schuifdeur scharnier 207

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

schuifdeur scharnier 207

Bericht door catch »

ik ben met de camper van mijn dochter bezig
nu zijn de rolletjes van het buitenste rolgeleider versleten, die wie in het paneel zit naar achter toe (achterkant deur)

nu de vraag hoe krijg ik dat ding eruit? :WTF: voordat ik nu alle schroeven af ga breken zonder het beoogde resultaat vraag ik het mnaar even

achterin de rails zit een plaatje met 2 schroeven boven elkaar, de schroeven heb ik al afgebroken maar het plaatje moet ik er nog uitbreken :down: als ik dat eruit heb kan de geleider er dan uit misschien??
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: schuifdeur scharnier 207

Bericht door Arno Z »

Het is hard graven in het geheugen hoe het ook alweer zat... laatste keer dat ik de deur roldeur van een 207 er uit heb gehad is al een tijdje terug.

Het staat mij bij dat het plaatje achteraan alleen is om de rails uit te bouwen. Aan het 'begin' van de rails aan de deurzijde zit een stop, waar je net bij kan als de deur vol open is. Die kan je uitbouwen. Vervolgens maak je de bovenpoot van de deur los en rol je de deur richting dicht. Als de deur bijna dicht is kan je de voorkant een stukje optillen en hem uit de onderrails tillen. Dan kan je de deur langs de bus verder naar voren bewegen en dan is hij los. Gezien het gewicht van de deur een klus voor 2 man.

Er zijn -voor zover ik weet- 3 varianten van het rolmechniek van een Bremer. Ook is het veersysteem van de beugel waar de rollen inzitten erg bruut. Oppassen met de vingers L-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten