schijfremmen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Kees verduin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:50

schijfremmen

Bericht door Kees verduin »

Ik wil schijfremmen monteren op een merceds 608' nu is mijn vraag hoe ik te werk moet gaan , en welke vooras is ik moet monteren waar de fusee afstand schokbrekergaten en torenbout afstand overeen komt met de huidige as.

Gr Kees
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: schijfremmen

Bericht door DVIII »

ja dat is misschien een geweldig idee , ik ken één iemand die dat gedaan heeft , een vooras van een vario , bv 609 en je kan aan de slag , het chassis van de vario is breder zodat je verzetplaten moet maken het verschilt ongeveer 80 mm , en dan moet je een andere hoofdremcilinder met bijbehorende druk en slagvolume monteren , die van de vario is te lang voor de ruimte die je normaal hebt in de 508/608 . maar het kan , je moet dan eigenlijk ook andere achterrem cilinders monteren die bij de vooras / reminstallatie passen . dus ik denk dat je beter je trommelremmen een flinke beurt kan geven zodat dat weer als vanouds remt als de brandweer , dan spaar je heel veel werk en moeite met als resultaat geweldige remmen. een ieder die dat tegenspreekt heeft simpelweg nooit goede remmen ervaren.......... en ik zie die mensen bijna elke dag
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Kees verduin
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2014, 09:50

Re: schijfremmen

Bericht door Kees verduin »

Bedankt DVIII,

Is er misschien een optie om een andere fusee met schijfremmen te monteren op de huidige as , er zit nu een pen in van 26 mm. Zou het misschien mogelijk zijn dat een fusee van een 609 etc. In een as van een 608 te plaatsen.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: schijfremmen

Bericht door DVIII »

daar moet je even voor in de onderdelen zelf duiken , ik heb zo snel geen vergelijkings materiaal , maar dan heb je nog maar de helft van je probleem opgelost .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten