Water onderweg

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Mijn stelling is dat je met een gerust hart westeuropees leidingwater kunt drinken

Mijn ervaring is dat hetzelfde geldt voor geheel Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland en het Midden-Ooosten tot zo ongeveer de Pakistaans-Indiase grens.
Een chloorsmaak is natuurlijk niet lekker, maar dat chloor zit er zelden voor niets in (b.v. in Lahore kun je zonder verdere toevoegingen de witte was bleken in schoon kraanwater, maar je krijgt er niets van).

In sommige plattelandsstreken van India, Nepal en Bangladesh kun je het water beter niet ongekookt drinken, maar dat heeft niets met bacteriën of chemicaliën te maken, maar alles met virussen (viri). Grote steden zorgen in het algemeen wel voor hun inwoners, die gaan ook wel dood zonder water te drinken :x

Ik heb een poosje op het water gewoond en had daar 1500 l water in een blikken tank met een laagje cement aan de binnenkant. Daar deed ik zo'n negen maanden mee. Als het bijna op was, smaakte het nog prima. Ik ben er ook nooit ziek van geworen.

Zou het begrip "koudwatervrees" uit de camperwereld komen :roll:

Van Dale:
koud´wa·ter·vrees
de koudwatervrees

1 angst voor koud water
2 overdreven angstigheid
Laatst gewijzigd door Admin op 24 apr 2007, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

paulv schreef: ze vertrouwen van oudsher het leidingwater niet :? ).
Die lege flessen kan je ook nog vaak zelf met prima (bron)water bijvullen
Ik ben geen fransman, kom er wel graag en vaak en doe al jaaaaaren hetzelfde. Gr-tjes, Cees
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Leo schreef:Klopt als een bus, maar het is al jaren bewezen dat die mensen er faliekant naast zitten.
Hoi Leo,
Vanuit verstandelijk oogpunt zal je ongetwijfeld gelijk hebben. In deze zaak is het een kwestie van gevoel dat mensen hebben. Overigens een gevoel dat gebaseerd is op de praktijk dat veel tapkranen vervuild zijn en dus op angst ziek te kunnen worden. (zelfs van veilige flessen dus, zoals Resi kennelijk vaststelde). Niettemin leeft het gevoel en bij gevoel kan je met verstand niets. Inderdaad maakt de industrie daarvan dapper misbruik. Die 5 lt flessen zijn overigens wel handig en dat is weer meegenomen. Ik denk dat als je een goed gevoel ergens over hebt dat je je daarmee dan ook lekker voelt. Ook als het 'schone' schijn is en je daar later misschien achter komt. Een kopje thee van voor je gevoel schoon water beleef je nu eenmaal aangenamer dan een kopje thee met water uit een schone kraan in een vervuild toilet. Ik voel me er goed bij en van je goed voelen krijg je nooit genoeg, dat wast alle water van de wereld niet weg. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik had in mijn scheepje 4000 liter water op voorraad en nooit geen problemen!
Dit was idd een stalen tank bekleed met een cementpapje wat toendertijd heel gebruikelijk was.

Drink ze!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Leo schreef:.........
Wat een zeikerd is die kale toch soms ook he? :P



Mvg, Leo.:D
Dit zijn je eigen woorden Leo.:D
Ik neem het risico niet om mijn vakantie te laten verpesten door het drinken van leidingwater waaraan we niet gewend zijn.
Als we een paar weken in NL zijn geweest en terug komen in Praag drink ik even geen water uit de kraan. Ondanks dat we alle kranen goed laten doorlopen. Je moet weer wennen aan de Tsjechische kwaliteit van het water. Na een paar dagen koffie en thee te hebben gedronken kan ik er wel weer tegen maar van de eeste glazen water blijf ik naar de WC lopen.

Enkele jaren geleden ook aan de hand gehad. Water geladen op een camping in CZ en na de eerste slok waren we niet uit de buurt van een WC te krijgen. En we zijn echt niet in een bacterie vrije ruimte opgegroeid.
Nee zelfs vele vakantiemaanden doorgebracht in de binnenvaart en op mijn werk sloten koffie aan boord gedronken.

Ik vermoed toch dat er in het buitenland wat meerdere en andere stoffen zitten waar ons Nederlands lijf niet aan gewend is.

Goed atlernatief voor de flessen water is een vaatje wat is gebrouwen, dus de temperatuur heeft alle ziekte verwekkers reeds gedood. :lol:
Meer dan 90% van het bier bestaat uit water. Een hoge kwaliteit van het water is hierom zeer belangrijk. Talrijke ionen hebben in mindere of meerdere mate invloed op het brouwproces. Als je weet hoeveel brouwerijen er in Tsjechie zijn dan moet het water hier gezond wezen :) :)


Dobre voda, Leen
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nou Leen, ik heb 't zojuist geprobeerd. Maar nee, het bevalt me toch niet zo goed.

Ik kwam helemaal kleverig onder de douche vandaan en die frisse geur van de tandpasta wordt overschaduwd door de kegel van bier! En verder vind ik het jammer van de kostelijke pivo :cry:
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Nu dacht ik toch dat we het over DRINK water hadden Ernst.
Ik zie Silvia al op een trapje staan met een 5 Liter bubbelvrij water vaatje :lol: :lol: :lol:

Leen
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Tja, dan nog maar even mijn bijdrage:

Ik ben in mijn jeugd enkele malen ziek geworden van water in het buitenland. Met name in Frankrijk.
Later niet meer. Maar pas er ook wel wat mee op. Soms ruikt het leiding water en dan drik ik toch liever uit flessen.
Maarja, die raken dan een keer op he. En dan toch maar...

In onze camper hebben wij het volgende gepland:
Bolderkar als water vervoerder met daar in 4 losse Jerry Cans van circa 25l. Geen vaste watertank onder de auto.
Je zet de tanks gewoon 1 voor 1 neer met de slang er in.
In de camper hebben we dan de pomp die het water door een filter:
Afbeelding
Everpure 4C filter
http://www.culligan.nl/waterbehandeling ... enQL3B.pdf
Deze filters zijn van het pre-coat type en gebruiken als
filtreermedium actief kool in poedervorm. Zij verwijderen alle
onzuiverheden tot 0.5 micron en alle slechte geuren en
smaken, zoals chloor.
Deze submicron filtratie verwijdert ook asbestvezels, cysten en
organismen zoals crypto sporidium, uit het water.
In iedergeval is het water daarna wat schooner en komt het uit het keukenkraantje.

Het filter kost op eBay ongeveer 35euro.
De losse tanks vind ik veel praktischer dan een grote vast onder de camper. Dan moet je altijd weer rijden, als hij leeg is is hij leeg en van de losse tanks kun je er ook 1, 2 of 3 gaan hervullen.

De pomp moet wel wat sterker kunnen pompen. Al heeft de 4C ook aan 0,5bar genoeg.

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Die dingen hebben een verwisselbaar filter.
Weet je ook wat zo'n filter kost en hoe lang je daar mee doet?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Ja, het filter kan 1,9L/min aan en gaat 11.300L mee.

Er is ook een 6,3L/min versie verkrijgbaar deze doet het 34.000L.

Naar wat rekenen is dat naar schatting ongeveer 1 jaar voor een gezin van 4.

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Maar weer eens tijd voor een paar antwoorden. :)
Voor het geval dat het rottig overkomt: Da's niet zo bedoeld, maar gewoon een nadeel van het geschreven woord.. :?


@Cees:

Angst en andere gevoelens..
Daar kan ik weinig mee als techneut.. :cry:

De mens lijdt het meest door angst over dingen die hem waarschijnlijk nooit zullen overkomen.
Ook in Nederland drinken legio mensen alleen maar flessenwater vanwege de angst voor leidingwater.
Of ze hebben het gevoel dat het lekkerder is.. :?

Sorry hoor, maar het leidingwater in NL is stukken beter dan dat flessenwater.
Zijn we dan een volk van duffe tv-kijkende zombies geworden zonder enig gezond verstand in onze kop?
Alleen maar reageren op (verzonnen) rottigheid en jezelf overal voor indekken of verzekeren, want " je kunt nooit weten" ? :?
Bronwater in Nederland drinken = water naar de zee dragen.

Mij gaat het om de feiten Cees.
En die leren dat er goed water uit de West-Europesche kranen komt. :)
Van mij part maakt iedereen de BronBaronnen steenrijk, maar ik wil ze er slechts op wijzen dat het onnodig is. :wink:



@@@@@@


@L1:

Koffie en thee worden gemaakt van gekookt water waar normalerwijze geen levende organismen meer inzitten.
Eventuele chemicalien worden door koken niet onschadelijk gemaakt.
Dus met koffie en thee is er niet veel te wennen. :shock:


Toen ik op een offshoreboot zat, werd op een gegeven moment opeens de hele Indonesische bemanning ziek.
De reuzel liep hun hol uit, en ze hadden (volgens hun zeggen) enorme buikkrampen. :?
Vreemd genoeg hadden de drie Nederlanders aan boord nergens last van..

"Water veeery strange taste Chief, we veeery sick from water"..
"We cannot work, ohhhh so sick" :evil:
Dat waren dus mensen die thuis in Indonesie uit de kali drinken he??
1 slokkie van hun drinkwater kan voor hygienische westerlingen beroerd slecht aflopen.. 8)

Maar dat zou me de donder halen; dus ik doorvragen wat ze dan wel precies proefden, want wij blankies proefden niks. :shock:

Na veel aandringen en dreigen kwam het hoge woord er uit:
Vlak voor vertrek was de voorste drinkwatertank opnieuw in de cement gezet.
Normaal gesprolen spoel je hem dan een keer voordat je de reis opgaat, omdat anders het water zo muf gaat smaken.
Niks gevaarlijks, d'r zit dan alleen een smakie aan.
Dat spoelen was door de eeuwige haast niet gebeurt, en nu waren zij ziek geworden van de " veeery big kwantatie of cement in the water".. :?
"Veeery dangerous Chief" :cry:

Helaas moesten de heren weer direct aan het werk, om de simpele reden dat ik die tank nog niet in gebruik had gesteld.
Maw, het drinkwater kwam uit een tank waar ze al jaren uit dronken.. :twisted:
Duidelijk gevalletje van inbeelding, alhoewel ik best geloof dat ze zich beroerd voelden want de geest kan het lichaam goed ziek maken. :cry:


Ik ken dus de kwaliteit van het Praagse drinkwater niet Leen, vandaar dat ik het constant over West-Europa heb.
Maar met koffie en thee wen je nergens aan.
Schijterij wordt normaal gesproken veroorzaakt door een virus of bacterie.
En aan eventuele chemicalien wen je nooit, hoe veel bakkies koffie je ook lurkt.

Toch maar over op het bier dan? :P
Deden ze dat in de middeleeuwen ook niet ofzo? :roll:

@@@@@@@@@


@Melchior:

Je bedonderd jezelf met dat koolfilter, en eigenlijk nog een tikkie erger. :shock:
Een koolfilter gebruik je voornamelijk om smaakjes weg te werken.
Tegen virussen en bacterien doet ie helemaal niks!

Aan boord is de volgorde van moderne waterbehandeling dan ook: Chloor of chemicalien toevoegen --> Koolstoffilter om de rotsmaak (proberen) te neutraliseren --> Ultra-violet lampen om de laatste organismen te doden.


Het staat trouwens ook in de kleine lettertjes van de link die jij gaf:

Afbeelding


Eigenlijk is het nog erger: Als het filter eenmaal besmet is, dan kunnen de organismen daar welig in gaan woekeren.
Met als resultaat dat goed drinkwater ook besmet raakt. :?
Daarom wordt aan boord ook dat chloor toegevoegd voordat het water door dat filter gaat.
En voor het geval dat ontsmetten mislukt, is er altijd nog het infra-rood kanon.

Dus ipv een bescherming kan zo'n filter een bron van besmetting gaan vormen.

Take Care and RTFM! :P :D


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Nog even een praktische tip voor degene die uit wantrouwen toch chloor aan zijn water wil toevoegen; gebruik tabletjes :wink: .
Er zijn oa. in Frankijk chloortabletjes in een doordrukverpakking en in een plastic flesjes (eau de javel) te koop om zelf bleekmidel te maken en voor gebruik in zwembaden. Goedkoop, gemakkelijk te doseren en overal verkrijgbaar in hypermarkten (Auchan, Carrefour, Leclerq, enz).
Voor de dosering: als je het net proeft/ruikt zit je goed :x . Ongeveer een 1/2 tabletje per 100l.

Goeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Leo schreef:Voor het geval dat het rottig overkomt: Da's niet zo bedoeld, maar gewoon een nadeel van het geschreven woord.. :? [/size]

Het is niet het geschreven woord waar de pijn in zit , Leo, maar hoe dat woord geschreven wordt.
[b:[/b] Bedankt overigens voor de duidelijke toelichting op de begrippen postadres en briefadres.

Angst en andere gevoelens..
Daar kan ik weinig mee als techneut.. :cry: De mens lijdt het meest door angst over dingen die hem waarschijnlijk nooit zullen overkomen.
Mij gaat het om de feiten Cees./ik wil ze er slechts op wijzen dat het onnodig is. :wink:
De feiten die je weergeeft laten weinig ruimte voor onduidelijkheid Leo. Het probleem, zoals ik schreef, is echter dat puur techneuten (verstandsmensen) weinig kunnen met gevoel en puur gevoelsmensen weinig kunnen met verstand. Die 2 zullen van elkaar dus iets kunnen leren en komen tot de status: Gevoel met verstand en verstand met gevoel en dan valt er veel te halen. Not easy! Ik heb wat zitten rommelen met size en kleur en nu is dit het resultaat. Niet echt geslaagd, maar goed bedoeld. Groetend, Cees
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

OK,... na een 3 weken te hebben rondgereden met de 406 zijn we tot de conclusie gekomen dat er zpo goed als overal dezelfde koppeling aan de kranen zit. Buitenschroefdraad waar een gardena koppelstuk op kan.

Uiteraard niet vergeten mee te nemen bij vertrek.

Wij zijn niet ziek geworden van buitenlands water.

Groeten Dennis
africandreamers
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:06
Locatie: Leiden
Contacteer:

Afrikaans drinkwater

Bericht door africandreamers »

Ok, nog een internationale duit in het zakje.
Afrikaans water is over het algemeen redelijk drinkbaar, voor de locale bevolking. Ook wij hebben wel eens water uit de put gehaald (met zo'n ouderwetse emmer aan touw) maar onderweg drinken wij miniraalwater. Voor thee en koffie gebruiken we lokaal water, mits er geen rare smaak aan zit. Zuivering door purification (chloor/zilver) tabletten en/of vloeibaar spul. Uiteraard hebben we een tuinslang met diverse aansluitingen bij ons, maar een jerrycan met schenktuit is onmisbaar.

Groet,

Fulco
All those who wander are not necessarily lost....
africandreamers
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:06
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door africandreamers »

CeesHM de Bruin schreef: Het is niet het geschreven woord waar de pijn in zit , Leo, maar hoe dat woord geschreven wordt.
Beste Cees,

iemand anders heeft in zijn onderschrift de wijze spreuk dat het niet zozeer is hoe je het opschrijft maar hoe het geinterpreteerd wordt. We weten dat Leo e.e.a. nogal bot kan opschrijven, maar ook dat hij het (bijna) nooit zo bot bedoeld. En als het rot overkomt kun je hem altijd om een persoonlijke toelichting (PB) vragen, waarna al snel blijkt dat het wel meevalt. We kunnen niet allemaal met fluwelen handschoenen schrijven, en sommigen van ons hebben een handleiding die je wel even van te voren moet lezen (RTFM). En er is ook nog zoiets als zachte heelmeester, stinkende wonden. Soms moet iets bot geschreven worden om duidelijk over te komen...

Groet,

Fulco
All those who wander are not necessarily lost....
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Ik en bot schrijven? :shock:
Wat is dat nou weer voor gel*l??..:P:P :D:D

Dacht juist dat ik zo nu en dan redelijk scherp was.
Maar ik zal er voortaan niet op letten..:mrgreen:
Grinnnnnnn....

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

africandreamers schreef:
Soms moet iets bot geschreven worden om duidelijk over te komen...
Hoi Fulco,
Dank voor je inhoudelijke reactie. Het is niet mijn bedoeling er in deze topic een discussie van te maken, want het heeft niets te maken met water. Maar je hebt gelijk. Naast gebruikelijke menselijke gevoeligheden heb je voor sommigen een extra gebruiksaanwijzing nodig. Dat is jammer voor die mensen en voor hun omgeving omdat het contacten bemoeilijkt. Achter ruwe bolsters namelijk schuilt bijna altijd een blanke pit, zoals jij waarschijnlijk ook bedoelt. Daar wil en kan ik ook best doorheen kijken. Als bot schrijven inderdaad beperkt blijft tot soms, is op stevige taal niets tegen en soms kan dat zelfs leuk zijn. Als bot schrijven tot gewoonte wordt, een soort beeldmerk dus, waarmee iedereen maar genoegen moet nemen, gaan mijn nekharen wel eens overeind. Ook al weet ik dat voor het ontstaan van die gewoonte wel redenen zullen zijn geweest. Als ik geen onderdeel ben van die redenen en het mij toch treft vind ik dat op z'n minst vervelend. Bij Leo lijkt bot taalgebruik tot gewoonte te zijn geworden en daaraan kan hij, als hij dat wil, best iets veranderen. Zijn kennis van veel zaken maakt botheid ook overbodig. Van mijn kant probeer ik steeds er doorheen te kijken, maar vaak is dat niet gemakkelijk. Maar nu gaat het over Leo en dat is weer niet mijn bedoeling, hoewel zijn opmerking aan onze communicatie ten grondslag ligt. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
melhof
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:41
Locatie: Zuid Spanje

Bericht door melhof »

Weer ff ON topic... :wink:

Over het filter... JA daar zeg je wel wat Leo.

Is inderdaad een punt om naar te kijken: wat als je filter besmet raakt.

Er is dus in combi met zo'n filter zeker gloor toevoeging aan te raden.
En te overwegen een UV filter er na te zetten. Maar dat zal wel heel wat stroom kosten...

Anders om de maand het filter in een grote pan uitkoken? Dan zijn mogelijke bacterien overleden...

Ik denk er ff over. :roll:

-----

IN ieder geval heb ik een leuk idee gekregen! :!:
Ik zou graag BIER fustjes willen gebruiken als water tanken.
BV 3 van 20L of 2 van 30L. (de 50L lijkt me wat zwaar om te sjouwen)
Dan kun je ze met de hand ergens vullen en mee nemen naar de bus (ik wil geen vaste watertank omdat je dan met de bus moet rijden)

Je sluit ze aan, zet er perslucht op en je hebt continu waterdruk!
Ook handig voor het filter.
Wel ff kijken wat voor compressortje en zorgen dat de perslucht schoon is.

ff een sleutel vinden/maken om de dop er makkelijk op en af te draaien om ze te kunnen vullen.

Kan ieman me helpen aan lege beetje knappe fusten en de slang koppelingen die er op horen? :?:

Groet,
Melchior
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Melchior,

indien je vóór het filter voldoende chloor toevoegt, is de kans op een besmet filter niet zo groot.
De chloorsmaak behoort dan door dat filter weggehaald te worden.


Maar de vraag is eigenlijk meer of al dat gedoe wel nodig is.
Als je écht zo bang bent voor besmet water is het toch veel goedkoper en simpeler om "veilig" flessenwater te drinken?
Voordat je in het buitenland de prijs van zo'n filter weggedronken hebt, ben je al een heel tijdje verder.

Of dat in je reisgedrag past is weer wat anders, maar volgens mij heb je in dat bussie ruimte genoeg om voor minstens een week flessenwater mee te nemen.
En na een week is het weer de hoogste tijd om een winkel op te zoeken ivm je etenswaren, toch?
Tis maar een ideetje, of zie ik nu wat over het hoofd??.. :roll:


Dan wbt je bierfusten:
Ook weer een leuk idee, maar ook weer zo bewerkelijk in mijn ogen.. :oops: (kan er ook niks aan doen)
Persoonlijk rij ik liever eens per week met de camper naar een kraan om een paar honderd liter te tanken, dan dat ik iedere dag met die fusten loop te sjouwen.
Moet er ook nog een compressor bij, en een pressosthaat.. :shock:
Daarbij nemen die ronde fusten relatief veel ruimte in beslag tov een vierkante tank, en dat gelazer met een sleutel om ze open te draaien lijkt me ook geen hobby.
Om over het verbruik van de rubber afdichtringen nog maar ff niks te zeggen.

Maak je het jezelf niet veel moeilijker dan nodig is?
Wat is er verkeerd aan een dun dompelpompje in je jerrycans, of een normale waterpomp die met de aanzuig direct in die cans zit?



Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Wat is er verkeerd aan een dun dompelpompje in je jerrycans, of een normale waterpomp die met de aanzuig direct in die cans zit?
Dat werkt, is niet storingsgevoelig en zijn de meeste campers mee uitgevoerd.

oh ja, nog even over dat water, dood zal je er niet aan gaan, hoogstens een paar dagen aan de dunne dus waar hebben we het over. En als je eens in de buurt van het Vanern meer komt (zweden) daar kun je het water zelfs drinken. Als wij daar met het bootje kwamen deed ik de kleppen van onze tanks open en stromen maar. Gewoon natuur, fris schoon water. (jaja, het bestaat nog...)

Groet,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

it camperke schreef: oh ja, nog even over dat water, dood zal je er niet aan gaan, hoogstens een paar dagen aan de dunne dus waar hebben we het over.
Iedere keer als ik bij jou en bij Leo lees over jullie schuiten en over de plaatsen waar jullie ermee waren gaat mijn 'vaar'hart weer een beetje open. Wat ik mij nu realiseer is, dat ik me nooit enige zorg maakte over de kwaliteit van het drinkwater als ik aan boord was van marineschepen en iets meer aan boord van ons eigen bootje, maar nooit ernstig. Ik denk dat het bij de marine te maken had met vertrouwen erin dat het 'wel goed zou zijn' en bij de eigen schuit met iets minder vertrouwen in eigen kunnen omdat het onbekend terrein is. In beide gevallen en ook bij de camper had en heb ik vertrouwen in de combinatie van gezond verstand, lijf en natuur. Daardoor merk ik echt wel op tijd of water wel of niet goed is voor me en dat voelt goed. En inderdaad, waar hebben we het over? We reizen tegenwoordig n.b. bijna in een woud van supermarkten. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
yaco
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 dec 2004, 21:33
Locatie: Zeeland

Bericht door yaco »

Je kunt er net als ik heb gedaan een 50 ltr fust onder hangen en er nippels op lassen voor aan en afvoerslangen.Ontluchting niet vergeten.Het is even werken maar het functineerd goed en je heb RVS tanks.
Afbeelding
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hé Yaco,

ziet er goed uit! :D En betaalbaar denk ik. Volgens mij in de gulden tijd waren die dingen 50 gulden statiegeld (dan zal dat nu wel 50 euro zijn :x ) Opvoer pompje eraan en klaar. Goeie Tip.

Groet,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten