Snelheidsmeter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mercedix
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2009, 19:15
Locatie: Kloosterzande

Snelheidsmeter

Bericht door Mercedix »

Weet iemand wellicht of er ook normale kilometertellers te koop zijn voor mijn 608D? Er zit nu zo'n verschrikkelijk lelijke tachograaf in en daar wil ik eigenlijk van af.
Uit de motorwereld weet ik dat er o.a. voor de Harley Davidson elektrische tellers bestaan die helemaal af te stellen zijn met behulp van het aantal afgegeven pulsen op de staande kilometer.
Alleen gaat zo een telleraanwijzing tot 220 km/u, dat lijkt me wat overdreven voor mijn oude bus :D .
Het mag natuurlijk ook een oude analoge meter zijn mits hij goed werkt. De Tacho die er nu inzit heeft een haakse aansluiting onder en de kabel is vrij kort.
Wie heeft zoiets liggen en wil er vanaf, of weet waar een dergelijke teller te koop is?
Ik hoor het graag.
Jack of all trades but master of none
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Snelheidsmeter

Bericht door DVIII »

die tellers vind je op de sloop , elke oude bus of vrachtwagen heeft zo'n ding, voor jou leemans in de made ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Snelheidsmeter

Bericht door Frank.fjph »

voor een 608 moet je zoeken in een 508, die ooit als 3500kg auto is afgeleverd nieuw, daar zit vaak een km teller ipv tacho in.

Frank
Gebruikersavatar
Mercedix
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 sep 2009, 19:15
Locatie: Kloosterzande

Re: Snelheidsmeter

Bericht door Mercedix »

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik heb via de onderdelenlijn een zoekopdracht geplaatst, eens even afwachten wat dat oplevert.
Anders even contact met de firma uit Made.
Jack of all trades but master of none
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten