Slecht: Kareltje Cola (Herentals Belgie)

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Slecht: Kareltje Cola (Herentals Belgie)

Bericht door Bommes »

Begrote prijs voor het vervangen van de koppeling met bijna 400% overschreden.
Voor het vervangen van de koppeling van onze citroen c25 offereerde hij 550 Euro (50 Euro meer omdat we een integraal camper hebben).
Omdat er een lagerhuis niet los wilde en zijn monteur daarvoor een pijp van 2 meter gebruikte verhoogde hij de rekening tot 850 euro.
Omdat door het kracht zetten (met die pijp) de distributie riem was uit gerekt.
Na het ophalen van de camper versprong de riem binnen de 5 kilometer.
Na lang zoeken kwam hun conclusie dat het aan de nokken as zou moeten liggen.
Deze zou aanlopen in zijn lager bussen en daardoor te zwaar draaien waardoor de riem zou verspringen.
Na het er uit lepelen van de motor en het er uit trekken van de nokken as was inderdaad 1 lagerbus vast gaan zitten op de nokken as.
Oorzaak.. ??
Volgens hun kon dit al een hele tijd zo zijn, maar een monteur van bijna 100 kilo die aan een pijp van 2 meter hangt die aan mijn nokkenas zit.. :? :shock:
Tja misschien een wel heel open doel om te stellen dat de nokkenas misschien daardoor wel krom was.

Even goed motor terug met nieuwe nokkenas en nieuwe lagerbus.
En totale rekening verhoogd naar 1850 Euro.. :?
Eerste weekend weg op de terug weg afgesleept door de ANWB.
Piep geluiden uit de distributie zijde.
Oorzaak 1 van de 3 bouten van het nokkenas tandwiel was er uit gelopen.
En het tandwiel van de oliepomp (ook distributieriem aangedreven) was los gaan zitten.. :|
Camper op transport terug naar Herentals.
Bouten vast gezet en tot nu toe is alles heel gebleven.

Na een controle door mij zelf heb ik het volgende kunnen constateren:
2 liter koelwater te weinig in het systeem,
radiator zat maar voor de helft vol met water de fan sloeg ook niet aan omdat zijn sensor net boven het water nivo zat.

Olie lekkage tussen bak en motorblok:
Krukas of pris-as keering lek.
Waarom is dat niet gemeld of vervangen (mag je toch wel verwachten als je 1850 euro afrekent) de bak was er toch van af, en een week later was de complete motor er uit en lag de bak er weer los langs.

De hele camper zat onder de smeer vingers, de bestuurders stoel was helemaal grauw van de vieze overal.
Het tapijt dat in de cabine lag zat onder de smeer voetstappen en hebben we weg kunnen gooien.

Knipperlicht glas rechterzijde kapot, door zijn kinderen met spelen kapot getrapt.
Kan gebeuren maar zijn oplossing heeft vele mailtjes en belletjes gekost en heeft uiteindelijk 2 maanden geduurd.

Ik kom er nooit meer, en ik weet het veel mensen op het camperforum dragen hem op de handen..
maar ik vind het een prutser, en je kunt er geen afspraken mee maken.

Ondertussen zijn er steeds meer mensen die erg slechte ervaringen met hem melden.
Dat loopt uit een van het niet opsturen van beloofde onderdelen, tot het verkopen van onderdelen die gereviseerd zouden moeten zijn maar dit niet zijn, tot aan zakelijke afspraken die niet nagekomen worden en er mensen met vele duizenden euro's niet betaalde rekeningen achter blijven.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
wim en lidy
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 mei 2009, 17:04
Locatie: Maarssen

Re: Slecht: Kareltje Cola (Herentals Belgie)

Bericht door wim en lidy »

Hier sta ik voor 100% achter
groetjes Wim en Lidy
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten