Vaste slaapplaats

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie

liever een vast bed of een neerklapbare tafel

vast bed en minder zitplaatsen aan tafel
19
63%
veel zitplaats aan tafel en iedere avond bedje maken
11
37%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Vaste slaapplaats

Bericht door KWF-704 »

Hallo dubbelluchters
Wie heeft een vast bed en hoe breed is het of hoe breed denken jullie dat het moet zijn.

Groetjes Johan Manuela & Jonathan
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Nu wij hebben een vast bed, het bed is 1.40 brreed en 2.00 lang, eigenlijk zou een bed 1.60 breed moeten zijn en 2.00 meter lang, maar 1.40 vind ik wel het minimum de lengte ligt een beetje aan de bezitters van de Bus & Camper.

Maar als het een Dinette is, gaat het natuurlijk ook want het ligt toch aan de lengte van de Camper & Bus of er een vast bed in past.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Michael de Ridder
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2005, 21:11
Locatie: Voorburg

Bericht door Michael de Ridder »

Beste Johan,

Een vast bed 1.60 bij 2 is natuurlijk ideaal. Wanneer je de ruimte hebt bouw het in de breedte. Je houdt de meeste leefruimte over. Er onder kun je altijd nog een bagageruimte bouwen. En je kunt kiezen voor een goede kwaliteit matras (binnenvering?)wat je gezondheid ten goede komt.

Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Vrgr,

Michael de Ridder.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

bed

Bericht door Admin »

Wij hebben een vast bed van 120 x 190 (breedte bus op ca. 1 m hoogte). Breedte is voldoende (wij vinden elkaar nog steeds aardig).
Lengte houdt niet echt over (ik ben 1.80) maar ik slaap er niet minder lekker om.

Voor ons aanstaande project gaan we voor 140 x 200, met als belangrijkste argument dat je matras, hoeslakens, dekbedden etc. gewoon uit het standaardassortiment kunt kiezen. Meer keuze, minder geld!

Welterusten,
Ernst
Ben

vast bed

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 06 aug 2007, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Ik plan het bed in de lengte richting ik ben 1.95 meter voor in de breedte te slapen moet ik een gat in de wand maken voor mijn voeten
dus het bed in de lengte en de tafel ook mischien moeten we het bed dan als zit gebruiken hangt er vanaf hoeveel plaats er overblijft.
Een dikke goede matras is ook noodzakelijk want vanaf july gaan we er een jaar op slapen maar daarover later meer.


groetjes Johan
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Hallo,
In de alkoof hebben we een bed van 180x220.
Achter kan de rondzit omgebouwd worden naar een bed van 160x220.
In het de herfst (of winter 2006) ga ik deze rondzit ombouwen tot een vast bed, met daar onder extra bagage ruimte.
Nu ben ik bezig een 6 persoons zit te maken achter de bestuurder en bijrijder. Deze zit kan eventueel nog omgebouwd worden tot twee bedden van 180 lang.
Als ik dit klaar heb eerst even er van genieten.

Groeten Berthil.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten