Good, bad & ugly: Brezan (NL en Blg)

Ervaringen (zowel positief als negatief) met bepaalde bedrijven.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Good, bad & ugly: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Admin »

Ik ben ooit bij Brezan terechtgekomen omdat ze toen vlakbij zaten bij waar ik woonde (Voorburg West/Den Haag Binckhorst). Ze hebben een boel lampjes en andere accessoires op voorraad. Remvoeringen, remcilinders en meer van dat soort werk voor luxewagens konden ze altijd de volgende dag leveren. Op alles wat niet netto is (zoals losse lampjes en zekeringen) gaven ze een goede korting. Ik kocht in voor mijn bedrijfje.
Later, toen ik een Düsseldorfer aan het ombouwen was, werd ik lid van de bijbehorende club. Met het debiteurennummer van die club, "Merdedes Hobbyclub" in de Brezan-computer, kreeg ik ook korting op de bruto-artikelen, maar wel minder dan als eenmanszaak, ik schat gemiddeld 15 % i.p.v. 25 %. Maar het grootste nadeel is dat om de andere maand dat debiteurennummer opeens uit het bestand verdwenen was :twisted: Maar die korting kreeg je toch wel...

Hier in Vlaanderen hebben ze andere debiteurennummers dan in 'Olland, ook al draait de administratie op dezelfde server. Ik kreeg ik bij mijn eerste bezoek een visitekaartje van de baliemedewerker met een "8" erop geschreven. Daarmee heb ik weer de bedrijfskorting.

Samenvattend:
- Assortiment op voorraad: negatief (zodra het niet een Golf of een Focus betreft)
- Assortiment leverbaar, prijs en vriendelijkheid: positief
- Administratie: zwak
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Aart »

Ikzelf heb ook redelijke positieve ervaringen met Brezan (NL).

Ik bestel altijd onderdelen onder de naam van mijn oom, want die krijgt fikse kortingen. 30-35% op nagenoeg alles, kreeg in juli nog bijvoorbeeld nog 35% korting op de accu's en 30% korting op koelvloeistof.

Maar volgens mij zijn met ingang van 2010 de kortingen wat lager geworden, want ik had laatst een hele bestelling en daarop varieerde de korting tussen de 20 en 25%.

Wat ze niet op voorraad hebben leveren ze idd altijd vrij snel, vaak de volgende dag nog.

Enige minpunt(je) vind ik af en toe de kennis van de medewerkers. Vaak snappen ze niet wat je bedoeld en al helemaal niet als ze het voertuig niet in hun systeem kunnen opzoeken. Dat vergt dan altijd veel zoek- en uitlegwerk van beide kanten.

Al met al vind ik het een prima winkel met goede prijzen om diverse onderdelen te halen.

groet,
Aart
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door DVIII »

brezan is geweldig als je 21 soorten miniflesjes was, autoshampo ofzo zoekt of een radio die alleen maar hinderlijk in je ogen knippert . het personeel is ook zeer behulpzaam , als ze kunnen lezen zijn ze nooit te beroerd om te roepen dat het niet bestaat. !! voor 90 % dus .... er zijn een paar betere medewerkers die het verschil tussen brezan en halfords wel kennen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Wim »

Hoi ,

Ook ik koop veel onderdelen voor de LT bij Brezan . Eerst het onderdeel even opzoeken via www.hbase.nl en met het aldus verworven partnummer naar de balie van Brezan . Heeft men het niet op voorraad , dan is het er de volgende dag wel !

Ook is het personeel erg hulpvaardig en weten zij er (in Alkmaar) een hoop vanaf 8)

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Admin »

Ook is het personeel erg hulpvaardig en weten zij er (in Alkmaar) een hoop vanaf.

Met dat "hulpvaardig" kan ik een heel eind meegaan, hoewel er grote verschillen zitten tussen mensen en tussen vestigingen. Kennelijk bepaalt het management van de vestiging het beleid m.b.t. de klantvriendelijkheid.

"Er een hoop vanaf weten".... Je hebt vast geluk gehad. Je zegt dat je zelf het part number moet opzoeken, voordat je naar de winkel gaat. Ik vind dat wat moeilijk te rijmen.

Maar een feit blijft dat ze i.h.a. binnen een acceptabele tijd een heleboel automateriaal kunnen leveren!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Wim »

@ admin ,

Goeden avond Ernst , Voor wat betreft "ze weten er een hoop vanaf " , zij zijn in staat om vanaf het nummer wat op b.v. een filter staat , maakt niet uit welk merk , het bij hun gangbare merk en partnummer terug te vinden .
Nu zitten zij dan ook tussen de autobedrijven op een industrieterein , de monteurs lopen dan ook af en aan .
Lijkt dan ook totaal niet op H*f*rds :mrgreen:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Admin »

Hi Wim,

Wil je niet vloeken op dit forum. Bij dat bedrijf waar jij aan refereert heb ik ooit bijna een puisterige puber op z'n bek geslagen die me vertelde dat autolampjes altijd 12 en nooit 24 V zijn. En dat hij dat toch zeker wel beter zou weten dan een domme klant...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Wim »

In Alkmaar :?: :idea: :?: :roll:
Hier heb ik nog geen "puisterige puber" gezien :shock:

Groeten Wim
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door DVIII »

nou ja ik chargeer misschien een ietsiepietsie, maar de concurrent doet het vaak net iets beter . en dat is dan meestal omdat ze tegen Brezan op moeten boksen. ik heb een poosje wat spullen besteld bij voornoemde en als "mijn" mannetje er niet was waren de goederen meestal zoek. vaak moest ik het magazijn inlopen om de spullen te vinden en dat ben je snel zat.
de meeste medewerkers van Brezan worden voortduurend in de gaten gehouden of ze wel genoeg verkopen. ik haal mijn spullen liever bij een gezellig team dan bij een stel strebers die elkaars klanten proberen af te pakken.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Brezan (NL en Blg)

Bericht door Rene »

Ik denk dat het verschil in de franchise zit. b.v Brezan in den Bosch is een franchise en daar gaat het anders als b.v. waar ik anders kom ( ga ik niet zeggen ze bedoelen het daar goed maar net even anders ) En zo ook de kortingen.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten