Op bezoek bij Dalstra.

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door vanhooltje »

Zoals jullie weten is vanHooltje een ex touringcar geweest die omgebouwd is naar camper.

Als je bij google vanhool fiat 625 intijpt krijg je een plaatje van onze bus uit 1973 op het toren plein in Surhuisterveen.

Hier begint ons verhaal: Wij wilde deze foto opnieuw maken met de zelvde toren. Op 6 juni 2011 is het dan zo ver, aangekomen in Surhuisterveen zoeken we naar het torentje. En natuurlijk is het plein opgebroken en afgezet met betonblokken :evil: Maar er staan wel auto,s op het plein dus je moet er kunnen komen. Na drie keer proberen maar eens vragen aan een paar stratenmakers, die ons netjes uitlagen hoe te rijden. Aan gekomen op het plein 30 keer verzetten voor we de juiste positie hadden voor de foto, en deze uit vele positie,s gemaakt. :P

Daarna hadden we het plan om bij Dalstra langs te gaan die zijn bedrijf nogsteeds daar heeft gevestigd. Wij stoppen voor de kantoren van de firma Dalstra, Velen gezichten draaide onze kant op en voor dat we het wisten stond iedereen voor het raam met blijen gezichten. :P De baas J. Dalstra junior kwam naar buiten en zei, heeee die bus ken ik dat is bus nummer 23!
Hij belde direct zijn vader met de tekst, hee pa herrinner jij die kleine vanHool bus nr 23 nog? Ja die staat hier nu voor de deur! Binnen 5 minuten was pa daar met zijn vrouw, die dol antouwsiast reageerde owww onze ouwe bus wat leuk :shock: :D
Veel praten en kijken natuurlijk, ook de monteurs van dit bedrijf kwamen naar buiten waaronder een ouderre man die vroeger als eerste aan deze bus gesleuteld had. Hij vertelde mij dat bij de eerste rit de bus schade had opgelopen links net achter de passagiers deur, ik vertelde hem dat ik dat gezien had want het plaatwerk was met houtjes weer terug gebogen en dat het na 35 jaar er nogsteeds zat, maar bij de restauratie verwijdert was.
De man heb me 1000 en 1 verhaal over deze bus verteld, hij vond het zo geweldig dat hij um nog eens terug zag!
Verder werden we heel hartelijk ontvangen met koffie en een rond leiding door het bedrijf, en kregen een boekje met de historie van dit bedrijf waaronder een foto (de foto van hierboven) van onze bus. :D
We kregen een paar schaal modellen van de bussen waar ze nu mee rijden, en een bezichtigging van hun museumpje door de jaren heen. Er werd zelfs aangeboden onze bus te wassen, en na de bus in de was straat te hebben gezet werd deze keurig voor ons gesopt en gepoetst. :shock: :D :D

De monteurs hadden vele vragen over hoe en wat ik met de bus had gedaan, een van hun keek op het dashboard en zei "hee dat is nog een oude analoge tachograaf"! Ja zeg ik daar heb ik ook een probleem mee omdat er nu een motorblok met een digitale afgever in zit en ik deze dus niet aan kan sluiten.
Owww zei hij en liep weg :shock: Weer aan de praat met baas junior hier over, en vertelde hem dat ik hem wel kon late ombouwen maar dat dat heel duur was. In tussen was de monteur weer terug met een tachograaf in zijn handen. Zo een moet je hebben zegt tie :mrgreen: Ja zeg ik zo een ja, duwd hij me de tachograaf in me handen en zegt "hier heb je um, je mag um houden wij hebben er toch niets meer aan". :shock: :D :D
Me mond viel open van verbazing, omdat deze dingen niet goedkoop zijn tweedehands. Je snapt wel dat ik heeeeeel erg blij bent met deze gift, en de baas en iedereen wel 5 x bedankt heb.
Ook de oude monteur was in het magazijn aan het zoeken geweest en kwam met twee oude deur scharnieren aan. Tja helaas kon ik niet meer vinden anders had je dat ook nog mee kunnen nemen :D
Na nog een keer koffie drinken hebben we afscheid genomen, en de baas zij "mocht je nog eens in de buurt zijn kom gerust langs". :P

Na weg gereden te zijn al zwaaient, bemerkte wij dat dit bezoek enorm overdonderend was voor ons, we hebben er nog vele uren over aan het praten geweest die avond.

We kunnen maar een ding vast stellen, "we werden als koning en koningin onthaald" en we zijn de firma Dalstra erg dankbaar hier voor. :D
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Peter en Hupsa....,

Wat een geweldig verhaal! Dit lijkt me inderdaad een geweldige ervaring, en wat leuk dat jullie zo enthousiast ontvangen zijn. Een moment waar jullie met plezier op terug kunnen kijken.
Groetjes, Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door Peter MERCAMPO »

Heb het stukje met veel plezier gelezen!
Er gebeuren gelukkig ook nog fijne dingen met mooie ontmoetingen.
Mooi ook te lezen dat je aan het genieten bent van je bus.

Groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door Admin »

Dat moet een heel mooie ontmoeting zijn geweest! Ik ben helemaal jaloers :oops:
Ik zou ook zoiets willen doen, alleen voor mij is het wat moeilijker. "US Army, Duitsland"... En dan?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door nicobr »

Admin schreef:Dat moet een heel mooie ontmoeting zijn geweest! Ik ben helemaal jaloers :oops:
Ik zou ook zoiets willen doen, alleen voor mij is het wat moeilijker. "US Army, Duitsland"... En dan?

Alleen gaan bij jou de schoolkinderen allemaal lopen ...
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Op bezoek bij Dalstra.

Bericht door dereiziger »

En weg is de mythe van de stugge fries :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 50 gasten