Revisie cardan

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Mercedes LP1313
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2015, 00:35

Revisie cardan

Bericht door Mercedes LP1313 »

Hoi,

Het cardan van mijn LP1313 maakt nogal een lawaai. Daarom ben ik op zoek naar een revisiebedrijf die de volledige achteras kan reviseren, is hier iemand die een adres weet?

Gr. Wouter
Groeten Wout
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Revisie cardan

Bericht door DVIII »

ik weet niet welke overbrengings verhouding je hebt en of het een 4x4 is , maar er is nog wel een donor as te vinden die dan beter uitpakt dan revisie
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Mercedes LP1313
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2015, 00:35

Re: Revisie cardan

Bericht door Mercedes LP1313 »

Het probleem met een donor as is dat je ook niet weet hoeveel keer die de aarde al rond geweest is. Dit is al niet meer de originele maar een HL4/17S-9,2 43/7 waarmee de snelheid toegenomen was. Deze begint nu in het gebied tussen de 80 en de 90 behoorlijk te janken.
Groeten Wout
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Revisie cardan

Bericht door DVIII »

ik zou eerst het deksel er eens afdraaien, kijken wat er mis is , misschien alleen afstellen of je vind meteen een berg rommel waarvan dan te herleiden is wat er versleten is. er zitten tandwielen , lagers en een drukmessing in de behuizing dus dat geeft allemaal andere signalen. Verder kan je ook horen waar je moet zoeken als je het lawaai kan manipuleren. en is 7 staat tot 43 echt zo snel ? R=6.14 (het gaat om een pullmann met 20 inch wielen toch)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Mercedes LP1313
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2015, 00:35

Re: Revisie cardan

Bericht door Mercedes LP1313 »

Ik zal het deksel er eens af halen en de vertanding exact tellen, misschien zit ik er wat overbrenging wel naast en was dat mijn oude overbrenging die ik genoteerd had. Op deze as is geen typeplaatje meer dus ging er even van uit dat wat ik opgeschreven had van de as was. Ik ben van een topsnelheid van 86 naar 125 gegaan met deze as. Ik ken bij deze types het begrip Pullman niet, maar hij is van 1971. De olie had ik voor de vakantie al ververst omdat toen het cardan ook al hetzelfde lawaai maakte. Toen was alles brandschoon in de as, wat me deze vakantie wel opviel was dat bij het linkse achterwiel vettigheid uit de as loopt waardoor mijn velg helemaal vet is. Het komt overigens niet bij de remvoeringen.
Groeten Wout
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Revisie cardan

Bericht door DVIII »

ik plak de steekassen dicht met dik vet , en als het gaat lekken zit er kennelijk te veel olie in . soms kan je met afstellen ook weer vooruit .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten