kamperen met een "grote" camper

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

kamperen met een "grote" camper

Bericht door mfellman »

Hallo allemaal,

Even een apart draadje.

Hoe zit het met hoe welkom men is op campings in Europa met een grote camper? Hoewel we in europa nog nooit met een camper hebben rondgereden hebben we er toch wel de voorkeur voor om op wat minder grootschalige en kale campings te staan. (Met een tentje beviel ons dat tenminste) Maar ik kan me voorstellen dat er campings zijn waarbij grote campers geweerd worden. Zijn er binnen Europa nog wel genoeg plaatsen waar je ook rustig en minder grootschalig kan staan? En is er nog verschil tussen de landen?

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat we onze hond ook nog eens mee willen nemen (Newfoundlander) en dat zal ook wel niet zo goed vallen bij een aantal campings :D .

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hallo Marc,

Ik kan me voorstellen dat je met een Newfoundlander niet in een VW Westfalia past...

Uit een ledenenquête, nu alweer zo'n twee jaar geleden, bleek dat verreweg de meeste leden weinig op campings komen, maar bij voorkeur overnachten op GOPs of helemaal wild. Slechts gezinnen met jonge kinderen kiezen regelmatig (maar lang niet allemaal) voor een camping, liefst met waterpret.

Wat dat betreft ben ik een representatief clublid (niet dat dat belangrijk is): dit jaar hebben we in vier weken trektocht één nacht op een camping gestaan. In de jaren dat we met een camper reizen hebben we nog nooit negatieve ervaringen opgedaan met campings, waar ze onze truck te groot vonden. En overal in Europa, van de eenvoudigste onbemande Municipal in midden-Frankrijk tot de meest mondaine plek in Cortina d'Ampezzo kom je ook grote (ik bedoel ècht grote) campers tegen. (Zie b.v. onder op
http://sittig.nl/reizen/2004/bussen.html)
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Marc

Honden
Wij hebben er nog nooit problemen mee gehad en wij hebben ook een grote hond een Pyreneese Berghond

Die hebben de zelfde grote als een Newfoundlander misschien nog wel iets groter

kijk maar eens op: http://members.lycos.nl/pyreneeseberghond/ een site van ons over de Pyreneese Berghonden

En wat is een grote camper er zijn mensen die vinden een camper van zeven meter al groot en een ander vind een camper van 12 meter nog te klein

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
Locatie: Oosterend

Bericht door Niek »

FF:
Ik heb een 1017 4x4: 8 ton, 9 meter lang, 2,50 breed en 360 hoog. Ik Nederland alleen bij DL evenementen op camping gestaan. In buitenland slecht 2 maal wat moeilijke (te krappe) toegang ondervonden. Verder nooit problemen.
Niek
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Waar staan jullie dan 's nachts Niek?
In ons dorp worden zulke (vracht)wagens naar een industrieterrein verbannen. Ik zie meermaals aan het begin van een dorp dat auto's met deze afmetingen niet in de bebouwde kom mogen parkeren.En een bospaadje lijkt mij ook agenten aan te trekken.

Leen
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik zwerf meestal door Duitsland en soms ook door Belgie.
Ik sta dus nooit op een camping of aan de paal maar meest op stelplaatsen.
Ik ben ruim 7 meter lang dus heb wel een beetje ruimte nodig.

Hier zijn uitstekende boeken van te koop waarin vermeld waar ze zijn , hoe er te komen, en schoon en vuilwater en, ons is zuunig wat het soms kost.

Zelf heb ik Nord en Sud van Promobiel (2 boeken a 17.95) en de bordatlas.

Overnacht ze!

Groet Anton
Laatst gewijzigd door Anton op 12 dec 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
Locatie: Oosterend

Bericht door Niek »

Leen

Hoeveel agenten kom je op bospaadjes tegen ??
Mijn ervaring is, dat als we al agenten zien, ze alleen maar even checken of er geen gekke dingen gebeuren. Er zijn heel veel recreatie terreinen en picknickplaatsen in het buitengebied, waar je zonder problemen kunt overnachten. We slapen nooit in de bebouwde kom. Zijn meer van die buitentypes.

Niek
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Mazzellaars. Als de politie mij op een bospad zien staan komen ze meteen kijken waar de brand is :D
Zo ook in de bebouwde kom. Daar komt men op de ramen kloppen en vragen waar er brand is :)

Leen
Gebruikersavatar
Niek
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 dec 2004, 20:48
Locatie: Oosterend

Bericht door Niek »

L1 schreef:Mazzellaars. Als de politie mij op een bospad zien staan komen ze meteen kijken waar de brand is :D
Zo ook in de bebouwde kom. Daar komt men op de ramen kloppen en vragen waar er brand is :)

Leen
Gewoon paars verven, ben je van dat probleem af
Niek
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Nee hoor, echt niet.
Ik ben net een kind die met een brandweerwagen mag spelen. :roll:

Zo als ons aller Cruyff sprak. "Elk nadeel heeft z'n voordeel"

Leen
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Leen, of is het beroepsdeformatie ??

Terug naar de vraag:

Wij camperen nu 12 jaar met een busje van 7 meter en 280 hoog.
Hebben in al die tijd slechts een keer een een probleempje gehad ,................. omdat de hele bus toen nog kanariegeel was en de Britse "warden"dacht dat we "traders" waren, is toch nog goed gekomen na enige discussie met de eigenaar.

Dus mijn conclusie is dat jouw zorg in heel west europa niet aan de orde is, we hebben indie 12 jaar behalve in Schotland altijd op campings gestaan.

Frank
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

En onze camper is 8.15 lang en al staan we nooit veel op een camping die keren dat we er stonden nooit geen problemen gehad

Maar met een camper op een camping staan is eigenlijk niet zo als het hoort denken wij, alleeen als men kinderen heeft kunnen wij er ons iets bij voorstellen

En als men wat langer onderweg is om dan op een camping even een douche te nemen, wij gaan eigenlijk om de drie dagen naar een zwembad een uurtje zwemmen een douche nemen en weer verder

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ahhh, dus mijn kinderen waren de legitimatie voor al die jaren................

F
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Mijn camper is 7.60 en met fietsenrek 8.20m lang.
Ik sta doorgaans op campings, want daar hebben de kinderen meer aanspraak.
Ik heb in het buitenland nog nooit problemen gehad met de lengte.
Het is soms wel opletten bij campings waar je vrij op een veld staat dat je niet vast gezet wordt.
Met de hoogte hebben we wel eens problemen gehad dat we met onze 3.20m niet onder de bomen door konden op op een bepaalde plek te komen.

Afgelopen herftvakantie heb ik op een camping in kaastheuvel gestaan waar volgens de regelementen dubbellucht verboden was, maar ik zei dan ga ik wel een andere camping zoeken, was ik toch welkom.

Met vriendelijke Groeten,
Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten