Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

(voorheen bekend als Wegenbelasting)

Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling

Peiling eindigde op 29 apr 2013, 20:36

Ja
28
68%
Ja, maar gelukkig maar voor een paar jaar (<3)
4
10%
Nee, ik rijd op benzine
1
2%
Nee, de mijne is ouder dan 40 jaar
6
15%
Nee, die paar dagen per jaar dat ik mijn camper gebruik haal ik hem wel van schorsing
0
Geen stemmen
Nee, want ik doe mijn camper om deze reden weg
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Leo »

jooph schreef:Volgens mij gaan de schorsingsregels veranderen dus heeft het weinig zin om op de huidge regels af te gaan!???
Waar haal jij dat idee vandaan Joop?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Admin »

De regelgeving op dat punt verandert regelmatig. Pas dus op dat Google je naar de laatste versie brengt...

Ik herinner me dat de eisen op dit punt ònder de 3500 kg stukken zwaarder zijn dan daarboven. Schot, ramen (in schot en achterin rechts toegestaan i.v.m. de verkeersveiligheid), minimumhoogte over bepaalde lengte, te laden volume (l x b x h). Slapen in een laadruimte is nooit een probleem geweest, wel hoe je daar komt :|

Ik stel voor dat iedereen die op dit punt iets post, er een bron en een geldigheidsdatum bij vermeldt.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door jooph »

Leo schreef:
jooph schreef:Volgens mij gaan de schorsingsregels veranderen dus heeft het weinig zin om op de huidge regels af te gaan!???
Waar haal jij dat idee vandaan Joop?
Of het allemaal doorgaat is de vraag maar om de mensen alert te houden meld ik het maar even.

zie:
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... imer-.html
t.w.:
De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Wim »

Het afgetopte kwarttarief is het tarief van een kwart van de normale jaar belasting met een maximum van €120,-
Maakt deel uit van de overgangs regeling .
Dus niet van het reguliere kwarttarief voor campers ed
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Arno Z »

@inge:
Volgens mij is die 1 maand en 1 dag alleen van toepassing bij de initiële (jaarlijkse) schorsing, niet bij de vervolgschorsingen. (zie ook: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... /schorsing).
Meer kan ik zo snel niet vinden. Iemand die zin heeft de BelastingTelefoon ff te bellen om dit vast te stellen?

@Janneman:
Als je online ontschorst, dan mag je pas rijden als je 2 of drie dagen later je nieuwe kentekenbewijs hebt ontvangen. Dus woensdag aanmelden en vrijdag of zaterdag je papieren in huis. Dat is een risico. Daarnaast betaal je vanaf het moment van online ontschorsen, dus die 2 a 3 dagen betaal je zonder dat je mag rijden.

@fuzzyduck:
De oude schorsingsregels blijven van kracht... bevestigen bronnen rond de onderhandelingen (http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-a ... merbranche)

@jooph:
Die regel van niet combineren 1/4 tarief en schorsen is alleen van toepassing op voertuigen in de overgangsregeling. Campers hebben een 1/4 tarief op basis van de camperregeling en vallen niet onder die regel. (Overgangsregeling 2g: campers krijgen geen overgangsregeling, want die betalen al een kwarttarief per jaar. Hiervoor geldt geen winterstop.)

Off topic.... die Weekers kan niet rekenen... of heeft zitten muteren. In zijn brief (http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... timers.pdf) staat: 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987).
, moet 1973 zijn toch?
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

"Weekers haalt met de maatregel 28 miljoen euro minder op dan eigenlijk zou moeten. De nieuwe plannen gaan de schatkist zo'n 125 miljoen euro opleveren."

Mooie zin he.

Als hier nou zou staan:

Weekers haalt met de maatregel 28 miljoen kilo CO2 minder uit de lucht dan eigenlijk zou moeten. De nieuwe plannen gaat het milieu zo'n 125 miljoen kilo CO2 besparen".

Dan zou ik de zin uit het regeerakkoord en de coalitie een stuk meer hebben geloofd.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door jooph »

Lijkt me toch raadzaam om die schorsingsvoorwaarden scherp in de gaten te houden.

Als men massaal gaat schorsen worden de bezuinigingen niet gehaald en wat is het dan
makkelijk om de voorwaarden van schorsen te verzwaren.
1 zinnetje is voldoende.


Joop
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Janneman »

Arno Z schreef: @Janneman:
Als je online ontschorst, dan mag je pas rijden als je 2 of drie dagen later je nieuwe kentekenbewijs hebt ontvangen. Dus woensdag aanmelden en vrijdag of zaterdag je papieren in huis. Dat is een risico. Daarnaast betaal je vanaf het moment van online ontschorsen, dus die 2 a 3 dagen betaal je zonder dat je mag rijden.
Ja dat klopt. Maar meestal plan ik toch wel zo dat ik een dag of 3 van te voren weet wat ik van plan ben dus dat is niet zo'n punt.

Inderdaad betaal ik dan 2-3 dagen teveel. Tja die paar Euro. Zeker als ik denk hoe vaak de camper soms weken ongebruikt op de oprit staat en ik dus in feite ook voor niks HSB betaal.
-----------------------
Groetjes,
Jan
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door DVIII »

lees de regels op de rdw site, over inrichtingseisen klein en groot rijbewijs !
en zowiezo de inrichtinseisen van voertuigen , bepaalde binnenhoogte ,hoogte van de ramen etc
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Arno Z »

@Janneman

Normaal ben ik het met je eens, maar als ik het gevoel heb dat ik 'bestolen' wordt dan wordt ik heel principeel.

Overigens staat op de site van vanlente (een mercedes onderdelen handelaar) deze tekst:

Ga 6 mei a.s met ons mee naar Den Haag om te laten weten dat we het niet eens zijn met het nieuwe wetsvoorstel om de oltimer regeling af te schaffen, klik hier voor meer info !

Inmiddels hebben wij toestemming gekregen van de burgemeester Den Haag om het binnenhof te betreden en ons ongenoegen te uiten, we moeten echter wel zorgen dat we voor 12 uur binnen zijn met max 100 deelnemers, dus ga MEE !
(bron: http://www.vlente.nl/)

Blijkbaar is er dus een groep die een demonstratie aan het plannen zijn, en toestemming hebben gekregen voor een demonstratie (maar dan wel gericht op oldtimers in het algemeen, en niet op campers specifiek).
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door De Rooie Reus »

Ik zou zeggen gaan. Max 100 op het Binnenhof en de rest blijft op de A12 in de onstane file staan. :mrgreen:
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Sinds wanneer is demonstreren toegestaan op basis van een maximaal aantal personen. Dat is toch van de zotte. Dan sla je de plank toch geheel mis. Demonstreren doe je massaal met het aantal personen die dezelfde mening delen.

Ik denk inderdaad dat mijn stinkende diesel 508 opeens er mee ophoudt op de A12. Strak op de rijbaan!
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Arno Z »

Die 100 zal wel te maken hebben met de (beperkte) ruimte op het binnenhof. Zelf ben ik maandag niet in de gelegenheid, maar ik hoop dat er wat protest komt.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

fuzzyduck schreef: Maar moet een vrachtwagen omgebouwd tot camper niet het tussenschot hebben? Dus cabine en laadruimte? Bij mijn 508d is die inmiddels er niet meer. En mag je slapen in een laadruimte?
Hier staat e.e.a. beschreven, hoofdstuk 6, Multifunctionele voertuigen. Is uit 2010, ik kan niets recenters vinden op dit vlak:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sting.html

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Ed's508 »

Vinz schreef:@fuzzyduck

Voor een vrachtwagen van max 15.000 kilo met 2,3 of 4 assen betaal je € 560 per jaar.
Hop inbouwen als camper en gaan maar.

En dit is met euro 0 motor dus 'schonere' motor wordt goedkoper en goedkoper.
Hou er wel rekening mee dat je met een oude diesel >3500kg de milieuzone van b.v. Amsterdam niet
inkomt.

Ed.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

Daar ben ik eerlijk gezegt niet zo bang voor, maar misschien zou ik dat wel moeten zijn :lol:
Met mijn B rijbewijs bus nog nooit problemen gehad maar dan weet ik ook niet of ze autos scannen met cameras etc of niet.
Eerlijk gezegt is het ook niet zo praktisch om een 6 a 10 meter bus in amsterdam te parkeren of te rijden.
Mercedes 813
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

als je bus op vrachtwagen rijbewijs staat (3500 plus) met camper op kenteken dan mag je gewoon de milieuzone in maar dan zit je weer met camper aantekening dus kwart tarief.. maar volgens mij wel kwart tarief van vrachtwagen tarief dus goedkoper
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Admin »

Vinz schreef:maar volgens mij wel kwart tarief van vrachtwagen tarief dus goedkoper
Niet dus!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

aaah, want vrachtwagen met camper aantekening is een personenwagen en geen bedrijfswagen?
Heb zo veel gelezen en ze maken het liever altijd moeilijk dan makelijker :mrgreen:
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door DVIII »

en je krijgt wel een boete , want in de milieu zone mag je alleen met een schoon (euro 4,5) voertuig zwaarder dan 3500 kg.
of je nou camper of geel kenteken hebt of , die gasten willen alleen maar vangen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

Misschien krijg je wel een boete maar die hoef je niet te betalen aangezien het wel toegestaan is, www.milieuzones.nl zegt over een camper +3500 kilo

Geen ontheffing nodig

Voertuigen die geregistreerd staan als 'kampeerauto of kampeerwagen' op het kentekenbewijs vallen niet onder het Convenant Schone Vrachtauto's en Milieuzonering.
Dit voertuig ingericht als 'kampeerauto of kampeerwagen' is niet gebonden aan de beperkingen in milieuzones.
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door DVIII »

ik blijf op mijn hoede !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Gerard Exis »

Vinz schreef:aaah, want vrachtwagen met camper aantekening is een personenwagen en geen bedrijfswagen?
Heb zo veel gelezen en ze maken het liever altijd moeilijk dan makelijker :mrgreen:
Jongens, de eisen voor RDW en Belastingdienst zijn niet gelijk aan elkaar, dus mijn truckie van 9.990 kg is voor de RDW camper, dus personenauto (op kenteken dus) en voor de belastingdienst absoluut een vrachtauto, kon lullen als brugman maar de meneer van de belasting vond het absoluut een vrachtauto ............ :mrgreen:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door jervig »

DVIII schreef:en je krijgt wel een boete , want in de milieu zone mag je alleen met een schoon (euro 4,5) voertuig zwaarder dan 3500 kg.
of je nou camper of geel kenteken hebt of , die gasten willen alleen maar vangen.

Klopt niet, camper op kenteken betekent vrijstelling milieuzone's!!

groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Ed's508 »

De stelling was om de wagen om te keuren naar vrachtwagen (>3500kg) en dan als camper in te richten.
Als je dan een milieuzone inrijdt, met je vrachtwagen, krijg je echt post...

Maar dit is geloof ik enigszins OT...

Ed
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten