Verweerde kunststofdelen

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Verweerde kunststofdelen

Bericht door De Rooie Reus »

Ik vond bij onze bus de verweerde grijze kunststof delen zo schril afsteken tegen het frisse lakwerk. Ik heb daarop die delen volledig ontvet en schoongemaakt (of andersom) en bespoten met Hammerite zwart, uit de spuitbus dus (geen grondverf o.i.d. gebruikt). De gril, bumpers, achterzijde spiegels, motorkap binnen, handgrepen aan de deuren en het ziet er nu uit alsof het splinternieuw is en de hechting is al maanden 100%. Ik kan er geen garantie op geven dat het bij een andere bus ook zo zal worden. En dat zei een medewerker van Albastine mij ook: "er zullen kunststoffen zijn waarop Hammerite goed hecht alleen, er zijn zoveel verschillende soorten kunststoffen dat de hechting niet op al die materialen ideaal is en daarom dragen wij (Albastine) dat ook niet uit."

Het leek me een aardige tip en doe ermee wat je ermee wilt doen, het is natuurlijk ook mogelijk om een kunststof lak te gebruiken.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

als nieuw

Bericht door Saskia »

Jouw bus ziet er inderdaad echt als nieuw uit.
Groet van Saskia
Hanski en Marietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:15
Locatie: Eindhoven

verweerde kunststofdelen

Bericht door Hanski en Marietje »

Ha die Martin,

dat is nu een goeie tip dat ga ik ook proberen
ik geloof dat die Bus (kunststofdelen dus) van ons ook wel een likje hammerrite lust.

Greetings Hanski
ook namens Buski
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

Ik heb hetzelfde gedaan met de bumpers, roosters en fietsendrager.
Echter de hammerite bij de praxis die ik had genomen was op, (mat zwart hittebestendig) hittebestendig hoeft natuurlijk niet maar was de enige matte soort, heb toen de zelfde lak van de praxis genomen , ook hittebestendig mat. Geeft hetzelfde resultaat kost alleen 50% van de prijs.

Hoe het zich zal houden weet ik nog niet maar het ziet er goed uit.

Groeten Kwibus
Unknown User

glimmen

Bericht door Unknown User »

RON zag je woensdagmidag bij waalwijk de grote weg op draaien. moetzeggen datje bus glom, of lag dat aan de laag hangende zon. :lol:
abel
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
Locatie: Noordwolde

Bericht door abel »

FATA MERCEDA(morgana)!!!
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Ben

wartaal???

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 06 aug 2007, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

Hoi Lambert,

Glimmen is een groot woord moet ook niet te veel opvallen, moet aan de zon liggen want ik heb kwibus gewoon met een rolletje geverfd.
Ben nu bezig alle witte onderdelen zwart te maken en het zwart met bumperzwart weer op te halen. Lukt aardig moet ik zeggen ziet er gelikt uit. Leuk als zaken uitpakken zoals je je voorsteld.
Groeten Ron
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten