Pagina 5 van 6

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 12:29
door Leo
jooph schreef:Volgens mij gaan de schorsingsregels veranderen dus heeft het weinig zin om op de huidge regels af te gaan!???
Waar haal jij dat idee vandaan Joop?

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 12:49
door Admin
De regelgeving op dat punt verandert regelmatig. Pas dus op dat Google je naar de laatste versie brengt...

Ik herinner me dat de eisen op dit punt ònder de 3500 kg stukken zwaarder zijn dan daarboven. Schot, ramen (in schot en achterin rechts toegestaan i.v.m. de verkeersveiligheid), minimumhoogte over bepaalde lengte, te laden volume (l x b x h). Slapen in een laadruimte is nooit een probleem geweest, wel hoe je daar komt :|

Ik stel voor dat iedereen die op dit punt iets post, er een bron en een geldigheidsdatum bij vermeldt.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 12:59
door jooph
Leo schreef:
jooph schreef:Volgens mij gaan de schorsingsregels veranderen dus heeft het weinig zin om op de huidge regels af te gaan!???
Waar haal jij dat idee vandaan Joop?
Of het allemaal doorgaat is de vraag maar om de mensen alert te houden meld ik het maar even.

zie:
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... imer-.html
t.w.:
De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 13:12
door Wim
Het afgetopte kwarttarief is het tarief van een kwart van de normale jaar belasting met een maximum van €120,-
Maakt deel uit van de overgangs regeling .
Dus niet van het reguliere kwarttarief voor campers ed

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 13:17
door Arno Z
@inge:
Volgens mij is die 1 maand en 1 dag alleen van toepassing bij de initiële (jaarlijkse) schorsing, niet bij de vervolgschorsingen. (zie ook: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... /schorsing).
Meer kan ik zo snel niet vinden. Iemand die zin heeft de BelastingTelefoon ff te bellen om dit vast te stellen?

@Janneman:
Als je online ontschorst, dan mag je pas rijden als je 2 of drie dagen later je nieuwe kentekenbewijs hebt ontvangen. Dus woensdag aanmelden en vrijdag of zaterdag je papieren in huis. Dat is een risico. Daarnaast betaal je vanaf het moment van online ontschorsen, dus die 2 a 3 dagen betaal je zonder dat je mag rijden.

@fuzzyduck:
De oude schorsingsregels blijven van kracht... bevestigen bronnen rond de onderhandelingen (http://www.bnr.nl/radio/bnr-nationale-a ... merbranche)

@jooph:
Die regel van niet combineren 1/4 tarief en schorsen is alleen van toepassing op voertuigen in de overgangsregeling. Campers hebben een 1/4 tarief op basis van de camperregeling en vallen niet onder die regel. (Overgangsregeling 2g: campers krijgen geen overgangsregeling, want die betalen al een kwarttarief per jaar. Hiervoor geldt geen winterstop.)

Off topic.... die Weekers kan niet rekenen... of heeft zitten muteren. In zijn brief (http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... timers.pdf) staat: 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987).
, moet 1973 zijn toch?

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 15:16
door fuzzyduck
"Weekers haalt met de maatregel 28 miljoen euro minder op dan eigenlijk zou moeten. De nieuwe plannen gaan de schatkist zo'n 125 miljoen euro opleveren."

Mooie zin he.

Als hier nou zou staan:

Weekers haalt met de maatregel 28 miljoen kilo CO2 minder uit de lucht dan eigenlijk zou moeten. De nieuwe plannen gaat het milieu zo'n 125 miljoen kilo CO2 besparen".

Dan zou ik de zin uit het regeerakkoord en de coalitie een stuk meer hebben geloofd.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 16:05
door jooph
Lijkt me toch raadzaam om die schorsingsvoorwaarden scherp in de gaten te houden.

Als men massaal gaat schorsen worden de bezuinigingen niet gehaald en wat is het dan
makkelijk om de voorwaarden van schorsen te verzwaren.
1 zinnetje is voldoende.


Joop

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 20:22
door Janneman
Arno Z schreef: @Janneman:
Als je online ontschorst, dan mag je pas rijden als je 2 of drie dagen later je nieuwe kentekenbewijs hebt ontvangen. Dus woensdag aanmelden en vrijdag of zaterdag je papieren in huis. Dat is een risico. Daarnaast betaal je vanaf het moment van online ontschorsen, dus die 2 a 3 dagen betaal je zonder dat je mag rijden.
Ja dat klopt. Maar meestal plan ik toch wel zo dat ik een dag of 3 van te voren weet wat ik van plan ben dus dat is niet zo'n punt.

Inderdaad betaal ik dan 2-3 dagen teveel. Tja die paar Euro. Zeker als ik denk hoe vaak de camper soms weken ongebruikt op de oprit staat en ik dus in feite ook voor niks HSB betaal.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 02 mei 2013, 22:30
door DVIII
lees de regels op de rdw site, over inrichtingseisen klein en groot rijbewijs !
en zowiezo de inrichtinseisen van voertuigen , bepaalde binnenhoogte ,hoogte van de ramen etc

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 03 mei 2013, 11:12
door Arno Z
@Janneman

Normaal ben ik het met je eens, maar als ik het gevoel heb dat ik 'bestolen' wordt dan wordt ik heel principeel.

Overigens staat op de site van vanlente (een mercedes onderdelen handelaar) deze tekst:

Ga 6 mei a.s met ons mee naar Den Haag om te laten weten dat we het niet eens zijn met het nieuwe wetsvoorstel om de oltimer regeling af te schaffen, klik hier voor meer info !

Inmiddels hebben wij toestemming gekregen van de burgemeester Den Haag om het binnenhof te betreden en ons ongenoegen te uiten, we moeten echter wel zorgen dat we voor 12 uur binnen zijn met max 100 deelnemers, dus ga MEE !
(bron: http://www.vlente.nl/)

Blijkbaar is er dus een groep die een demonstratie aan het plannen zijn, en toestemming hebben gekregen voor een demonstratie (maar dan wel gericht op oldtimers in het algemeen, en niet op campers specifiek).

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 03 mei 2013, 12:49
door De Rooie Reus
Ik zou zeggen gaan. Max 100 op het Binnenhof en de rest blijft op de A12 in de onstane file staan. :mrgreen:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 03 mei 2013, 15:05
door fuzzyduck
Sinds wanneer is demonstreren toegestaan op basis van een maximaal aantal personen. Dat is toch van de zotte. Dan sla je de plank toch geheel mis. Demonstreren doe je massaal met het aantal personen die dezelfde mening delen.

Ik denk inderdaad dat mijn stinkende diesel 508 opeens er mee ophoudt op de A12. Strak op de rijbaan!

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 03 mei 2013, 16:29
door Arno Z
Die 100 zal wel te maken hebben met de (beperkte) ruimte op het binnenhof. Zelf ben ik maandag niet in de gelegenheid, maar ik hoop dat er wat protest komt.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 03 mei 2013, 18:42
door Jeroen_Hanomaf
fuzzyduck schreef: Maar moet een vrachtwagen omgebouwd tot camper niet het tussenschot hebben? Dus cabine en laadruimte? Bij mijn 508d is die inmiddels er niet meer. En mag je slapen in een laadruimte?
Hier staat e.e.a. beschreven, hoofdstuk 6, Multifunctionele voertuigen. Is uit 2010, ik kan niets recenters vinden op dit vlak:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... sting.html

Groeten Jeroen

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 04 mei 2013, 22:02
door Ed's508
Vinz schreef:@fuzzyduck

Voor een vrachtwagen van max 15.000 kilo met 2,3 of 4 assen betaal je € 560 per jaar.
Hop inbouwen als camper en gaan maar.

En dit is met euro 0 motor dus 'schonere' motor wordt goedkoper en goedkoper.
Hou er wel rekening mee dat je met een oude diesel >3500kg de milieuzone van b.v. Amsterdam niet
inkomt.

Ed.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 05 mei 2013, 00:59
door Vinz
Daar ben ik eerlijk gezegt niet zo bang voor, maar misschien zou ik dat wel moeten zijn :lol:
Met mijn B rijbewijs bus nog nooit problemen gehad maar dan weet ik ook niet of ze autos scannen met cameras etc of niet.
Eerlijk gezegt is het ook niet zo praktisch om een 6 a 10 meter bus in amsterdam te parkeren of te rijden.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 05 mei 2013, 03:19
door Vinz
als je bus op vrachtwagen rijbewijs staat (3500 plus) met camper op kenteken dan mag je gewoon de milieuzone in maar dan zit je weer met camper aantekening dus kwart tarief.. maar volgens mij wel kwart tarief van vrachtwagen tarief dus goedkoper

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 05 mei 2013, 10:39
door Admin
Vinz schreef:maar volgens mij wel kwart tarief van vrachtwagen tarief dus goedkoper
Niet dus!

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 04:28
door Vinz
aaah, want vrachtwagen met camper aantekening is een personenwagen en geen bedrijfswagen?
Heb zo veel gelezen en ze maken het liever altijd moeilijk dan makelijker :mrgreen:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 07:13
door DVIII
en je krijgt wel een boete , want in de milieu zone mag je alleen met een schoon (euro 4,5) voertuig zwaarder dan 3500 kg.
of je nou camper of geel kenteken hebt of , die gasten willen alleen maar vangen.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 10:39
door Vinz
Misschien krijg je wel een boete maar die hoef je niet te betalen aangezien het wel toegestaan is, www.milieuzones.nl zegt over een camper +3500 kilo

Geen ontheffing nodig

Voertuigen die geregistreerd staan als 'kampeerauto of kampeerwagen' op het kentekenbewijs vallen niet onder het Convenant Schone Vrachtauto's en Milieuzonering.
Dit voertuig ingericht als 'kampeerauto of kampeerwagen' is niet gebonden aan de beperkingen in milieuzones.

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 11:08
door DVIII
ik blijf op mijn hoede !

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 20:26
door Gerard Exis
Vinz schreef:aaah, want vrachtwagen met camper aantekening is een personenwagen en geen bedrijfswagen?
Heb zo veel gelezen en ze maken het liever altijd moeilijk dan makelijker :mrgreen:
Jongens, de eisen voor RDW en Belastingdienst zijn niet gelijk aan elkaar, dus mijn truckie van 9.990 kg is voor de RDW camper, dus personenauto (op kenteken dus) en voor de belastingdienst absoluut een vrachtauto, kon lullen als brugman maar de meneer van de belasting vond het absoluut een vrachtauto ............ :mrgreen:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 06 mei 2013, 22:13
door jervig
DVIII schreef:en je krijgt wel een boete , want in de milieu zone mag je alleen met een schoon (euro 4,5) voertuig zwaarder dan 3500 kg.
of je nou camper of geel kenteken hebt of , die gasten willen alleen maar vangen.

Klopt niet, camper op kenteken betekent vrijstelling milieuzone's!!

groetjes,

Jeroen

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Geplaatst: 07 mei 2013, 00:41
door Ed's508
De stelling was om de wagen om te keuren naar vrachtwagen (>3500kg) en dan als camper in te richten.
Als je dan een milieuzone inrijdt, met je vrachtwagen, krijg je echt post...

Maar dit is geloof ik enigszins OT...

Ed