lak bijwerken

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

lak bijwerken

Bericht door David 1046 »

he dubb

ik wil mijn gepensioneerd 508 ambulance iets leuks voor zijn verjaardag geven, en zit te denken aan een nieuw verfje. weet iemand waar ik van die bussen legerverf kan halen. (van die vijf liter blikken).

liefst in de buurt van amsterdam

als je nog tips hebt waar ik op moet letten bij het aanbrengen, dan hoor ik dit graag.

alvast bedankt

david 1046
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hi David,

Originele legerverf (NSN xxxxxxxxx) schijnt niet vrij in de handel te zijn. De grap is dat niet alleen de kleur, maar met name de mate van reflectie in de militaire specs is vastgelegd. De leveranciers van Defensie hebben een contract voor exclusieve levering.
Mogelijk is er hier en daar wel een partij in de dump terechtgekomen, maar van de kleur weet je dan nog weinig, je weet b.v. niet uit welk NATO-land zo'n partij afkomstig is.

Voor wat plekjes aan mijn mototfiets heb ik een aantal grote groothandels benaderd en overal het bovenstaande verhaal gekregen. Uiteindelijk heb ik gewoon bij een grote doe-het-zelf-boer een blikje laten mengen (eiglans) en dat kwam heel erg goed "uit de bus". Maar mogelijk is dat een toevalstreffer geweest.

Groeten,
Ernst
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

weet je nog wat voor soort verf het was. ik ben onder aan de beplating met hamerite begonnen maar dat spul is na verdunning nog aan het klodderen.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

kijk op http://www.armysurplus.nl
Deze legerdumps zitten in leiden, amsterdam en zoetermeer. Ik heb zelf laatst voor 70 euro een 5 literblik originele legerverf gekocht. Ze hadden er nog genoeg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten