Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Yildiz
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Yildiz »

:(

Deze week is bij mijn geliefde bus, gewoon voor het huis, het rechter knipperlicht verwijderd. Gewoon er af geschroefd en de bedrading doorgeknipt.
Blijkbaar gaat dat zo, als je iets nodig hebt...
Ik kwam er vanochtend achter bij de APK. Ook dat nog.

Aan de gene die dit deed:

Ik voel me hierdoor onzeker; wat als je de volgende keer een uitlaat nodig hebt? Of een bandje, of misschien wel zes? Of ach, een nieuwe motor?

Ik ga je niet slaan, geen ruzie maken. Misschien had je een voor jou geldige reden (ook al zou ik dit niet naar mezelf toe kunnen verantwoorden), misschien voel je je er lullig over, ik kan niet in je hoofd kijken. Maar je had duidelijk een knipperlicht nodig en besloot die gewoon maar te nemen.
Hoe dan ook: kom naar me toe, het liefst met mijn knipperlicht. Geef me in elk geval het gevoel van vertrouwen terug. Desnoods stop je een briefje in mijn brievenbus.

Ik wil niet bang hoeven zijn dat ik voortaan een bevoorrader ben. Bovendien heb ik daar zelf ook echt helemaal het geld niet voor. Dit grapje kost me 58,- en een herkeuring.

Je hebt me door deze actie waaks en onzeker gemaakt en dat is echt geen fijn gevoel.
Heb dan in elk geval het respect om dat goed te maken.

Blijf met je handen van andermans spullen af alsjeblieft...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Admin »

Yildiz, wat een rotstreek! Helaas loopt dat soort mensen gewoon rond.

Boosheid zou heel begrijpelijk zijn, slaan IMHO ook! Maar laat dit geen invloed hebben op jouw gevoel van zekerheid. Voor de dief heeft dit niets met jou persoonlijk te maken, maar met type en bouwjaar van een geparkeerde bus en de staat van het knipperlicht....

Doe in elk geval aangifte bij de politie, mogelijk loopt de dief ooit nog eens tegen de lamp.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Yildiz
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:16
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Yildiz »

Bedankt voor je reactie. Het zal inderdaad natuurlijk totaal niet persoonlijk zijn, waarschijnlijk kent deze persoon mij niet eens. Met onzekerheid doel ik vooral op het idee dat er blijkbaar iemand is die nu weet dat hier een bus staat met alles wat hij of zij nodig heeft voor zijn of haar eigen bus, en dat deze persoon het blijkbaar prima vindt dat wat 'ie nodig heeft gewoon van mijn bus te schroeven. Dit is natuurlijk helemáál geen geruststellend gevoel.

Ik wil 's ochtends niet wakker hoeven worden met de angst dat er weer iets anders is weggehaald.
Daarom kom ik hem of haar nog liever onder ogen (misschien schaamt 'ie zich, of heeft spijt, je weet het nooit) en gooien we er desnoods een hoop zand over. Maar dit is niet relaxed zo.
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Fvd »

Oh, zo makkelijk gaat het dus tegenwoordig, ik hoor de laatste tijd iets teveel verhalen van gestolen bussen, fietsen bromfietsen scooters en autos, dit is imo net zo erg, men heeft ervan af te blijven

Laat je idd niet ontmoedigen,tis alleen voor jou nu gewoon ronduit lullig omdat het jou geld kost omdat een ander een mentaliteit heeft om zoiets te flikken, maar niet de hele wereld is zo verrot

Fvd
Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Grumble »

Niet om deze diefstal goed te praten, maar jouw lamp "leeft" nog ergens voort.
Mij is het gebeurt dat van m'n camper de radio antenne afgebroken is en tegelijkertijd de nummerplaat van de fietsdrager aan twee kanten omgebogen werd.
Dat is helemaal zinloos....
Ik slaap dan ook niet meer als de camper op straat staat en niet op zijn plekje, achter in de tuin met een groot hek ervoor :geeuw:
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Arno Z »

@Grumble: dat gevoel van onrust herken ik. 5 jaar terug is van ons een 207 gestolen, tijdens een vakantie. Het gevoel van wantrouwen, 2 bussen later, is nog steeds niet verdwenen. Mijn bus staat bij ons naast het huis, in de tuin achter een hek. Maar nooit startklaar.
Minuteman
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 mei 2014, 22:04

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Minuteman »

Mijn personenauto is in 2011 gestolen na een gerichte woninginbraak. Heel vervelende toestand is dat inderdaad en je wordt er flink achterdochtig van.

De auto is eerder dit jaar ongeschonden en met slechts 1100 kilometer extra teruggevonden in een loods in Polen temidden van nog andere gestolen auto's. Mijn auto is daarheen gereden en dat was het dan voor 3 jaar. Waarom begrijp ik nog steeds niet.

Ik ben nog gaan kijken toen de auto weer terug was en dat deed mij goed, de auto was precies zoals hij gestolen was en er lagen zelfs nog wat spulletjes van mij in.

Nu hoef ik niet telkens meer op te kijken of het toch niet toevallig mijn auto was die daar zojuist reed.
De avonturen van een witte Mercedes LA http://www.rundhauber.eu
En van een grijs-groene Mercedes LP http://lp2223.com/
Johannes

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door Johannes »

Vlak voor onze vakantie nog even wat boodschappen gedaan. Staat de bus weer achter huis en elke keer dat ik er langs liep had ik zon idee dat er iets niet klopte.
Op een gegeven moment ga je dan toch nog eens kijken. Heeft iemand een reflector van de bumper er netjes afgehaald, de ander zat half los. Het is maar een reflector, maar toch. Ik krijg zowaar de neiging om er twee van een bermpaaltje te lenen.

Groeten Pieter
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Knipperlicht gestolen omgeving Nijmegen

Bericht door SergeL »

Diefstal is een grote smeerlapperij, ik kan er helaas een aardig woordje over mee praten. Wat ik echter nog een graadje erger vind, is wanneer de ene liefhebber aan de andere liefhebber z'n spullen zit, zoals in het geval van Yildiz. Op de Citromobile -een beurs voor oude Citroëns- is het elk jaar op de parkeerplaats ook weer raak; middenarmsteuntjes, knipperlichten, spiegels etc etc, er is zelfs een keer één betrapt die met een schroevendraaier de sierstrips van een SM aan het trekken was voor zn eigen SM... Dan zeg ik; dader een weekeindje vastbinden op een stoel, om aan te zien hoe zijn liefhebberij tot het kale chassis afgebroken wordt en in onderdelen afgevoerd naar het clubmagazijn. Chassis moet vervolgens nog een half jaar verplicht voor de deur blijven staan :clap:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten