Slecht: Truckland

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
andorus
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009, 07:53

Slecht: Truckland

Bericht door andorus »

Bij de APK keuring bleek dat mijn handremkabel op was en moest er door Truckland een nieuwe gemonteerd worden alvorens hij goedgekeurd werd,ik moest eerst 4 weken wachten voor de kabel besteld bij Alko in Duitsland,het gaat over een Flair 6.3slife uit 1997 met een Alko chassis,,in huis was,ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik de rekening moest betalen,550 euro werkplaats tarief en 70 euro voor de handremkabel,op mijn vraag waarom dit zo vreselijk hoog was antwoordde men dat ze de banden leeg hadden moeten laten lopen en de vering zo laag mogelijk moesten laten zakken voor ze de wielen eraf konden halen,,alles was vastgeroest en moest gangbaar gemaakt worden volgens hun,ik was net 6 weken met vakantie geweest naar Frankrijk en had niets aan mijn remmen gemerkt,ze deden het prima op mijn handrem na,vorig jaar bij de APKkeuring hadden ze bij Falco in Purmerend een remcylinder vernieuwd en daar had ik helemaal niet het verhaal gehoord van banden leeg laten lopen en vering laten zakken,ook heb winterbanden om laten zetten bij een garage,geen centje pijn,wat is dit voor kletskoek of begrijpen jullie hier iets van,ik heb onder protest betaald maar wat kan ik hier mee?hoe controleer je zoeiets,ik heb Niesman en Bischoff gemaild waar de Flair vandaaan komt,deze vonden de rekening ook hoog en begrepen ook de moeilijkkheden niet bij de wielen eraf halen,dit moest heel normaal kunnen gebeuren.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: handremkabel

Bericht door DVIII »

allemaal erg lullig om dan achteraf zo'n rekening te krijgen. maar truckland is niet de enige die zijn leergeld direct bij de klant verhaalt. de laatste tijd is het bar en boos in garageland , door de recessie worden allerlei talentloze type's wanhopig en rekenen dan meteen de hoofdprijs. les voor de volgende keer , spreek vantevoren een richtprijs af en ga shoppen bij verschillende garages met je probleem. de crux van de ellende is natuurlijk dat je gaat keuren met je voertuig bij een commercieel bedrijf , en jij bent de geldbron , dus jou spullen deugen niet en dat moet dan duur gerepareerd worden. door de zelfde keurings garage. je kunt het ze niet makkelijker maken .
zelf laat ik nooit de reparatie doen bij de keurgarage omdat ik dat zakelijk onverenigbaar vindt. maar je moet de zaak ook van de andere kant bekijken. Vroeger was een garage een kale loods met smeerput en weinig luxe of inrichting.
tegenwoordig MOET elk bedrijf een salon met koffie , vlotte verkopers en een kostbaar imago hebben. alles wit geschilderd en errug goedkoop personeel . een paar van die onderbetaalden hebben keuringspapieren behaald die ze moeten koesteren omdat dat een beetje beter betaald wordt dan zonder die papieren. deze keurmeesters staan onder druk van zowel de garagebaas (die de anderen in de werkplaats aan de slag moet houden ) alsook de RDW die met een team controleurs de keurmeesters beoordeelt op foutjes. die foutjes zijn hoe miniscuul ook van aard (lampje stuk,wisserblaadje droog,deurtje wat niet soepel werkt etc) fataal als er te veel opmerkingen zijn na de beoordeling van de RDW controleur. de keurmeester kan dan zijn bevoegdheid zomaar voor zes weken verliezen en soms nog langer . zijn loon is dan ook meteen wat lager.
dus als keurmeester heb je het niet makkelijk. daarbovenop veranderd de overheid steeds de doelen van het beleid omtrent de autokeuring , dus de ene keer is het de voorruit en dan is de uitlaat het aandachtspunt.
de laatste maanden is de handremkabel in de "mode" die zou voor meer brandstofverbruik zorgen en dat is slecht voor het milieu ! , persoonlijk vindt ik een Prius pas slecht voor het milieu maar dat is niet aan de orde. Dave
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: handremkabel

Bericht door Frank.fjph »

Kijk dat ziijn pas verstandige opmerkingen over het milieu.(elektr.auto's)...hoor je niet vaak....hulde

FRank
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: handremkabel

Bericht door DVIII »

natuurlijk vraagt dat om een beetje toelichting, A de vastzittende handremkabel is inderdaad een extra brandstof verbruiker
maar als bij de keuring het wiel vrijloopt als er niet geremd wordt , is de licht geroeste kabel nog geen probleem. en de keuring is een moment opname en geen "jaar garantie" . afgezien dat je je remvoering en remtrommel naar de filisteinen helpt .... op de lange duur is het uitrekenen 'over zo veel auto's en één jaar lang nog geen milieu probleem . maar zo redeneerd het ministerie wel. daarmee gaan ze op een heel ander stoel zitten namelijk duurzame vervuilings bestrijding.
aan de andere kant komt meteen kanttekening B in beeld . nl dat zelfde ministerie promoot wel voortdurend de productie van nieuwe auto's en in het bijzonder electrische of hybride auto's. die apparaten vervuilen met de productie van de batterijen per saldo meer dan een normale auto. En een al bestaande auto is natuurlijk alleen vervuilend als die rijdt. en misschien is dat niet zo schoon als mogelijk , maar daar kan je ook wat aan doen.
volledig electrische auto's die je moet opladen zijn natuurlijk helemaal de kleren van de koning , die stroom krijg je niet kado , die moet je ook opwekken en opslaan in een accu met 50 % rendement , de opwekking is ook al niet zo rendabel als een brandstof tractie voertuig dus daarmee belazer je de boel flink tenopzichte van een eenvoudige auto.
kortom we worden voor de gek gehouden !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: handremkabel

Bericht door Frank.fjph »

Kijk Dave, dat is nou net wat ik al jaren verkondig, en helemaal leuk was de site van Essent, die ook plotseling elektrisch rijden ging promoten......???? en dat terwijl ze een kolengestookte centrale hebben, en iedereen die opgelet heeft met scheikunde kan uitrekenen dat een kolencentrale veel meer CO2 oplevert dan een (benzine)motor doet..!!!!!!!!
Benzine bestaat uit koolstof en waterstof, en produceert dus CO2 en H20 (water) de kolencentrale dus uitsluitend CO2, en dan nog het omzettigs, transport en accurendement....

Frank

PS we raken geheel off-topic, vind Leo vast niet goed... :shock: :? 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten