Stuurnaaf 508/608

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mercedix
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2009, 19:15
Locatie: Kloosterzande

Stuurnaaf 508/608

Bericht door Mercedix »

Met de zoekfunctie heb ik het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden. Maar weet iemand van het forum of er stuurnaven zijn voor het bevestigen van een sportstuur in een 508 of 608? De reden dat ik hiernaar op zoek ben is dat ik een quick release stuurwieltje wil monteren.
Daar zijn voor mij twee redenen voor; antidiefstal c,q, diefstalvertaging en vervolgens op de tweede plaats het creëren van iets meer ruimte i.v.m. draaibare bestuurdersstoel.
Ennuh... nee zwaar sturen heb ik geen last van want ik heb het geweldige systeem met elektrische stuurbekrachtiging.
Graag hoor ik of iemand hier al ervaring mee heeft of me wellicht aan een adres kan helpen waar een stuurnaaf te bemachtigen is.
Mijn dank is bij voorbaat groot.

Gert.
Jack of all trades but master of none
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Stuurnaaf 508/608

Bericht door DVIII »

voor zo'n oplossing is de metaaldraaierij het antwoord.
er zijn twee systemen op de stuuras , spline en spie geborgd. en als kanttekening moet ik je wel waarschuwen , de straal van een 508 stuurwiel is ook berekend op dat je de macht kan houden bij een klapband.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Mercedix
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2009, 19:15
Locatie: Kloosterzande

Re: Stuurnaaf 508/608

Bericht door Mercedix »

@ DVIII; het draaien van zo een naaf kan ik zelf uitvoeren, maar ik heb geen goede werktekening van een dergelijke naaf.
Voor het houden bij een klapband; met het gemonteerde stuurbekrachtigingssysteem zou dat geen enkel probleem mogen zijn.
Uiteindelijk gaat het er voor mij niet om dat ik een zo klein mogelijk stuur monteer maar hebben de al eerder genoemde voordelen een grotere prioriteit.
Als iemand een paar goede foto's of een werktekening heeft van een naaf voor een afneembaar stuurwiel dan houd ik me graag aanbevolen.
Jack of all trades but master of none
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten