Afgebroken boutje

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Afgebroken boutje

Bericht door karogegro »

Aloha, ik pleeg mij binnen de gemeente grenzen te verplaatsen per scooter. Is veel sneller en goedkoper dan voor elke scheet die je dwars zit de auto te moeten pakken. Nou is het apparaat waar ik op rondscheur een product van de volks replubliek China en de kwaliteit van de gebruikte materialen navenant ronduit beroerd. Nu wil het geval dat het uitlaatje met twee boutjes op het cillinder spruitstukje vast zit waarvan er een afgebroken is. Het stukje met het draadeindje zit nog in het cillinder spruitstukje en zit eigenlijk helemaal vast gerot. Inmiddels diverse keren het hele zwikkie met wd40 ingespoten en met een staalborstel de boel geprobeerd schoon te krijgen, maar het lijkt wel of de hele boel een geheel geworden is. De vraag is dan of er binnen ons geliefde forum creatieve geesten zijn die een manier weten om dat stukje uit het cillinder spruitstukje te krijgen.
Vol verwachting klopt mijn hartje.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Afgebroken boutje

Bericht door Wim »

Uitboren Toine , en daarbij de uitlaat als mal gebruiken .
Dus een boor nemen die net past in het gat in het uitlaatje die gebruiken om het midden te krijgen .
Met die boor dus niet doorboren , maar net een punt in de afgebroken bout maken .
Een kuiltje , verzinking of hoe je't ook maar wilt noemen .
Daarna met een dun boortje de bout in de lengte door boren .
Hierna geleidelijk grotere boren nemen om te eindigen met een boor die je de gelegenheid geeft om het gat opnieuw in de oorspronkelijke maat te tappen .

Vaak raakt het vast geroeste deel los tijdens het boren en draait het uit eigen gelegenheid eruit .

Veel plezier :mrgreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Afgebroken boutje

Bericht door karogegro »

Ik was er al bang voor Wim, dat wordt nog een heel gepiel. De ruimte is nl nogal beperkt om er een boormachiene op te zetten. Nou ja, het houd me weer van de straat af.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Afgebroken boutje

Bericht door Wim »

Ik was al bang dat je een ander antwoord wilde :mrgreen:
Maarr leuker kan ik het niet maken enne simpeler ook niet :roll:
Kan je het spruitstukje niet demonteren ?
Voorzichtig natuurlijk anders maak je nog meer stuk :?
Nou ja succes dan maar en dat van de straat zijn , daar heb je het ding toch niet voor ?
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Afgebroken boutje

Bericht door karogegro »

Haleluja, long live the queen, ook gij Brutus.
Tis voor mekaar heur. Gaatje geboord door het afgebroken stukje, en vervolgens met een dremel slaipskaifie het boutje in de lengte doorgeslepen. Tikkie met een schroevendraaier tegen de twee helften en voila, tis eruit.
Doorslijpen :shock:, ja idd want de gaten waar die boutjes in zitten zijn niet gesloten, maar een kwart van de ronding open, dhuss.
Mede namens vrouw en kinderen, u allen wel bekend, hartelijk dank.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Afgebroken boutje

Bericht door Admin »

Ik wilde ja al aanbieden een dunne conische linkse tap op te sturen (heb ooit zo'n setje uit de grabbelbak gekocht), maar 't is al opgelost... Mooi zo.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Afgebroken boutje

Bericht door Wim »

Mooi Toine ,

En nou maar weer rijden met dat ding :bye:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Afgebroken boutje

Bericht door karogegro »

Zo is het, en om maar eens met een oud chinees gezegde dit topic af te sluiten " SAMBAL BIJ? ".
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten