Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door rienold »

Yoni schreef:Daar zie ik het nut niet van..
Schorsen kost 23,90 euro voor een oude wagen en als je belastings plichtig bent en je laat je wagen binnen 3 maanden vrijgeven ben je alsnog de MRB verschuldigd
Dat schiet dan niet op :oops:

Als het door gaat, dan draait men deze hele sector de nek om.

Inderdaad, gewoon afwachten wat het wordt en genieten van de auto's, nu het nog kan :P .

Hieronder de link naar het persbericht dat de FEHAC vandaag heeft doen uitgaan

http://www.fehac.nl/images/stories/best ... 0-2012.pdf
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Dennis en Nancy »

Eerste wat ik dacht: Ben ik toch nog blij met mijn benzine 409. :oops:

Tweede wat ik dacht: Dat is toch een f%&king Kl#te streek.

Ik denk dat de soep niet zo warm gegeten word als ze word opgediend.

Maar,...... Als ik zie met welk gemak ze de huidige regeling erdoor gekregen hebben (het brandstof toeslag deel van wagens vanaf 87.) dan vrees ik het ergste.

Ik weet niet in hoeverre Fehac door het vuur wil gaan voor ouwe diesels. Als ik de oldtimer clubs hier in de regio bekijk dan hebben we het over hoofdzakelijk benzine wagens en geen diesels.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door De Rooie Reus »

Binnenkort maar eens het speciale tarief aanvragen bij de belastingdienst.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
pwaes
Berichten: 109
Lid geworden op: 21 jun 2012, 22:52
Locatie: Zwollywood

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door pwaes »

Hier kan je, indien gewenst, de petitie tekenen tegen de toekomstige plannen met de oldtimers:

http://www.knac.nl/petitie/
Peet en Greet
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012, 12:36

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Peet en Greet »

Weer een bewijs hoe onbetrouwbaar ons bestuur is. Waarom stem ik eigenlijk nog?

Wel "leuk" om te zien dat de site van de Knac plat ligt.

VOLHOUDEN ALLEMAAL, GEEF JE MENING!!!
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi sleutelaars,
Inmiddels vindt de BOVAG er ook iets van:
http://www.bovag.nl/nieuws/Afschaffen_b ... rug_te_ver
We zullen het wel beleven, gelukkig gaat de maatregel pas in 2014 in.
Er is dus nog ruim een jaar om te lobbyen.
Groet,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Thekapitein »

Ik baal ook heel erg van deze nieuwe plannen. Ik heb nog een 40 jaar oude Laverda motorfiets. En natuurlijk deze camper. Ik wil geen WB betalen voor het stilstaan.

Ik heb afgelopen jaar waarschijnlijk niet eens meer dan 1000km in Nederland op de weg gereden. De rest is in het buitenland, waar ik vaak ook al betaal (Oosterijk en Frankrijk)voor het gebruik van de hoofdwegen.

Maar als ik door de wijk Kanaleneiland in Utrecht rij dan staat het er helemaal vol met ingevoerde Mercedese en ander oud spul. Vaak in zeer slechte staat. En deze wagens staan daar echt niet omdat de eigenaar een oldtimer liefhebber is. Ze worden gewoon dagelijks gebruikt.

Dus wat mij betreft moet je die groep aanpakken. KM-Heffing was zo gek nog niet..

Ik ga toch proberen zo veel mogelijk tegen gas te geven.
Aanpassen van de huidige regeling ok, maar afschaffen NEE!!!!!

Marco.

PS: Let op voor de diesel en LPG rijders.

ANWB: forens wordt ontzien, lastenverzwaring voor oldtimers
Reactie regeerakkoord Rutte II
Maandag 29 oktober presenteerden de PvdA en de VVD het conceptregeerakkoord. De ANWB vindt het een goede zaak dat er snel een akkoord ligt. In het akkoord staat een aantal zaken die onze leden aangaan.

Zo wordt de forensentaks definitief geschrapt en daar zijn we uiteraard erg blij mee. De ANWB heeft er fors voor gepleit de maatregel van tafel te halen. De forensentaks kende geen enkel draagvlak en veel van onze leden maakten zich terecht grote zorgen over de financiële gevolgen.

De forensentaks is van de baan, maar er staan wel andere maatregelen in het regeerakkoord die automobilisten gaan raken. De ANWB is ongelukkig met de lastenverzwaring voor een aantal groepen autobezitters. Zo vervalt de vrijstelling van wegenbelasting (MRB) voor oldtimers en gaan automobilisten die op diesel en LPG rijden meer accijns betalen.

.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Dennis en Nancy »

Dan maar met sirene en zwaailampen door den haag?

Oh nee,... daar moet ik een vrije dag voor nemen en die kan ik me straks niet meer veroorloven :evil:

Maar ff serieus,.. als er een goed georganiseerd convoi door of naar den haag gaat dan gooi ik met onze laatste centen de 409 vol superplus en komen we richting het noorden.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door fuzzyduck »

Hoe langer ik hier over na denk hoe bozer ik word. Wat me vooral frustreert is de eenvoud van het schijnbaar willekeurig invoeren van 'taks'.

//start frustratie uiting: Duurt vast niet lang voordat de lucht die je ademt ook belast wordt. Dan natuurlijk wel met de 6% norm, want het is een primaire levensbehoefte, net zoals water en voedsel. Of zou het dan inkomensafhankelijk belast worden? Of op gewicht? Grote mensen met grote longen ademen met een groter volume. Maar dan moet wel eerst je longinhoud bepaald worden en dat doe je met een test in een overheidsinstelling. Die instelling wordt niet uit zichzelf betaald dus mag je je eigen longinhoudtest betalen om je eigen belastingsschaal te bepalen. Daarna wordt dit in een over-engineered bureaucratisch apparaat vastgelegd wat jaarlijks al de inkomsten uit de luchtbelasting opslokt om uberhaupt draaiende te blijven. Netto maakt het dan geen zak uit of we met zn allen de 'frisselucht bijdrage' betalen of niet.

Welkom in nederland.

//einde frustratie uiting
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Wim »

Wat een gemopper :mrgreen:
Maar op www.knac.nl staat een petitie .
Wel even ALLEMAAL ondertekenen , daarna een meeting op of bij het Binnenhof :wink:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door fuzzyduck »

Yup, vanochtend al ingevuld :up:
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Rogier
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2012, 22:02

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Rogier »

Zo dit is balen zeg! Heb ik vorig jaar echt de verkeerde beslissing genomen door een camper uit 1987 te kopen. En die complete verbouwing ga ik dus ook geen cent van terugzien ivm restwaarde weinig. Treft ons recht in het hart, camperen was ons zo goed bevallen!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door karogegro »

Ik kan helaas van dit regeeraccoord niet veel anders vinden dan kiezers bedrog en volksverlakkerij.
Ik overweeg ernstig niet meer te gaan stemmen. Naar nu is gebleken volstrekt zinloos.
Uiteraard wel de petitie ondertekent.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Wim »

Rogier schreef:Zo dit is balen zeg! Heb ik vorig jaar echt de verkeerde beslissing genomen door een camper uit 1987 te kopen. En die complete verbouwing ga ik dus ook geen cent van terugzien ivm restwaarde weinig. Treft ons recht in het hart, camperen was ons zo goed bevallen!
Daar hoef je nu toch niet direct mee te stoppen ?
Eerst maar es afwachten hoe het er uit gaat zien , het is nu nog slechts een voornemen .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

En ik maar denken dat dit alles was. Kan ik ook nog eens 4 maal zoveel zorgpremie gaan betalen.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Detlev »

Als je zoveel verdient mag je mijn wegenbelasting ook wel betalen, kan makkelijk dan..... :mrgreen:
Mercedes 406 uit 1969
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

Maar daar moet ik dan wel vrouw en twee kinderen van onderhouden.... Mijn vrouw is bewust thuisgebleven om voor de kids te kunnen zorgen. Ik ben verder maar een eenvoudige ICT-er hoor ;-)
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Rene »

Als ik hier bij de Lidl kom staat het zwart van de witte kentekens van onze mede Europeanen :bye: , die vaak in een erbarmelijke staat zijn. Rijden ongelofelijk veel km maar betalen zij ook WB? Wij die onze hobby of vaak noodzakelijk kwaad omdat we niet anders kunnen “ willen” vaak niet meer dan huisadres grens rijden ineens WB moeten gaan betalen. Kijk die mensen die dagelijks met hun oldtimer rijden om goedkoop uit te zijn ( vaak ook omdat anders ze geen auto kunnen rijden ) en dat zijn er heel veel dus ook heel erg veel kilometers dus luchtvervuiling daar is wat van te zeggen. Maar blijf van mijn hobby af :twisted: . Gaan we weer terug naar de 90 dagen kaart oid.
En als ik dan WB moet gaan betalen wil ik ook overal kunnen rijden. Er zijn een aantal steden waar ik niet in mag omdat het een milieu zone is, maar volgens het kabinet moet ik WB gaan betalen i.v.m. milieu. Dus ik moet straks betalen voor iets waar ik niet mag rijden, laat me gewoon niets betalen dan kom ik er ook niet :mrgreen: . Ik wordt alleen maar kwader.
S`morgens om 7uur de camper maar voor de Coen tunnel zetten met pech, en als een paar andere dat nou ook doen worden ze misschien wakker. En wat ik van die ANWB moet denken…. ze voelen zich ongelukkig EN IK DAN!!!!

Zo hehe dat ben ik kwijt nu nog snel even die petitie tekenen :up:

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Anton »

Hoi,

Komt van camperforum:

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1514 ... ijken.html

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door rienold »

Bij deze de tarieven van de houdeschapsbelasting. Kan iedereen al vast een indruk krijgen wat hij/zij straks aan houderschapsbelasting kwijt is :mrgreen:

http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z22fd.pdf

De tarieven voor de vrachtauto zijn het laagst. Maar voor euroklasse 0, 1 en 2 motoren geldt een toeslag van respectievelijk 90, 75 en 60 %.

In mijn geval betekent dat: TMM (toegestane maximum massa)
<15.000 kg ------ 288,00 euro ------ plus 90% is totaal 547,20 euro

Natuurlijk word je daar niet vrolijk van :evil:
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Arno Z »

Rienold,

Daar wordt je idd niet blij van, maar een 3.1 Ton's 508/608 op camperkenteken is 900 eu. Dus je kan beter vrachtwagen + miljeuboehoe betalen.

Arno
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Hanomaad »

Grumble
Berichten: 154
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:35

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Grumble »

karogegro schreef:Ik kan helaas van dit regeeraccoord niet veel anders vinden dan kiezers bedrog en volksverlakkerij.
Ik overweeg ernstig niet meer te gaan stemmen. Naar nu is gebleken volstrekt zinloos.
Uiteraard wel de petitie ondertekent.
Toine
Ik zeg altijd (nou ja.. altijd...) niet stemmen is niet zeuren, maar je hebt gelijk dat het hele stemmen geen zin heeft gehad.
Er worden nu maatregelen getroffen die nergens in verkiezingsprogramma's stonden.
Dát is het échte kiezersbedrog.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Anton »

Hoi Hanomaad,

Kun je de link ook plaatsen zonder facebook?
Je moet je daar eerst registreren en daar heb ik geen behoefte aan..

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Hanomaad »

Hoi Anton, het gaat nu ik beter kijk om de petitie op http://www.knac.nl/petitie/.

Verder is het een event *op* facebook waar je ook nog kunt spuien in het commentaar ding, dus daar buiten halen kan niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten