Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Berthil »

peter58 schreef:Italianen :shock:
Peter, ik heb de zelfde ervaring met italianen.
Sta je op een camping waar iedereen een eigen plek mag zoeken, gaat er een klein vw busje weg, komt er een grote camper italiaanse camper terug, dan denk je dat kan toch nooit passen. Komt er nog een italiaanse camper aan rijden deie er ook nog bij op gaat staan. Dan gaan de deuren open en is het gedaan met de rust. Itailaanen praten niet, ze kunnen alleen maar schreeuwen. Dan dan 's avonds wordt een halogeen lamp aangestoken, die de hele camping kan verlichten. Gelukkig stonden wij er niet direct naast, maar wel een Duits stel, die toen 's avonds bij ons kwam met een fles wijn om maar niet zo dicht bij die italiaanen te hoeven zitten.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Detlev »

Vreemde ervaringen.....heb tijd in Italië gewoond en compleet andere ervaringen :shock:
Het zijn inderdaad expressieve mensen (wel erg algemeen gesteld zo) en erg gastvrij en sociaal.
Andere ervaringen heb ik met, ja ja, met bijvoorbeeld NEDERLANDERS :oops:
En inderdaad, plaatsvervangende schaamte alom.......
Asociaal, luidruchtig, vervuilend, eigenwijs, grof, ALLE regels negerend, ik vergeet vast nog het eea. :lol:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door paulv »

Hier in Frankrijk erger ik me het meest aan schreeuwende (kinderen) en ongemanierde Nederlanders in de supermarkten en restaurants :evil: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Afgelopen week een nieuwe koelkast voor de bus aangeschaft (A++, 168 kWh/jr).
In verband daarmee vandaag m'n groepenkast gewijzigd: de wandcontactdoos in de groepenkast vervangen door twee randaarde-wandcontactdozen in de kastwand en de ontstane ruimte in de groepenkast gevuld met een 30 mA aardfoutschakelaar. Nu is ook de uitgang van de inverter beveiligd... Voor de verandering heel netjes gewerkt: alle kabeleindjes afgewerkt met aderhulsjes. Werkt toch mooier dan al die borsteltjes in een gaatje wurmen!
open.jpg
dicht.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Netjes! Deed de Waeco het niet goed meer?
----------------

Ik heb vandaag eens rondgebeld wat uitlezen en een APK zou kosten voor de VW. Die verloopt in november, maar aangezien we er volgend jaar pas wat mee gaan doen moet ik hem geschorst naar de APK rijden in de wetenschap dat ie toch afgekeurd wordt op een brandend ABS lampje -ik moet de profieldiepte van de achterbanden nog meten, maar ik schat dat ook die net-an zijn...

Dus zat ik te denken om hem volgende maand op te halen en dan alvast maar een APK te laten doen. Om uit te vogelen wat er met het ABS aan de hand is moet hij uitgelezen worden, dus ik maar eens de lokale VW/MAN truckjestent gebeld. De VW auto/busjesdealer hier is een ballentent, ondanks dat die om de hoek zit ga ik daar niet (meer) heen.

Uitlezen kan natuurlijk voor een paar euries (weinig manuren, maar dure apparatuur die ook betaald moet worden, zelf uitlezen wordt door de combi van MB en VW ook een dure aangelegenheid, en zeg nou zelf, hoe vaak heb je dat nodig... bij onze Ford die we nu 3 jaar hebben nog nooit nodig gehad in elk geval!). Vraagt die kerel of ik ook APK en/of een beurt wil voor die kar. Nou ja, wat kost dat dan... het ding is aan een grote beurt toe, incl. kleppen stellen. Het grappige is nu, dat ik voor zelf sleutelen (allerlei filters, olie, etc etc) en een losse APK, op 50 euro na hetzelfde kwijt ben als dat ik het bij deze merkdealer zou laten doen! Nou ja! Ik hoop niet dat het een loktarief is en ze dan over allerlei kleine leuterdingen beginnen, want dan ga ik liever naar Besseling...
Dit staat natuurlijk wel los van de eventuele ABS reparatie, maar dat is afhankelijk van wat er aan mankeert bij uitlezen.

Ik denk er nog even over na wat te doen, maar het zou zomaar kunnen dat ik voor het eerst in mijn leven een beurt laat doen...!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Leo »

ABS-lampie is meestal een vuile/slechte stekkerverbinding bij een wiel Jeroen.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Hopelijk is het inderdaad zoiets eenvoudig. Naar van deze bussen dat de sensoren niet met stekkerverbindingen zitten, maar aangezien de hele bus van onder onder de opgedroogde bagger zat zou het me ook niks verbazen als het zoiets is, of vuil, het wil ook nog wel eens voorkomen dat de klembusjes waarmee de sensoren geklemd zitten niet vervangen worden waarbij de dingen aan de wandel gaan... Het plan is om eerst dat allemaal zo na te lopen of het resultaat heeft (ook m.b.t de SRS, dit is ook vaak een losse/slechte stekkerverbinding) en dan te laten uitlezen. Wat ik op het Duitse Sprinter/LT forum begrepen heb (ik ga even vreemd! :mrgreen: ) zit daar weinig spannends aan vast, en voor APK maakt het ook niet uit (als je voor een kinderzitje een airbag uitschakeld gaat het SRS lampje ook branden)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door DVIII »

gewoon keuren in Hem bij besseling , of is die er niet meer ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Jeroen_Hanomaf schreef:Netjes! Deed de Waeco het niet goed meer?
Hij koelt nog als een gek, maar daarbij verbruikt hij behoorlijk veel stroom. 's Morgens 65 % restlading en zo...

Inmiddels is gebleken dat ik de juiste keuze heb gemaakt Afbeelding
Weekje Duitsland-Nederland met een paar dagen zeer matig weer, d.w.z. nauwelijks opbrengst van de zonnepanelen. Ook af en toe een dag ergens gebleven. En toch is de huishoudbatterij maar één dag tot 75 % gezakt, meestal boven de 80 % zodra er een klein ietsiepietsie daglicht te zien was!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door vanhooltje »

Bij mij niet anders ernst, je kent mijn instalatie. Een beetje licht is voldoende voor volle accu, s :P
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Mark V
Berichten: 180
Lid geworden op: 20 jul 2013, 20:29

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Mark V »

Afgelopen dagen veel spuitwerk aan de YA4442 gedaan.
Veel werkt voor relatief weinig progressie, maar uiteindelijk komt het af.

PS Zou best een bouwverslag willen maken op dit forum, dat ga ik denk ik maar eens doen.

ff een nieuw topic openen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Admin schreef: Inmiddels is gebleken dat ik de juiste keuze heb gemaakt
Wij hadden die keuze voor onze LT ook al gemaakt, maar een paar extra praktijkervaringen hebben ons nog eens extra overtuigd :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

En Jeroen, bovendien rechtvaardigen die bevindingen de investering in je MultiPlus :P Nog steeds een apparaat om blij mee te zijn: volautomatische lader, sinusomvormer en Wattcontroller™ in één.
Slechts één minpunt voor Victron: de configuratiesoftware bestaat alleen onder Windhoos. Maar ja, dat is bij MasterVolt niet anders :x
Overigens opvallend dat op die duizenden stands (in Düsseldorf) er maar twee leveranciers te vinden zijn met een vergelijkbaar product, en allebei Nederlands Afbeelding Niet dat ik zo nationalistisch ben, hoor, dan had ik er wel gewoond...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dat vond ik ook al zo gek, dat er maar 2 leveranciers zijn van die dingen... terwijl ze toch echt voor meer gebruikt worden dan alleen bootjes; nu je er op let zie je ze ook in werkplaatswagens, brandweerauto's, en ook in een ambulance zag er laatst één zitten. Meer fabrikanten zou misschien nog wat invloed hebben op de prijs :mrgreen:
Desalniettemin ben ik nog erg blij met de gruwelijk in de weg liggende grote blauwe doos :)

Eigenlijk kan ik niet wachten om volgend jaar met de LT te beginnen... maar ja, voorlopig moeten er eerst andere klussen en werkzaamheden plaats vinden. Kunnen we mooi een winter plannen en spullen verzamelen! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Remmen

Nee, niet die van de Hanomag... maar van de BMW motorfiets. Ik had van de week een nieuwe achterband erom laten zetten en vanmorgen het wiel weer gemonteerd. Bij een BMW is dat een fluitje van een cent, zeker nu de band weer de origineel maat heeft (de vorige was breder en hoger) en makkelijk langs het spatbord en achterbrug kan -om nog maar te zwijgen van het feit dat deze band niet meer tegen de achtervork schuurt na een lange rit waarbij de band warm wordt en zomaar groter wordt...

Nu viel het me ook op dat de motor af en toe nogal zwaar rolde. Ik weet dit aan het feit dat de achterband dan lichtjes langs de achterbrug schuurde, maar nu met de smallere achterband zou dat dus niet meer moeten voorkomen. Hij rolde echter nog steeds nogal zwaar, en toen ik het voorwiel een zwiep gaf stopte die wel erg snel. Schijfremmen slepen altijd wel een beetje, maar dit draaide gewoon zwaar. Hm.

Voorwiel eruit, houtje tussen de blokken en knijpen en lossen maar, het houtje viel er elke neer netjes tussenuit, dus lijkt het alsof de zuiger en het draaiende deel (deze oudere BMWs hebben ATE klauwen met 1 zuiger en een scharnierend deel dat om een excenterpen draait) goed terug komen. Aangezien je de klauwen er zo uit hebt, toch maar los gehaald. De een jaar of 3 geleden ververste remvloeistof zag er nog keurig uit. De remblokken waren alleen al bijna op -en dat na pas 15.000km. Toch maar uit elkaar halen dan. Na met perslucht heel voorzichtig de zuigers eruit gehaald te hebben kwam daarachteraan een lading drab met allemaal stukjes metaal erin. Oeps.
Na de zuiger goed schoongemaakt te hebben, blijken die stukjes metaal snippers chroom te zijn van de buitenlaag van de zuiger... whoeps!

Net maar revisiesetjes besteld, al het rubber was ook al vergaan, en ook gelijk maar nieuwe blokjes erin ook dan. We hebben straks weer wat te doen, al zit die boel wel erg eenvoudig in elkaar. Het afstellen van het "vaste" blok is echter nog wel een handigheidje :)

Kleine vind het knutselen ook leuk, wel lastig dat je de hele tijd misgrijpt met je gereedschap :OO:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Arno Z »

Iedere keer dat ik hier die foto's van Ernst langs zie komen denk ik dat hij een clinometer heeft hangen :crazy: . Is echter een of ander ding van Alden ;-)
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

Vandaag even gaan kijken bij een Mercedes 709 met rijdende winkel opbouw, super mooi ding, precies wat ik zou willen.
Even goed de onderkant checken, gaten zaten in het chassis, hulp chassis krokant en op een plek was het chassis zelf door de midden gescheurd.. pff wagentjes van 92 kunnen ook verrot zijn, iedergeval het chassis!
Mercedes 813
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Gino »

Als je een rijdende winkel zoekt dan zou je eens hier kunnen kijken:
http://rengocar.nl/
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

Was kijken bij dit modelletje, die vond ik zelf mooi qua uiterlijk en grote.
Als iemand er eentje tegen komt voor een schappelijk prijs dan hou ik me aanbevolen.
Heb hem wel al voor 14000 gevonden maar das beetje veel voor mij.

http://heavycherry.com/imgs/a/b/z/p/e/m ... _2_lgw.jpg
Mercedes 813
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Gino »

Voor dat geld is wel wat beters te vinden lijkt me. Je zou eens in duitsland kunnen zoeken op www.mobile.de
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

Daar kijk ik ook hoor, maar ga ook ECHT niet 14000 euro er voor dokken hoor :lol:
Mercedes 813
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Gino »

Ik weet niet wat je budget is, maar met zoiets kun je direct op vakantie:
http://link.marktplaats.nl/m782860034 In duitsland zie je die ook wel staan op MAN of Mercedes basis.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

Bedankt voor het meedenken, maar ik zoek wel iets ouds zonder al te veel electronica.
En het is low budget, die waar ik was wezen kijken was 2300 euro, mag iets meer zijn hoor.
Op de foto zag hij er PRACHTIG uit, maar van onder totaal niet, eigenaar wist niks van de gebreken, zei die tenminste :WTF:

En al dat witte plastic vind ik maar niks!
Mercedes 813
inge
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 nov 2009, 22:20
Locatie: enschede
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door inge »

Inge en Sientje
honden Youp en Guus
Fiat Ducato, opbouw Bürstner Harmony T620, 2002

https://www.facebook.com/groups/489021447835832/
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

Denk dat jullie me verkeerd begrijpen, ik wou alleen even vertellen dat zulke zware chassis ook kunnen rotten in maar 18 jaar. Maar bedankt voor het meedenken hoor.
Of het moet precies zoals die op de foto zijn dan heb ik eventueel wel interessen.
Mercedes 813
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten