Oude zonneklep, nieuw leven!

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Oude zonneklep, nieuw leven!

Bericht door Peter MERCAMPO »

Afbeelding
Shot with ND-5040 Digital Camera at 2007-08-14 Ik heb van mijn vorige busje de zonneklep overgehouden, deze heeft een paar jaar in de opslag gelegen (niet zo verstandig geweest), mijn lieve broer heeft er de nodige puinzooi op gedeponeerd en ook versleept en verplaatst ook is er een krik op gelazerd dus je kunt je voorstellen hij zag er niet meer zo top uit :evil: . Evengoed hou ik van hem :wink: Ik had dus een reparatie klusje: Hij was hier en daar gebarsten en zat vol met diepe krassen! Nu hou ik van herstellen en heb ik een hekel aan weggooien. Mijn MERCAMPO klep moest weer dienst gaan doen! De volgende actie's heb ik ondernomen de scheuren opengebogen en licht geschuurd vervolgens met twee componenten epoxy de boel verlijmd met aan de binnenkant een opstaand laagje voor de stevigheid. de binnenzijde was dermate gekrast dat ik deze heb opgeschuurd (fijn waterproof) vervolgens met rubbing compount gepolijsd nr 3, cleaner nr 4 en 5. het begon er al weer redelijk uit te zien. De binnenzijde in de lak gespoten en het begon weer ergens op te lijken. De voorzijde ook met de 3,4 en 5 methode behandeld. Morgen gaan de stickers erop en dan gaat er nog een vullende waslaag overheen. Dan heb ik nog een klein tikje :roll: ik wil graag alles kunnen monteren en ook weer kunnen.... jawel demonteren! Voor als het dak verder onderhanden genomen gaat worden, maar dat terzijde, Ik weet dat ik af en toe een beetje kan doordraven. Ik heb een fantastisch stukje gereedschap gekocht waar ik veel plezier aan beleef; een popnagelset met schroefdraad in de nagel! Helemaal top, gaatjes boren (9mm) gaten in de epoxy primer zetten, nagel en gaten nog een keer extra behandelen met een all round rust buster (ik heb een pleuris hekel aan roest) en dichtpoppen die handel!
Afbeelding
Shot at 2007-08-14
Nu kan ik de hele handel met m6 bouten vastzetten met dito sluit en veerringen, uiteraard rvs uitgevoerd want ik heb geen zin in van die bruine strepen. Ik hoop dat de foto's overkomen en dat het plaatsen van het geheel is gelukt, als dat zo is wil ik Leo bedanken voor de dummy foto plaats uitleg want het is mij eindelijk een keer gelukt! Ik heb nog wel meer klussen vastgelegd (bodem isolatie, roestpreventie binnenzijde, plaatsing keukenblok met dito 24V installatie en montage stuurbekrachtiging. Maar wellicht dat het een nieuwe rubriek op het forum kan worden KLUSSEN AAN DE BUS en hoe we dat hebben geklaard of verkloot :wink:

Groet Peter (zit liever met zijn vingers in het smeer dan aan het toetsenbord)
Vandaag is een Kadootje
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Ziet er goed uit Peter!

Maar, een popnagel met schroefdraad?
Kun je die er dan weer uit draaien, of een schroef in die nagel draaien?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Blindnietmutternbox/Blind-River-Nut-Kit

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Arjan,

Het is een popnagelset met schroefdraad aan de binnenkant, merk GESIPA. De set wordt geleverd met tang en een set nagels varierend van M4 t/m M6 in verschillende lengtes ivm dikte van het te 'poppen' materiaal. Je kunt dus gewoon het boutje, na het gepopt te hebben, erin en eruit draaien. Ideaal om een en ander aan de spanten van je bus / carroserie vast te zetten.

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Wordt volgens mij ook blindklinkmoer genoemd
Frank
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Bericht door Peter MERCAMPO »

Een nederlandse handleiding zat er niet bij :roll: maar als ik mijn benaming kijk klinkt het als een logische vertaling :wink:

Groet Peter
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Re: Oude zonneklep, nieuw leven!

Bericht door Roger 1100 »

Klinkt wel interessant, zeker aangezien we toch nogal de neiging hebben om vanalles aan onze oldtimers te bevestigen. In ieder geval handig om in huis te hebben.

Trouwens:
Peter MERCAMPO schreef:zit liever met zijn vingers in het smeer dan aan het toetsenbord)
Is niets van te merken ;-) hartstikke zwart en vettig toetsenbord natuurlijk.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Eindresultaat

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hier dan het uiteindelijke resultaat. Helaas is een scheurtje nog te zien maar ja in het móóóóiste meisje zit ook nog een scheu... al met al ben ik tevreden en kan mijn lieftallige dame weer met blauwe oogschaduw de weg op groet Peter (nadat ik mijn dame bewerkt hep was ik altijd mijn handen!, dus geen vette...)
Afbeelding
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door Roger 1100 »

Ziet er fleurig uit die dame van jou. Die oogschaduw staat haar goed!
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Mooi is die klep geworden zeg.
Voor wie ook zin in heeft in zo'n klus, heb ik een zonneklep in de aanbieding. 60 euro, maar hij is tamelijk gekrast. Bij belangstelling PB mij maar.

Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
demooiste
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2007, 11:57
Locatie: huizen

Bericht door demooiste »

PAST deze klep ook op een Jumper
de timmerman die niet zingen kan
demooiste
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2007, 11:57
Locatie: huizen

Bericht door demooiste »

Trouwens Peter
ben jij niet meester Peter ,waar ik laatst een gesprekje mee gevoerd heb voor ijssalon DE HOOP ????????
de timmerman die niet zingen kan
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Ai, helaas is tie allang verkocht. Sorry, ik was vergeten hem er af te halen.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hé timmerman die niet zingen kan :lol:, ik zie dat je de weg naar het (inmiddels voor alle merken) toegankelijke forum hebt gevonden. Inderdaad hebben wij ons gesproken voor de ijssalon en ga ik ook wel als meester Peter door het leven, Peter MERCAMPO is een van mijn vele andere aliassen :wink: Leuk dat je er bij bent van jouw timmeroplossingen en tips kunnen vele nog wat leren, welkom bij de club!

Groet Meester Peter Mercampo, december is in aantocht, binnenkort ga ik weer door het leven als Piet (heerlijk zo een gespleten persoonlijkheid :wink: )
Vandaag is een Kadootje
demooiste
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 nov 2007, 11:57
Locatie: huizen

Bericht door demooiste »

bedankt voor het welkom
Ik zie trouwens alleen maar mercedissen op dit forum
zijn er geen andere autoliefhebbers
de timmerman die niet zingen kan
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Sinds kort staat het forum open voor andere merken.
Er komen steeds meer andere merken bij. Wel blijft de doelgroep 'oude' bussen.
Lees de onderwerpen onder dit kopje eens:
http://forum.campertechniek.eu/viewforum.php?f=53
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten