Verven

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Unknown User

Verven

Bericht door Unknown User »

Hallo medeleden,

een vraag, ik wil mijn 406 een beetje op gaan knappen en wat meer kleur geven. mijn plan is de boel grondig schuren en verschillende kleuren hammerite erover heen verven.

ik snap dat spuiten beter is maar daar heb ik geen geld voor. is goed schuren, plamuren en waar nodig lassen met over het geheel een laag hammerite een goede optie, of zijn er nog andere verf materialen die afdoende zijn?

gaarne reacties

groeten Jacob
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hallo Jacob,
ik heb een keer de tip gekregen scheepsverf te gebruiken... Schijnt goed te gaan met een roller...
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.epifanes.nl
groeten
Ron
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hoi ron,

bedankt voor je snelle antwoord, is het ook goedkoper dan hammerite? en kwaliteitsverschil? zag iig geen prijsindicatie staan
gr jacob
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi Jacob,
vwb de prijs kan ik je ff geen pasklaar antwoord geven. Via de site kun je je lokale dealer opzoeken. Daar vind je vast ook antwoorden op andere vragen.
Succes!
Ron
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

verf

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo Jacob, er bestaat ook nog zoiets als Tenco ijzerverf: http://www.touwen.nl/default.asp?pageid ... upfilter=6. Het kan op dezelfde manier verwerkt worden als jij je van Hammerite voorstelt en ik dacht dat het goedkoper is. Het is onder meer bij doe-'t-zelf zaken en de Boerenbond te koop
Ik weet overigens niet of het net als H. niet-overschilderbaar is maar daar zou je naar kunnen informeren.

Succes met de job.
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Unknown User

schuren

Bericht door Unknown User »

na begonnen te zijn met schuren is de motivatie wat gezakt, snap nu waarom meerdere mensen zeggen begin met een klein stukje!

hoe doen jullie het, met schuurbandmachine, slijper, boormachine? graag alle info mbt roest verwijderen, schuren (wel of niet tot op het ijzer) lakken etc.
moet je echt spuiten of geeft een roller ook een redelijk resultaat.

ben nog een echte beginner op dit gebied dus schrijf maar raak

bvd
een stoffige jacob
abel
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
Locatie: Noordwolde

Bericht door abel »

Wij hebben een oude polyester caravan (biod) gedaan met de roller! We hebben daar veel complimenten voor gekregen.
Men had ons ook geadviseerd het met de roller te doen , omdat een oude polyester caravan niet echt strak is (bobbelig!) en dit met roller niet opvalt, maar met spuiten wel.
Ik denk dus dat als de bus niet ontzettend strak gemaakt wordt; je deze beter kunt rollen.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat mijn vrouw Roos het verfwerk heeft gedaan en ik het voor- en nawerk!
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Met de roller gaat het prima !

Bericht door GerardM »

Een paar weken geleden heb ik het dak van mijn totdantoe legergroene 508 wit gemaakt. Eerst naar de plaatselijke Verfland en voor 16 euri een pot Trimetal Permaline gehaald. Dak afgespoten met hogedrukspuit en borstel, dan afgenomen met ontvetter. Na een nachtje drogen gewoon met de roller eroverheen en dat gaat prima. Wit over groen dekt niet helemaal in 1 keer, maar goed genoeg om de ergste warmte tegen te houden. Zit nog voldoende in de pot voor de tweede dekkende laag, maar dat is iets voor na de zomer.

Groet,

Gerard
Ben

Re: Met de roller gaat het prima !

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

ja ga geloof ik maar beetje schuren en gewone spuitverf erover heen doen, probleem zit em alleen in de ergste roestplekken. denk zelf aan RX 5 en RX 10 schijnt wel goed te zijn,

heeft hammerite ook enige roestwerende werking? en kan het goed overgeschilderd worden?
gr jacob
Ben

hammerite

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
brt
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2005, 21:19
Locatie: Haarlem

Bericht door brt »

Roest moet je aanpakken totdat je weer blank metaal hebt. Anders blijft het terug komen. Ik ben lui, en heb voor €17,50 een nep-Dremel aangeschaft bij de Gamma. Dat geld heb ik er nu al uit. Roest verwijderen is in een keer leuk geworden met dat apparaat. Je voelt je net een tandarts (zo'n geluid maakt het ook), en je ziet de roest verdwijnen.
Daarna netjes afwerken met een staalborsteltje (ook in de nep-dremel) en je bus glimt weer. Roestomvormer erop, plamuren, schuren, grondverf en lakken maar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten