temperatuur correctie accu

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

temperatuur correctie accu

Bericht door catch »

eindelijk mn zonnepaneel gehaald gisteren,rare wereld die zonnepanalen winkels,of ze hebben het niet of ze leveren niet 1 paneel maar alleen per pallet,of je krijgt geen antwoord op email of weken later :roll:
maar goed een canadian solar van 260 w erop gelegd zojuist
nu kan ik de regelaar instellen op temperatuur correctie :surprise: op hoeveel correctie is het beste en/of maakt dat dan uit wat voor accu eraan zit?
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door De Rooie Reus »

Wat zegt de handleiding er over?
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door catch »

die zegt alleen dat je het en hoe je het in kunt stellen,het nut en naar aanleiding van wat zie ik nergens

http://www.slideshare.net/WoolfZhang/re ... mt5-manual

blz 5 :bril:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door De Rooie Reus »

Misschien heb je hier iets aan. Temperatuurcompensatie bij het laden van een accu:
https://www.stroomwinkel.nl/t-faq-acculaden.aspx
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door catch »

bedankt
die tekst had ik ergens al gevonden ik heb hem ook ingesteld op -4 MV een goed gemiddelde schrijft die tekst, maar dat waarom en bij welke accu soort begrijp ik niet :eh:
ik ben aan het zoeken naar de juiste instellingen omdat ik niet begrijp waarom het paneel 32 volt levert en er op de klemmen dan maar 12 volt staat,het lijkt me dat hij naar 14 of tijdens bulk laden maar 14,8 moet gaan :think:
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door De Rooie Reus »

Vooaral de laatste zin van dat hoofdstukje vond ik interessant: voor grote en dure vrla accu's. Dus voor accu's met gel of agm-accu's.
Het hangt er dus vanaf wat voor type accu geladen moet worden. Ik gebruik die optie niet omdat mijn accu's gevuld zijn met vloeistof: zuur.
Misschien is het ook belangrijk hoe lang je in de tropen wilt blijven met je bus of op IJsland rond wil rijden.

Waarom er maar 12 volt op de klemmen staat weet ik niet. Zit er niet een soort load-functie op waarmee je apparatuur kunt voeden en die afschakelt als de accu een bepaalde minimum spanning heeft?
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: temperatuur correctie accu

Bericht door catch »

ik denk inderdaad ook dat het is of de tropen of de noordpool en ik begrijp uit de tekst dat -4MV een goed gemiddelde is dus daar zet ik hem dan maar op
en ja er zitten 2 load timers op die heb ik uitgezet,handmatig aan en uit zetten dus
de klem spanning loopt zo in het zonnetje(onder een lichtstraat in de loods) wel wat op maar het verbaasd mij hoe weinig,misschien dat de lichtstraat UV werend is ofzo :think: ,ik loop tenminste bijna met mn zonnebril in de loods :rotfl:
Gaan als de Brandweerauto
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten