Waar ik vooral helemaal gek van werd was dat ik echt overal plamuur tegen kwam. Alles en alles zat he-le-maal onder met die troep. Ik ben op sommige plekken zoals de spatborden en rond de voorruit niet echt ver erin gegaan, omdat ik dat niet zo makkelijk repareren is. De voorruit eruit, daar wil ik niet aan beginnen. En de spatborden, die ga ik in hun geheel vervangen.
Het plan:
- Alles wat ik kaal heb met Tantox insmeren, dat heb ik vorig jaar ook met mijn dak gedaan waar nodig.
- De kleine gaten met MS polymeerkit opvullen.
- De grote horrorplekken met stukjes aluminium plaat van 1mm dik + popnagels + polymeerkit "repareren".
- De spatborden achter ga ik eruit slijpen, die zijn echt niet meer te redden. Daar ga ik nieuwe stukken in lassen. Dat wordt mijn eerste las-klus. De spatborden vóór zijn ook heel slecht, maar dat ziet er een stuk lastiger uit qua lassen omdat wat er omheen zit en de wielkasten zelf nog slechter zijn dan achter. Weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Ik laat ze maar even.
- verf erover
Ik denk dat ik niet ga plamuren. Hooguit epoxy op een paar plekken, al vind ik dat zeer smerig spul!
Het voelt weer als een Mission Impossible en een "waar ben ik nou weer aan begonnen" klus. Maar dat was vorig jaar ook zo met mijn dakrand en dat is allemaal nog heel erg goed gekomen. Als ik er nog een paar jaar plezier van heb is het wel de moeite vind ik. En ik leer er hopelijk weer wat van.
Suggesties en tips welkom!