apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

Wie kan me een goede link geven voor de apk keuring van een kampeerwagen boven de 3500 kg.

Want ik word gek van die rdw site waar je nix kan vinden :evil:
op internet ook weinig, en hele epistols over de apk2 zooi.


grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door DVIII »

je hebt pb :wink:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

dank je dave,

maar ik vraag niet om een adres, maar om de feiten betreft een apk 1 keuring.
Zo,n adres heb ik op 5 km afstand zitten, ik wil mijn vortuig in een keer door de keuring hebben.
Maar dan moet ik de eisen wel weten :D
nu kan ik eventueel nog dingen wijziggen, staks word dat erg moeilijk. :shock:


grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

grrrrrrrr nog 300 artikellen die niet op mijn wagen van toe passing zijn.

is er niet iets eenvoudiggers??

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Leo »

Had mijn bericht verwijderd.
Was al bang dat je er moedeloos van zou worden. :mrgreen:

Heb je het spul al gedownload van topic viewtopic.php?f=42&t=3420 ?
Want ook daar staat alles in wbt APK1.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

ja die had ik met de zoekfunktie al gevonden! :evil:

ook bla bla bla verhalen en allles door elkaar, buraukraties gezwam waar niemand wat van snapt?? :twisted:
Ik in ieder geval niet word er helemaal gek van!!

waarom moet het altijd zo moeilijk zijn??

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Leo »

Of jij bent te simpel, dat kan natuurlijk ook he? :mrgreen:
Want sorry voor jou, maar als je m'n instructies ff opvolgt wordt het geheel best wel overzichtelijk.

Open daar APK.HLP / Regelgeving APK versie 1-2009 / Keuringseisen / 5.3 bedrijfsauto's
En dan lekker verder klikken met de pijltjes bovenaan de pagina.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door DVIII »

nou om te beginnen stellen de mensen hun vragen soms wat onduidelijk.. en wordt er misschien nog slechter begrepen :mrgreen: , maar waarom wil je in één keer keuren als er al niet in een keer door de stof te komen is ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

eheuuu dave,

Tja misschien moet ik wel mn vraag even beter stellen :shock:
En het licht an mij hoor, hoe verder ik kom met van hool hoe meer zorgen ik me ga maken dat er iets niet goed zit :oops:
Uit testen blijkt het wel goed te zitten, maar omdat ik niet weet wat een apk 1 persies inhoud gaat dat spoken in mijn hoofd.

Stom natuurlijk maar dat is mijn nauwkeurigheid, pietje persies :oops:
En als hij in een keer door de apk komt is dat de kroon op mijn werk, zo voelt dat voor mij.
Natuurlijk is het geen punt als ie op een paar puntjes afgekeurd zou worden, maar dan baal ik dat ik er niet beter op gelet hebt. Zo werkt dat bij mij nou eenmaal. :mrgreen:

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 feb 2010, 22:02

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door gilles »

tja als apk keurmeester (apk1) kan ik alleen zeggen remmen moeten oke zijn,veering (stroppen vast geen gebroken bladen/lekke balgen,en de ophangpunten geen doorgezakte rubbers,reactie armen geen speling ,fusee's,schokbrekers.stabilisatoren mogen ruimte op de rubbers hebben maar weer niet al te veel (deugelijk bevestigd) gordels indien aanwezig.. uiteraard de verlichting,gassysteem ook voor het koken moet gasdicht zijn!!! (is sinds mei een nieuwe eis) banden (geen inrijdingen,canvas zichtbaar) claxon,ventilatie,4 krings veiligheids ventiel moet goed werken (1 kring leeglopen moet de rest blijven staan..) voertuig mag geen grote luchtlekkages hebben,aandrijfas goed gemonteerd,eventueele webasto mag geen brandstof lekken,stoelen moeten vast zitten en niet te veel speling hebben,roetmeting.. geen koelwaterlekkages,geen overmatige olie lekkage ,,, ik denk dat ik het zo wel heb .. sucses :mrgreen:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door DVIII »

Sorrie Peter, maar we moeten toch even naar oorsprong terug gaan om je vraag helder en logisch te formuleren.
je gaat een kamper bouwen op een vrachtwagen chassis en tegen de tijd dat het klaar is ga je zoeken naar de regels voor goedkeuring. nou heb ik het volste vertrouwen in je kennis en kunde , maar zoek je dat niet een beetje laat.
tot nu toe heb je allerlei probemen getackled zonder al te veel theorie.... voorbouwende op ervaring en wat je al had.
Maar er zijn toch genoeg bronnen van informatie. als je goede keuradressen weet te vinden kan je daar toch ook vragen stellen. het bouwen van een kamper zoals jij dat hebt aangepakt is al een hele prestatie! dus over je reputatie als bouwer hoef je je geen zorgen te maken.
en de apk regels veranderen nogal eens dus daar moet je dan een paar aanpassingkjes voor doen , op het laatste moment soms.
succes met de LAATSTE loodjes !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door vanhooltje »

Hallo Dave,

Ja ik weet ut :oops: Het licht aan mij hoor :evil: maar ik heb al info gevonden en zo als het er naar uit ziet is er nix an de hand. Het is gewoon mijn twijfel dat ik iets niet goed heb gedaan, bang dat ik weer moet gaan slopen :oops: .
inderdaad de laatste loodjes, en dan begin ik te twijfellen aan me zelf, stom maar ja, zo hou je je eigen scherp.

hallo gilles,
als ik naar je tekst kijk hoef ik me nergens zorgen over te maken, sammen met de info die ik gekregen heb zit het wel ok.
bedankt voor de tips :D

grt peter
Laatst gewijzigd door vanhooltje op 30 apr 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 feb 2010, 22:02

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door gilles »

hahaha graag gedaan en meest valt het wel mee hoor .. bij mij was het omkeuren van bus naar kampeerauto en apk in 1..na 5 jaar stilstaan.. als je gewoon alles werked hebt is het oke he :mrgreen:
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door dereiziger »

Toch is het lastig een goed apk 1 station te vinden, ik heb hem hier nog niet gevonden iig .. nu heb ik nog tot juni dus maak me nog geen zorgen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 feb 2010, 22:02

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door gilles »

tip ... de rdw is vaak goedkoper dan garages..
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Frank.fjph »

Tip voor de APK: mijn mercedesgarage heeft me keurig een briefje gestuurd dat ze de prijs van de APK hadden verlaagd: 40,= ongeveer, dat ipv de ruim 150,= die ze er voor de crisis voor vroegen, dus het loont weer om naar de officiele dealer te gaan: mogelijk ook bij andere merken de crisis merkbaar????????

Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Leo »

Dat betaal je dubbel en dwars weer terug Frank, want je kunt er donder op zeggen dat ze dan "opeens" allerlei reparaties vinden.
Á 90 euri per uur natuurlijk..:wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Frank.fjph »

Dacht je nou echt dat dat mij gebeurt??????? :lol: :lol:
Geef toe dat je als onwetende "niet campersleutelaar" dat risico loopt, maar op dit mondige forum durfde ik het wel te melden. :shock: :idea:
Maar daarom is jouw waarschuwing niet minder nuttig........ :wink:

Frank
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Dennis en Nancy »

Frank.fjph schreef:Tip voor de APK: mijn mercedesgarage heeft me keurig een briefje gestuurd dat ze de prijs van de APK hadden verlaagd: 40,= ongeveer, dat ipv de ruim 150,= die ze er voor de crisis voor vroegen, dus het loont weer om naar de officiele dealer te gaan: mogelijk ook bij andere merken de crisis merkbaar????????

Frank
APK 1 of 2 of Camper APK

Ik heb 120 betaald voor onze UPS.

Niet meer bij de dealer: Vorig jaar belde de lokale MB dealer mijn Nancy op, er waren 500 euro kosten op de achterremmenaratie, nancy gaf haar ok voor de rep. 24 uur later kwam het tweede telefoontje,... 2800 euro. :shock: . ALLE delen van de achterremmen die in het onderdelenboek stonden waren gespecificeerd op de offerte. laten dichtschroeven en naar andere garage gebracht. Uiteraard even verhaal gaan halen. Nu wist de dealer zeker dat de bus volgend jaar ook weer ok was. Mijn mening? remverschil op de achteras en totaal niet weten hoe ze het moeten oplossen.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Frank.fjph »

Dennis,
Ik ben het zeker met je eens dat dealers niet altijd de beste keus is, ik heb alleen willen aangeven voor diegenen die net als ik een aantal jaren geleden zijn weggelopen van de dealer om de hoge prijs (voor hetzelfde werk dat een ander het voor 40,= deed), dat bij mij de prijs fors gedaald is en ik weer tevreden klant ben.

Moet er wel bij aantekenen dat mijn goede relatie met de dealer historisch gegroeid is.

FRank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Leo »

Jep Frank, maar je hebt niets aan een afkeuring omdat de dealer tóch iets wil verdienen.
Dan wordt goedkoop toch weer duurkoop (want je moet naar een ander toe en bent je geld kwijt).
Misschien gaat dat in jouw geval niet op, maar we hebben genoeg andere voorbeelden voorbij zien komen om dealers te wantrouwen.
Ook mijn klanditie is de dealer kwijtgeraakt omdat ze ff voor 1400 euro aan ongeregeldheden "vonden".
Zonder iets te doen ga ik naar een onafhankelijke APK, en het busje wordt goedgekeurd.
En ook mijn relatie met de dealer was al 15 jaar uitstekend. Alleen toen ff niet.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Frank.fjph »

... :oops: zo gaat dat met relaties.... :wink:

Maar in het algemeen heb je natuurlijk volledig gelijk, mijn signaal had ook meer te maken met de invloed van de crisis op het gedrag van de dealers, die 2jaar geleden nog de arrogantie hadden om werk dat ze niet aanstond zo duur te maken dat je weg liep of zij zich kapot lachten als je het toch deed.

Maar ja het lachen is velen vergaan als ik zie wat er nu aan werk ligt voor ze..... :roll: :roll:

Maar we blijven toch gewoon zelf verder sleutelen.. :lol: :lol:

Frank
heyhans
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008, 23:39

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door heyhans »

ook ik moet helaas naar Volvo trucks, en daar betaal ik ongeveer 98 euro voor de APK, afgelopen jaar volgde er een steekproef, en wilden zij het dubbele rekenen, er waren immers 2 keuringen verricht, nou daar ging ik ff niet mee akkoord, ik vertelde hen, dat het hun risico is als er een steekproef volgt, uiteindelijk toch 98 euro betaald.

Bij mijn zoon in Alphen aan de Rijn betaald iedereen 29.95 euro voor de APK, en gaat echt geen onzin zoeken om toch maar wat te verdienen, maar ja dat is alleen APK 2, en heb ik dus zelf niets aan.

Groetjes: Hans
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Maxer »

Als je echt onpartijdig wilt zul je naar de RDW moeten. Ik heb de laatste apk bij Volvo €220,- moeten betalen maar hij was wel in 1 keer goed. Voor vrachtwagens rekenen ze €170 dus waarom dan bij mij €50 meer? Ik kreeg naderhand de rekening dus protesteren helpt dan niet veel meer. Ik ga de volgende keer dus naar de RDW.

Je hoeft eigenlijk nergens over in te zitten. Rotte plekken heb je niet en het remverschil mag 20% zijn links en rechts. Je kunt het beste even naar een remmenbank vooraf en ook even je verlichting laten stellen. Als voor de rest alles werkt moet het goed gaan. Vergeet de reflectieborden niet achterop!
En als ie wordt afgekeurd? Dan maak je meteen een nieuwe afspraak, repareren en dan is ie de volgende keer goed. Geen probleem toch?
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: apk voor oldtimer boven de 3500 kg.

Bericht door Dennis en Nancy »

Maxer schreef: En als ie wordt afgekeurd? Dan maak je meteen een nieuwe afspraak, repareren en dan is ie de volgende keer goed. Geen probleem toch?
Ik ben het in hoofdzaak met je eens,.... :lol:

Maar ik vind het wel handig als er TIJDENS de keuring een en ander kleinigheden APK goedkeur gemaakt kunen worden(bijspuiten achterlichtkapjes bijvoorbeeld).

Meestal zeg ik voorkeuren en klaarmaken en als hij OK is afmelden. Boven de 200 euro totaal ff bellen.

Dat word bij het RDW wat lastig. De herkeuring moet je gewoon weer betalen neem ik aan.

groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten