Re: dakrand ietsje rotter dan gedacht...
Geplaatst: 12 jun 2013, 00:19
Ik heb in de 2 jaar dat ik de bus nu heb toch erg veel plezier van het ding gehad. Het is op plekken ver weg mijn comfortabele en gezellige huisje van huis geweest. Als ik er nog 2 jaar uit haal dan ben ik dik tevreden.
Geen enkele auto heeft het eeuwige leven, dus in dat opzicht is elke euro aan welke auto dan ook besteed weggegooid geld. Maar dat kun je ook van je lichaam zeggen. Alles gaat op een dag de vullisbak in. Ik zoek gewoon de makkelijkste en beste manier om het ding weer waterdicht te maken en het dak op z'n plaats te houden zodat ik er zonnepanelen op kan zetten en ermee weg kan deze zomer. Als dat me nu €150 ofzo aan materiaal kost waar ik dan weer 2 jaar verder mee kom, waarom is dat dan weggegooid geld?
Mijn doel is niet een perfecte oplossing of auto te hebben. Mijn doel is straks weer een ronde festivals te doen waar ik lekker kan dansen en met vuur kan spelen en fijne mensen kan ontmoeten, en daar een vehikel voor te hebben wat _goed genoeg_ is. Als ik daar een paar honderd voor moet uitgeven dan doe ik dat. Als het een paar duizend is, dan doe ik dat ook. Als ik atijd maar aan de centen had gedacht dan had ik al die mooie ervaringen die ik nu heb gehad dankzij dat ding nooit gehad. En als ik veel verstand van auto's had gehad dan had ik deze bus niet gekocht destijds. Maar dat is achteraf gelul en dat is makkelijk.
Als ik uiteindelijk mijn '86-er 508 koets over heb gebouwd op dit chassis heb ik straks een gloednieuwe belastingvrije bus uit '74, zonder roetmeting, geen zitplaatsen vermeld op het kenteken, en met geen spatje roest. Dat is echter een kale bus zonder inbouw dus dat wordt campertje timmeren. Maar dat is weer een flink project waar ik toch wel een jaar voor uit moet trekken. Tot die tijd is de F40 een mooi oefen project waar ik toch veel mee leer en waarmee ik het me kan veroorloven fouten te maken.
Anyway, het is een beetje off-topic geraakt zo. Maar ik heb genoeg ideeën gekregen zo, dankjulliewel. Ik laat wel weten wat het resultaat geworden is binnenkort.
Geen enkele auto heeft het eeuwige leven, dus in dat opzicht is elke euro aan welke auto dan ook besteed weggegooid geld. Maar dat kun je ook van je lichaam zeggen. Alles gaat op een dag de vullisbak in. Ik zoek gewoon de makkelijkste en beste manier om het ding weer waterdicht te maken en het dak op z'n plaats te houden zodat ik er zonnepanelen op kan zetten en ermee weg kan deze zomer. Als dat me nu €150 ofzo aan materiaal kost waar ik dan weer 2 jaar verder mee kom, waarom is dat dan weggegooid geld?
Mijn doel is niet een perfecte oplossing of auto te hebben. Mijn doel is straks weer een ronde festivals te doen waar ik lekker kan dansen en met vuur kan spelen en fijne mensen kan ontmoeten, en daar een vehikel voor te hebben wat _goed genoeg_ is. Als ik daar een paar honderd voor moet uitgeven dan doe ik dat. Als het een paar duizend is, dan doe ik dat ook. Als ik atijd maar aan de centen had gedacht dan had ik al die mooie ervaringen die ik nu heb gehad dankzij dat ding nooit gehad. En als ik veel verstand van auto's had gehad dan had ik deze bus niet gekocht destijds. Maar dat is achteraf gelul en dat is makkelijk.
Als ik uiteindelijk mijn '86-er 508 koets over heb gebouwd op dit chassis heb ik straks een gloednieuwe belastingvrije bus uit '74, zonder roetmeting, geen zitplaatsen vermeld op het kenteken, en met geen spatje roest. Dat is echter een kale bus zonder inbouw dus dat wordt campertje timmeren. Maar dat is weer een flink project waar ik toch wel een jaar voor uit moet trekken. Tot die tijd is de F40 een mooi oefen project waar ik toch veel mee leer en waarmee ik het me kan veroorloven fouten te maken.
Anyway, het is een beetje off-topic geraakt zo. Maar ik heb genoeg ideeën gekregen zo, dankjulliewel. Ik laat wel weten wat het resultaat geworden is binnenkort.