dak verhogen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

dak verhogen

Bericht door Hanomaad »

Zomaar een vraag: heeft iemand hier weleens het dak van een reeds (fabrieks-)verhoogde Düsseldorfer verhoogd? B.v. door er een reep staal tussen te lassen? Of valt dat onder de categorie vragen om ellende?
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: dak verhogen

Bericht door Admin »

Afbeelding
Zo doe je dat bij een bus. De enige keer dat al die raamstijlen een voordeel zijn :WTF:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: dak verhogen

Bericht door Hanomaad »

Ah ja, gewoon de raamstijlen verhogen kan ook natuurlijk. Ik zat te denken boven de dakrand er een stuk tussen te gooien. Dit is allemaal puur theoretisch nog op dit moment, voor mijn toekomstige camper die ik op basis van een 508 wil bouwen. Zou erg fijn zijn om net 10cm extra te hebben. In zo'n schoolbus zeker niet misplaatst, die dingen zijn voor kinderen gemaakt :)
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: dak verhogen

Bericht door Arno Z »

Ik zag er op het DBL weekend 1 staand die volgens mij zijn dak verhoogd had. Die bus had de curve in zijn dak van een laagdak, maar boven de dakgoot ging het ongeveer 15 cm recht omhoog.

Ik vermoed dat zij de een paar cm boven de dakgoot de flex er in hebben gezet, het dak een stukje gelicht en er een strook tussen hebben gelast. Zag er wel wat vreemd uit, maar een voordeel is dat de bovenkant veel hoekiger is, wat binnen meer ruimte geeft voor bovenkastjes.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: dak verhogen

Bericht door Hanomaad »

Boven de dakgoot inderdaad, want eronder is lastig met de deuren, of je moet de stijlen gaan verlengen. Ging dat ook helemaal door boven de cabine, die verhoging, als je je dat nog kunt herinneren?

Lijkt me wel erg mooi om zo 10-15cm erbij te krijgen zodat ik de vloer goed van binnenuit kan isoleren en toch nog ruime stahoogte te hebben. Ik ben 1.90m
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dak verhogen

Bericht door Detlev »

Staat ie niet ergens tussen alle foto's?
Mercedes 406 uit 1969
Kasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2005, 22:35
Locatie: prov. Groningen

Re: dak verhogen

Bericht door Kasper »

Hoi,

Ik heb het dak van mijn 608 verhoogd.

Vlak onder de regengoot doorgeflext. Regengoot verwijderd. Spanten verlengd. Dak er weer op. Plaat over de spleet (zinkcorplaat). Proplassen. Carrosseriekit langs de kieren buitenzijde. Kieren binnenzijde volgesopt met RX5+RX7. Dikke laag verf er over (niet over de RX7) en goed blijven onderhouden.

Gaat nu 8 jaar goed.

http://www.mijnalbum.nl/Album=R8AIG8KQ

Groet,

Kasper
Laatst gewijzigd door Kasper op 20 apr 2014, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: dak verhogen

Bericht door Hanomaad »

Ik neem aan dat je die alkoof toen al had? Ik zou niet zonder de dakgoot willen, en eronder snijden lijkt me erg lastig met de deuren daar precies onder, maar dat probleem had jij niet omdat je het alleen achter hebt gedaan zo te zien en je hebt ook geen achterdeuren. Daarom denk ik boven de dakgoot snijden in mijn geval.

Leuke foto's van je kluswerkzaamheden trouwens.
Kasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2005, 22:35
Locatie: prov. Groningen

Re: dak verhogen

Bericht door Kasper »

Hoi,

Klopt.

De alkoof is niet verhoogd.

NB In mijn bericht hierboven kleine aanpassing gemaakt. RX7 toegevoegd. Dit was ik aanvankelijk vergeten te noemen.

Groet,

Kasper
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten