30 nieuwe plekken in de achterhioek!

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Detlev »

Was dit weekend lekker weg in de achterhoek, kwam ik onderstaand artikel in een plaatselijk krantje tegen:

Ruim baan voor camper in Achterhoek
HUMMELO . Er komen mogelijk nog dit jaar dertig camper plaatsen in Achterhoek en Liemers. Het Recreatieschap Achterhoek en Liemers (RAL) heeft een plan vastgesteld voor speciale parkeerplaatsen. Het moet de regio als camper-vriendelijk promoten en kost 300.000 euro.
Over anderhalve maand denkt RAL directeur Minou van Dillen in beeld te hebben welke ondernemers en gemeenten interesse hebben voor camper plaatsen. Het plan is mede opgezet door de toeristische branche.
De inrichting van een door de gemeente aangewezen plaats voor vrij overnachten, door de sector aangeduid als Gop, wordt geschat op 5000 euro per stuk. De helft van het benodigde bedrag gaat naar voorzieningen in de vorm. van een soort camper zuilen, die zowel water tappunt, afvoer op de riolering en aansluitpunten op elektriciteit zijn. Door het inwerpen van munten kan daarvan gebruik gemaakt worden. De bedoeling is dat campers maximaal een nacht op dezelfde plek blijven staan. De vergoeding gaat 10 tot 12 euro bedragen.
Deelnemende toeristische ondernemers moeten een plattegrond aanleveren met de gewenste locaties; die worden daarna planologisch getoetst. De groeiende populariteit van de kampeerauto biedt volgens de toeristische sector kansen. Doordat veel campers het hele jaar worden gebruikt is sprake van verlenging van het kampeer seizoen. B en W van Bronckhorst geven aan dit project de voorkeur boven het eigen plan voor enkele camper plaatsen bij de kernen. Er lag bij Bronckhorst al een voornemen voor de vestiging van twee maal twee camper plaatsen in grote kernen.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Bommes »

kijk eindelijk een provincie die het snapt, alhoewel ik die 10 tot 12 euro wel wat aan de hoge kant vind, althans als je voor water en stroom dan ook nog euro's in een zuiltje moet gooien.
Trouwens als ze het zo willen regelen dat je er maximaal 1 nacht mag staan is zo een complete zuil niet nodig toch..
Neem aan dat de meeste wel 1 nacht minimaal zonder stroom en water inname kunnen.
Buiten dat een erg goed plan.. :wink:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Detlev »

Bommes schreef:kijk eindelijk een provincie die het snapt, alhoewel ik die 10 tot 12 euro wel wat aan de hoge kant vind, althans als je voor water en stroom dan ook nog euro's in een zuiltje moet gooien.
Trouwens als ze het zo willen regelen dat je er maximaal 1 nacht mag staan is zo een complete zuil niet nodig toch..
Neem aan dat de meeste wel 1 nacht minimaal zonder stroom en water inname kunnen.
Buiten dat een erg goed plan.. :wink:
Had je iets anders verwacht in dit bekrompen landje dan :shock:
Ze begrijpen het nog steeds niet helemaal :D Maar goed, het begin is er..... :!:
(1 dag sta ik ergens op doorreis, veel toeristen zal dat trouwens ook niet trekken, dat en het nogal absurde bedrag....
Vorig weekeind stond ik op een camping camper plek in Berg en Dal, incl. water en douche! 6 euro)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Bommes »

wij stonden met de paas dagen op een boeren camping in de Betuwe, 14 euro per nacht inclusief 2 honden, stroom, douches (zonder van die vervelende muntjes) en een geweldige rust en ruimte.
En we zijn weer gratis los getrokken uit de vette klei.. :mrgreen:

Kijk dit soort initiatieven zijn geweldig, maar helaas slaan ze de plank vaak volledig mis.
Het is niet dat ik zo zuinig ben dat ik geen 10 tot 12 euro over heb voor een nachtje staan, maar voor dat geld wil ik wel water in kunnen nemen en stroom kunnen gebruiken.
Nogmaals dat is niet nodig voor 1 of 2 nachtjes camperen, dus van mij hoeft heel die zuil er niet bij te staan, maar maak dan de tarieven ook wat realistischer en meer markt conform.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Anton »

Hoi,

En dan weer de ondernemers (Recron?) die moeten worden aangetrokken, het is een mooi idee maar erg duur.

Laat ze maar eens kijken in Duitsland, bv. Norhorn, niet mijn mijn favoriet, daar is een stroom automaat en je kunt er gratis lozen en voor een € water innemen, verder kost het niets.
Is een goeie 500 meter van het centrum en de winkeliers zijn er erg blij mee.

Kortom ik ga weer naar Duitsland, daar ben ik welkom.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Admin »

Hi Anton,

Gaan we jou weer tegenkomen? [Wat was dat leuk in Duderstadt!]. Wij vertrekken morgen via Zoetermeer naar Uslar en na het weekend trekken we geleidelijk naar Bodenheim (bij Mainz).
Op 4 mei willen we weer terug zijn.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Anton »

Hoi Ernst,

Ik ga morgen het noorden in van Dld, richting Emden, beetje aan de kust en dan Aurich onveilig malken en dan nog even naar Sande leuk staan bij het vliegveldje (vooral s'nachts) dan richtinbg Struklingen weer op huis aan.
Is dus totaal de andere kant op.
Maar goed we komen elkaar wel weer tegen, zeker weten!

Julie goede reis!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Admin »

Julie goede reis!

En jij ook :!: Ook de groeten van Syl.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Bommes »

Admin schreef: [Wat was dat leuk in Duderstadt!]. .
Daar zit de hoofd vestiging van het bedrijf waar ik voor werk...(http://www.ottobock.nl)
Hebben ze daar ook een camperplaatst..??
Heb tot nu toe alleen de hotels in de omgeving gezien en de binnen kant van het bedrijf..:(
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Admin »

Jazeker, een echte, officiële Stellplatz. Op de foto zie je Anton's voormalige biebbus en daarvoor onze Dr. Wolff. Ik had kennelijk net Dr. Wolff verplaatst, want Sylvia staat daar te staan met ons laddertje :roll:
Afbeelding

Duderstadt ligt trouwens aan de Duitse Vakwerkroute. Een aanrader. Op de website van de Fachwerkstraße kun je routekaartjes downloaden, compleet met Womostellplatz. Ze hebben het daar gewoon begrepen!

Iets heel anders: jij richt werkplaatsen in. A far shot: ik had vroeger een goede kennis, Henk (Henkie) met zijn vriendin/vrouw (?) Petra. Zijn achternaam ben ik vergeten. Henk was/is orthopedisch schoenmaker/instrumentmaker in Eindhoven. Ze waren al heel lang bezig met wel of niet naar Nieuw-Zeeland emigreren. Komt een en ander jou bekend voor?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: 30 nieuwe plekken in de achterhioek!

Bericht door Anton »

Hoi,

Kleine aanvulling: Duderstad heeft 2 stelplaatsen, een aan de Adenauerring, en iets verder rijden bij het zwembad achteraan.
Sanistation bij de Adenauerring, geen stroom.

Als je bij de kiosk aan de Adenauerring de trap af gaat kom je in de stadstuinen, zeker voor wandelaars een aanrader.
Verder is de binnenstad de moeite van het bekijken waard.

Je zit daar ook dicht bij (Worbs) de voormalige DDR-grens waar nu een museum is gevestigd, ook aardig om eens te bekijken.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten