat de meeste mensen liever een plas olie op de grond hebben dan de gehele distributie openhalen en de krukas laten zakken en alle lager bouten vervangen..
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Anton »

Hoi,

Het is ook al een keer hier op het forum besproken, dus even zoeken!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Roy
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2013, 19:49

Re: [b]HULP GEZOCHT[/b], achterste krukas afdichting om 314?

Bericht door Roy »

Ik heb alles zorgvuldig gelezen wat betrekking had tot deze keerring! En werd er niet wijzer van dus helaas is dat ook niet de oplossing.. Het rare is ook dat hier helemaal niks over beschreven staat in het reparatie handboek!? Lijkt me toch een belangrijk punt. Het lijkt me niet dat ik de enige ben die een hekel heeft aan olie op de stoep + de olie is niet bevorderlijk voor de koppelingsplaten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten