Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Florens
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:29

Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door Florens »

Hallo,

Ik was van plan om de kleppen te stellen van mijn 609. Na het losmaken en weghalen van het kleppendeksel zag ik dat de veerclip (haarspeld) van de achterste tuimelaar (waar deze mee op de as blijft zitten) gebroken is. De ene helft heb ik terug gevonden naast een verstuiver maar de andere helft lijkt spoorloos. Hoe ver kan zo'n halve clip in de motor verdwijnen waardoor ik deze niet terug kan vinden? Iemand misschien ervaring mee?

alvast bedankt voor de tips, grtjs
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door DVIII »

die gebroken veren vind ik regelmatig in die motoren , dus de 314 , 352 en de 364 en 366 , je vervangt de gebroken veerclip en tuft weer vrolijk verder alsof er niets gebeurt is (fluitend) 8)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Florens
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:29

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door Florens »

Hoi DV

Dus als ik het goed begrijp kan die halve veer ergens in mij motor niet zo veel kwaad. Dat is een geruststelling maar gaat toch een beetje tegen mijn gevoel in. Ik weet niet niet hoelang die veer al stuk is en tot nu toe was er idd niets aan de hand. Toch blijft het in mijn hoofd spoken waar die veer nu gebleven kan zijn. Ik zoek nog verder......

bedankt.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door Yoni »

De zwaartekracht zal er wel voor gezorgd hebben dat het rustig op de bodem van je carter ligt..
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door DVIII »

blijft een raar verschijnsel , maar het leidde nog niet tot problemen tot nu toe , :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Florens
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:29

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door Florens »

Ik heb het zoeken opgegeven..... het is er gewoon niet meer. In theorie zou het langs een klepstoter naar beneden kunnen zijn gevallen maar hoe ver het dan kan komen weet ik niet. Misschien ligt het onder de nokkenas. Met het draaien van de motor tijdens het kleppen stellen zijn me geen rare dingen opgevallen dus ik denk dat ik het maar moet laten rusten. De oude pakking van het kleppendeksel is perfect op de kop blijven zitten. Zou het kunnen om deze weer te gebruiken zonder een al te grote kans op lekken? Ik heb al wel een nieuwe liggen maar de oude zit denk ik goed vast op de kop en die zal ik er dus wel af moeten peuteren met de kans op vuil tussen de klepveren en stoters.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door DVIII »

Het valt op de nokkenvolgers die er niets anders mee doen dan wegduwen en naar een rustig hoekje verplaatsen. En je theorie dat als je de oude pakking gaat weghalen en dat en en en dan , als je zo te werk gaat moet je overal maar vanaf blijven ! Maar als je gewoon netjes werkt is alles toch weer snel schoon !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Florens
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2011, 20:29

Re: Klepstoter tuimelaar veerclip om364

Bericht door Florens »

Hallo DV, Je hebt gelijk. Gewoon vervangen dat ding dus. Bedankt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten