kruiskoppelingen vetten

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Unknown User

kruiskoppelingen vetten

Bericht door Unknown User »

Dag allemaal,

Ik las in het onderhoudsschema dat de kruiskoppelingen om de 5000 km moeten worden voorzien van nieuw vet. Ik ben in het bezit van een vetspuit, maar ik heb ook wel eens iets gelezen dat je niet teveel vet in de koppelingen mag spuiten.
Mijn vraag: Wanneer weet ik dat ik genoeg heb gespoten? Ik las iets van maximaal vier slagen met de vetspuit?

Michiel Santing
Ben

vet

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael de Ridder
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2005, 21:11
Locatie: Voorburg

Chassis en wielen

Bericht door Michael de Ridder »

Michiel,

En vergeet alsjeblieft niet bij het doorsmeren van de fusees tegelijkertijd het stuurwiel langzaam van uiterst links naar uiterst rechts en terug te draaien. De mogelijkheid bestaat dat je de afdekplaatjes van de onder - en bovenkant van de fusees afperst. Dan is lijden in last.

Succes,

Michael de Ridder,
MB 613.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb voor mijn vakantie naar noorwegen mijn bus laten smeren etc. bij de heer Vd Kraats. Nu 8000 km later moet er toch weer wat aan gebeuren. Ik zal inderdaad oppassen voor de fusees ik heb die thread gelezen met die dopjes. Maar volgens jullie maakt het niet uit hoeveel slagen ik maak met mijn vetspuit op die kruiskoppelingen of zou ik het toch maar op 4 houden?

Michiel Santing
Michael de Ridder
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2005, 21:11
Locatie: Voorburg

chassis en wielen

Bericht door Michael de Ridder »

Michiel,

Heb vroeger geleerd net zo lang slagen maken tot er schoon vet tussen de lagers uit komt en daarna overtollig vet verwijderen en nippel schoonmaken.

Michael,
MB 613
Ben

Re: chassis en wielen

Bericht door Ben »

geen bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten