Ik beschrijf hier de stappen die ik heb genomen, met wat foto's, voor diegenen die het ding ook willen uitbouwen, of willen inbouwen want de mijne is nu dus te koop :D .
Eerst maar eens de 24V er af gehaald. De kachel wordt gevoed door drie draden, twee zitten met een zwevende zekering rechtstreeks op de plus pool:

Lekker voor lekstroompjes, trouwens. De derde zekering (en draad) zit in het meest linker zekeringkastje
onder de dashboardklep boven de motor. Draden hiervan en van de schakelaar plus lampje zijn terug te halen, even klokkenhuis openmaken en stap voor stap terughalen.
Dan de brandstof. De kachel heeft een eigen pomp, de aanvoer heeft een eigen sonde in de tank en een eigen brandstoffilter. De retour zit met een T-stukje in de retour van motorbrandstofpomp. Eenvoudig los te halen en weer door te verbinden.
Dan maar eens kijken hoe de vloeistofcircuits gekoppeld zitten, zoals gezegd staat dit 'paralel' aan het koelcircuit van de motor, met daarin ook nog een terugslag klep die ervoor zorgt dat de kachel wel de motor kan verwarmen maar andersom niet:

Eerst maar even onder de bus een slang van de kachel los gehaald om zoveel mogelijk vloeistof eruit
te laten lopen alvorens de dikke slangen boven op het blok los te halen. Gaat overigens prima los. Nieuw slangetje bij dealer gehaald en het geheel weer in originele staat hersteld:

Tsja dan is het meest spannende gedaan, rest nog veel slangen los halen, convectoren uitbouwen en de kachelbak loshalen. Ondersteund door een krik, bouten loshalen en dan laten zakken (het ding is zwaar). Dan hou je ongeveer dit over:

Nog een plaatje van het kloppend hart:

De vrijgekomen ruimte ga ik nu gebruiken om een schoenenkast te maken, die dan toegankelijk is door het deurtje
bij de zijdeur.
Groet,