rood knopje op deuren van 508D ex ambulances

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert_s
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 dec 2004, 09:33
Locatie: Zetten

rood knopje op deuren van 508D ex ambulances

Bericht door Bert_s »

Kan iemand mij eens vertellen waar het rode schuifje voor dient op de binnenkant van de deuren. Je zou zeggen dat je hem daarmee van binnen op slot kan doen, zodat hij van buiten niet meer geopend kan worden. Maar bij mij werkt dat in elk geval bij geen enkele deur. Kapot?
Of is er iets anders aan de hand...
Bert_S
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Rood knopje

Bericht door GerardM »

Bert,

je hebt gelijk; als het knopje omlaag zit dan kan de deur van buiten niet geopend worden; ook niet met passende sleutel. Bij mij deed die bij de zijdeur het niet; even openmaken, beetje invetten en toen deed 'ie het weer.

Groet,

Gerard
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Ik gebruik die hevel van het slot om het slot te kunnen bedienen met een centrale deur vergrendeling. Wel opletten,zoals Gerard al zei als de centrale deur vergrendeling het begeeft ( accu leeg, ontvanger kapot ), als hij op slot zit, kun je niet meer de bus in.

Oplossing daarvoor is, breng de twee draden die naar de actuatoren van de centrale deurvergrendeling gaan, met twee schroeven door de houten vloer
onder de bus. Op die manier kun je dus met een losse accu de deuren sloten bedienen, door de plus en min op die schroeven te zetten. als het de eerstekeer niet lukt even de polen omdraaien.

Bart Keser,
brt
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2005, 21:19
Locatie: Haarlem

Bericht door brt »

Dat schuifje ja... Dat wil je eigenlijk niet gebruiken. Een vriend van mij heeft zich op die manier een keertje buiten z'n bus gesloten, want je sleutel werkt niet meer aan de buitenkant. Enige manier om dan nog binnen te komen is met geweld: raampje eruit dus. Oppassen dus...
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

dan had ie ook de achterdeur kunnen proberen, daar zit geen schuifje :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

tussenwand

Bericht door GerardM »

tenzij hij natuurlijk de tussenwand er nog in had zitten en niet door het schuifraampje paste :D

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

blijft een beetje vaag, want het rode schuifje kun je alleen op slot duwen als je in de bus bent. als je uitstapt open je de deur en dan gaat ie vanzelf van het slot. het rode schuifje gaat dan mee open. dus als die op slot bleef, dan is het mechanisme toch niet helemaal lekker gevet. hoe dan ook. ik ben nog steeds op zoek naar een goede manier om de bus veilig af te sluiten. dus ik hoop dat dit topic nog een staartje krijgt.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten