koplamp refelector hanomag henschel dof

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Knorkneutel »

Waar in de buurt van Hoofddorp of Arnhem kan ik dat opnieuw laten verchromen?
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Knorkneutel »

Bij het loshalen van de lamp bleek een stelschroef los te zitten.. Het chroom van de reflector was in perfecte staat... Bij de apk was het licht niet goed omdat volgens de keurmeester het chroom dof was (geen ''horizon'' op de kast) Lag het aan de stelschroef? Dus mooi doekje erover heen en klaar! Niet dus het chroom veegde ik er zo af! Heb nu aluminium tape van Tesa gebruikt, twijfel alleen enorm of dit wel spiegelend genoeg is.... Chroomverf lees ik op google dat het niet het gewenste resultaat geeft, of moet ik dat proberen? Is laten verchromen nou de enigste optie? Of denk ik nou te moeilijk en zou die alutape goed genoeg moeten zijn voor de APK? (trouwens deze tape is wel weer makkelijk te verwijderen als het goed is :whistle: )
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door karogegro »

" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door DVIII »

nou ja, dat je niet met je jatten aan de spiegel moet zitten weet je nu ook , verder is het een crime om die spiegels te vinden
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door paulv »

Hier schijnen ze alles te kunnen verchromen voor een paar tientjes, op internet kun je meer bedrijven vinden die kunststof, hout, enz. verchromen.

All plating
Hogeheidsweg 71
4001 GK Tiel

Tel nr: 034-4695444

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dat met het spuiten is trouwens niet gelukt. Het spul is blijkbaar toch niet glimmend genoeg, want het lichtbeeld leek nergens op. (Foto heeft Paul me nog gemaild) Het originele opdampen van zilver (het is geen chroom wat er op de spiegel zit) wordt zo goed als nergens meer gedaan, althans, ik kon niemand meer vinden die dat nog kon/wilde. Volgens mij heeft Leo wel eens geschreven dat het hem met alu-tape gewoon gelukt is, mits het er maar strak genoeg opgeplakt zit. Wat let je om het te proberen en even langs te karren en het lichtbeeld te checken?

Ik heb wel eens wat laten verchromen bij Galvano van Wolferen in de Wieringermeer. Dat was niet zo'n spiegel, maar samen met een vriend van me bromfiets- en motoronderdelen. Dat zag er keurig uit, maar is niet echt in de buurt van Hoofddorp.

Ik heb nog wel een complete Hanomag F45 cabine staan met koplampen en grille er nog in, maar die gaat alleen als geheel weg ;) :wave:

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Knorkneutel »

Shit ben nu net bezig met het spuiten van chrome verf..... Heb het geprobeerd met ALU tape van Tesa maar dat kon ik al zo wel zien dat dat nooit goed gekeurd gaat worden veel doffer, misschien een andere meer glimmende alu tape gebruikeb of een chrome sticker materiaal of iets dergelijks.... Maar het adres in Tiel is ook wel een goed idee, De reflectors van mij zijn gewoon van metaal dus dat is te verchromen
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Knorkneutel »

Jeroen deze link had ik zelf ook al op het internet gevonden over het ''succesverhaal'''.. 2 vrienden stuurde mij deze link en op 2 fora''s kreeg ik ook deze link... Heel erg leuk dus dat het niet werkt dus haal dat gewoon van het Internet af of zeg dat het niet gelukt is...Beetje jammer dit
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Sorry, ik heb de lamp voor Paul (Hanomaad) opgeknapt en er zat wat tijd tussen zijn testje en het werk wat ik er aan gehad heb, waardoor ik de terugkoppeling totaal vergeten ben.

Later heb ik het er wel met de verfleverancier over gehad, hij had samples staan met die Alclad 2 verf die echt net zo mooi glommen als de opgedampte laag. Het probleem zit hem ws bij deze lamp niet in de Alclad-verf (hoe heb jij die gespoten, welke airbrush/naald/nozzle/druk?), maar in de met de Motip spuitbus gespoten onderlaag.
Alclad heeft hiervoor een eigen primer die spiegeltjeglad wordt en hiermee wordt de laag wel heel mooi egaal glimmend.
Als de lamp terugkomt wil ik er zeker nog mee verder.

Ik heb dit gelijk even bijgewerkt in het onderwerp. Het is niet mijn bedoeling mensen op het verkeerde been te zetten, maar ik ben het gewoon vergeten.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Leo »

Knorkneutel schreef:Heb het geprobeerd met ALU tape van Tesa maar dat kon ik al zo wel zien dat dat nooit goed gekeurd gaat worden veel doffer, misschien een andere meer glimmende alu tape gebruikeb of een chrome sticker materiaal of iets dergelijks...
Alutape van Tesla is een soort plastic. Smelt ook weg bij hitte.
Ik heb toen échte alu-tape gebruikt wat men om uitlaten en kachel-afvoeren gebruikt. Dat aluminium is vrij dik en plakt als de ziekte. De dikte maakt het wat moeilijk te verwerken, maar het resultaat was goed genoeg voor 2X APK en een enkeltje Afrika.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Knorkneutel
Berichten: 142
Lid geworden op: 26 mei 2010, 20:35

Re: koplamp refelector hanomag henschel dof

Bericht door Knorkneutel »

Ik had ook echte ALU tape gebruikt. Maar had geen vertrouwen in het lichtbeeld en daarom had ik het gespoten met high gloss black en chrome verf van motip... Bij de apk hebben ze een half uur aan de lamp lopen friemelen tot dat het lichtbeeld voldoende was... Ik denk dat ze op een duur gewoon waren verblind door steeds in die lamp te kijken maar ik heb het idee dat het lichtbeeld gewoon niet goed is. Op het oog lijkt de reflector goed te zijn daarom is het wel misleidend voor de monteur ....
Jammer genoeg alleen nog geen APK! De kentekenplaten zit geen stempel op en dat mag niet, dat kwamen ze nog even achter jammer genoeg :(. Remverschil achter kon niet bijgesteld worden.... (maar dat komt wel goed , met de handrem erop rijden een stukje.... Of de trommel omwisselen)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten