Koude stationer loop OM 602 met automaat niet goed ?

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter k
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 aug 2011, 20:11
Locatie: Brunssum

Koude stationer loop OM 602 met automaat niet goed ?

Bericht door Peter k »

Hallo allemaal
Wij hebben een Hymer Camper met een Mercedes onderstel 310 D en OM 602 motor 72 KW van Bj 93 met automaat !
Het volgende is het probleem als ik hem koud start loopt hij goed tot dat ik de eerste keer het gaspedaal aanraak want dan lijkt het of dat hij in zijn toeren zakt en het geheel begint eerg te rammelen ! Onder het rijden is nick aan de hand tot dat ik weer moet stoppen voor bv een stoplicht dan is het zo erg dat ik hem uit de versnelling moet halen ( automaat ) of de rem moet vasthouden en gas moet bijgeven .
Het geheel is pas verdwenen als de motor goed warm is geweest !
Heeft nu iemand een idee waar naar kijken meten sleutelen !!!!???? :?: :?:
Heb nu wel een gescheurde enkelband en kan het niet zelf oplossen maar heb een handige kameraad met wie ik het kan bekijken ! Of is er iemand die in limburg een adres weet die mij erbij kan helpen ?
Hoop nu eigenlijk op een snelle reactie omdat wij over 2 weken weg willen ! ( mijn vrouw rijd :lol: )
Groeten Peter & Wenny
Alles komt goed ooit !
deutz
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:11
Locatie: land van Maas en Waal

Re: Koude stationer loop OM 602 met automaat niet goed ?

Bericht door deutz »

Je kunt het stationair toerental wel iets verhogen, maar dan loop je de kans dat je weg rijdt als je ergens moet
wachten, dus altijd de rem erop houden.
Als de motor dan warm is heb je misschien wel een hoog stationair toerental, wat eigenlijk niet zo erg is.
Dus effe proberen!
gr.Jan.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Koude stationer loop OM 602 met automaat niet goed ?

Bericht door DVIII »

heb een donkerbruin vermoeden dat er een motorsteun naar de filisteinen is , als die niet meer dempt is de rammel enorm. en als hij stuk is loopt de olie eruit , de rubberdemper is namelijk oliegevuld
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten