Geet processor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MB508
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:26
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Geet processor

Bericht door MB508 »

Waar ik over zit te denken is een Geet Processor om de OM314 te bouwen.
Komt er op neer dat je je diesel op 80% water kan laten lopen, velen hebben dit al nagebouwd, met succes.

Hier een franse site, als je door scrolt naar beneden zie je een aantal foto's met verhaal.

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Real2 ... antone.htm

De Nederlandse site is,

http://www.geet.nl/index.html

Ik heb zelf twee processors gemaakt voor een kleine aggregaat, één van staal en één van koper. Heb alleen nog niet alle spullen om hem af te bouwen en uit te proberen.

De Processor is als volgt, Een pijp in een pijp, met daar in een stalen staaf. Uitvoor van je motor gaat door de buitenpijp in een potje waar water in zit, uitlaatgas verwarmt het water met 20% diesel of benzine, dat gas gaat door de binnenpijp waar de stalen staaf in zit. Hierdoor ontstaat er een plasmagas wat via je luchtinvoer de motor binnen komt. Soort LPG denk ik.

Starten op diesel, motor warm, dan de kraan om en de diesel afsluiten. Het potje of tank met 80% water en 20% diesel is je nieuwe brandstof, via de processor dan natuurlijk.

En met de brandstof-prijzen van nu is het zeker de moeite waard om met elkaar een oplossing hier voor te vinden, uit te werken en te proberen.

Taco
MB508 OM314 1971
------------------------
Wat je niet kent weet je niet.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door paulv »

Taco, spaar je moeite. Wacht eerst op een werkend en getest prototype.
Zelfs in 2008 is er nog geen werkend exemplaar bekend, geen wonder, het is theoretisch onmogelijk :mrgreen: .

Volgens de eerste hoofdwet van de thermodynamica "In een geïsoleerd systeem is de inwendige energie U constant" kun je geen energie uit niks maken. Als je dus water aan een systeem toevoert en er komt energie uit in de vorm van arbeid (dwz. de motor loopt) is er iets met dat water gebeurd. Je moet dat dan ook gewoon kunnen meten, zoveel erin, zoveel eruit, wat we missen is energie E=mc2 :wink:
(Water kan niet meer "verbranden" want het is al verbrand waterstof).

Plasma is een vorm van water(-ionen) met een hoge energiedichtheid, ijs met een lage energiedichtheid. Dus je moet energie toevoeren aan water om er plasma van te maken.
Stel dat je wat waterplasma zou kunnen maken met een beetje diesel, dan nog moet er wat met dat plasma gebeuren (kernsplijting, kernfusie of iets dergelijks) om er energie uit te halen. Nou zie ik dat nog niet in die leidingen gebeuren :mrgreen: .

(Plasma is geen chemische brandstof zoals LPG of diesel. Het is oververhitte stoom van 10.000K :lol: )


Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 30 mei 2008, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
MB508
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:26
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door MB508 »

Bedankt voor je opmerking Paul, geeft me weer een boel om over na te denken en verder te onderzoeken... :D

Taco
MB508 OM314 1971
------------------------
Wat je niet kent weet je niet.
Gebruikersavatar
MB508
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2008, 21:26
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door MB508 »

Maar Paul,

Hoe verklaar jij dan al die mensen op internet, met al hun sites en al hun filmpjes, technische gegevens, foto's, uitleg, etc.

Is het niet iets wat jij hebt geleerd, wat voor jou de waarheid is.
Stel dat alles mogelijk is, alleen je wordt niet opgeleid om al die mogelijkheden te zien en uit te proberen.

Jij kan je wel vasthouden aan de de wetten van Newton en Maxwell, maar in het tijdperk van de kwantummechanica is bijna alles mogelijk. :wink:


Zoek maar eens met google, of kijk naar de Links op de site van Geet.nl.

Ontdek zelf met een open mind, zonder dat iemand zegt dat iets is zoals het is.

M.v.g.

Taco
MB508 OM314 1971
------------------------
Wat je niet kent weet je niet.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door paulv »

Kijk Taco,

Ik kan ook van alles gaan beweren op internet, bijvoorbeeld dat ik water kan laten branden.

Vaag stukje theorie in elkaar draaien met veel moeilijke woorden, voor een select publiek het live laten zien, filmpje maken, iets over een boycot door oliemaatschappijen, een aanslag(zelfmoord??) op de uitvinder, enz. Ik weet zeker dat er dan mensen zijn die het gaan geloven.

Maar daarom is het nog niet waar.

Als het echt waar is laat je het testen door een onafhankelijk testlaboratorium en heb je een goede theorie over wat er gebeurd (~niet in strijd met de eerste 3-4 hoofdwetten).

Bij mij kom je er niet als er geen werkend? exemplaar bestaat, je het niet wilt laten testen, je geen bouwbeschrijving geeft, niemand een werkend exemlaar heeft kunnen nabouwen, er geen theoretisch achtergrond is enz. enz.

Zo geloof ik oa. niet in perpetuum mobile (ondanks dat er patenten voor zijn), bolbliksemenergie, koude kernfusie, supergeleiding bij kamertemperatuur, Jan Sloot zijn systeem voor videocompressie en energie uit water. Heb je anders wel miljoenen "gelovigen" voor :mrgreen: .

Laten ze mij (of anderen) eerst maar een werkend prototype tonen en laten testen, of een goed onderbouwd theoretisch model maken (bv. kernfusie wel/niet in het vooronder).

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2007, 19:40
Locatie: Den Haag

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door Buster »

Paul, mijn frans is niet zo goed maar jij kan hier misschien wel chocola van maken :roll:

http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Real2 ... antone.htm

Groet Frank.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door Leo »

MB508 schreef:Starten op diesel, motor warm, dan de kraan om en de diesel afsluiten. Het potje of tank met 80% water en 20% diesel is je nieuwe brandstof, via de processor dan natuurlijk.
Hoi Taco,

zoals je het in de quote beschrijft kan dus niet.
Niks hokus spokus, maar er komen gewoon een paar praktische problemen om de hoek kijken.
a) Als je de toevoer naar je inspuitpomp afsluit loopt hij aan puin. De plunjers worden namelijk met brandstof gesmeerd.
b) Het ontstekingstijdstip van een diesel wordt bepaald door begin inspuiting.
Geen inspuiting = geen of ongecontroleerde ontsteking van het mengsel.

Zonder te oordelen over de Geet processor:
Als je die quote van internet geplukt hebt, dan kun je eigenlijk op je vingers natellen dat het niet gaat werken.
Want als die mensen nou al te simpel zijn om het principe van een dieselmotor te snappen, wat kun je dan verwachten van hun overige bedenksels? :shock:

Een uitvinding begint met een grondige kennis van datgene waar je het op wilt toepassen.
Zonder die kennis blijft het amateuristisch gepiemel.
Goedbedoeld gepiemel, maar wel zonde van de tijd en energie die er in gestoken wordt.


Een tijdje terug heb ik een partij filmpjes over Geet zitten bekijken.
Als er al een draaiende motor te zien was, dan was het altijd een onbelast karretje.
Tjah, en dan rijst bij mij meteen de twijfel.
Want een onbelaste motor vraagt bijna geen brandstof.
Die 20% benzine is meer dan genoeg om hem aan de praat te houden. Daar heb je helemaal geen plasma voor nodig.
Haal je het water weg dan zal hij evengoed (of even slecht zoals in de meeste filmpjes) blijven lopen.

Maar wat heb je aan een onbelaste motor?
Het enige wat dat ding doet is onnodig brandstof verstoken, toch? :roll:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door paulv »

Ja hoor Frank, prima te lezen door mij :lol:

We gaan naar de resultaten 2008 van de GE 8 Hervé http://quanthomme.free.fr/qhsuite/ge8herve.htm

Wat lezen we daar:

"Groupe Electrogène GE8 et son tableau de commande destiné aux différentes mesures lors des tests...à venir Patience ;-))"

Vertaald: "Stroomgenerator GE8 en zijn bedieningspaneel bedoeld voor de verschillende metingen tijdens het testen.....binnenkort Geduld :wink: "

I rest my case :mrgreen: (voor Leo op z'n Haags "Noa, wat zei ik? :wink: " )

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ook nog andere hobby's, wie volgt???

Bericht door Leo »

Jep Paul :wink: ,

als ik dat zeer vrij mag vertalen: "Toen we de generator aansloten viel het torretje stop. Er zit dus vast iets fout met die testgenerator :( "..

Geen idee wat er moeilijk is aan een testgenerator.
Men neme een dynamo, een batterijtje om hem de eerste bekrachtiging te geven, een regelbare weerstand en een Ampére-meter.
Men knutselt dit geheel binnen een uurtje aan elkaar en: Voila, une tableau le tests. 8)

Fluitje van een cent.:P


Groetjes, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Geet processor

Bericht door DVIII »

8) tout cela m' amuse bien, er zijn maar weinig romantici die nog in wonderen geloven, de bewering dat als je iets leert meteen geconditioneerd wordt is geweldig, mes compliments ! .
de wereld gaat aan vlijt ten onder !
hulde aan de geek selector. :roll:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Geet processor

Bericht door Leo »

Wanneer kunnen we jouw werkende geetprocessor wereldkundig maken DVIII? 8)

Romantische woorden zijn natuurlijk heel fijn, maar nu nog ff de daden.. :roll:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Geet processor

Bericht door DVIII »

nou ja , ik vind het geweldig dat er mensen zoeken naar alternatieven , laatst ging ik tanken , schudde de kassier mij de hand en vroeg of het een cadeau was of voor mijzelf ,( ik vind dik tweehonderdtwintig gulden in de ( vuile ) tank gooien bijna schandalig) .
ik krijg hier trouwens steeds meer frietdampende auto's op bezoek ( die tanken dan ook voor 150 gulden)( en hebben altijd trek in iets)
maar mijn bijdrage aan het besparen is dan ook hier, de sleepkabel truuk , haak met een hengel met sleepkabel jezelf aan de voor je rijdende vrachtwagen vast en laat je motor stationair draaien ( voor airco , stuurbekrachtiging en remvacuum)
Let op , haak je wel aan een auto vast die naar jou vakantieland snort , anders wordt je op de maasvlakte wakker :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Geet processor

Bericht door Leo »

Ben weer eens aan het modderen geslagen en toen kwam ik dit topic tegen.
Mijn grote vraag aan Taco: Is het al een beetje gelukt?

Want ofschoon ik scepticus ben, weet je maar nooit of de wonderen de wereld nog niet uit zijn.. :)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast