Mercampo on the move

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Mercampo on the move

Bericht door Peter MERCAMPO »

Het is niet te geloven!!!! :shock:
Wil wat plaatjes gaan plakken en hij flikkert mij er weer uit!

Wij zijn in elk geval al drie weken op pad, wel leuk hè, en dat in de rubriek stilstaan :mrgreen:

Hier dan onze eerste overnachtingsplaats
Afbeelding
Wij hebben tijdens onze eerste echte reisdag eerst 1500 meter afgelegd naar het centrum van het prachtige dorp Laren, daar de bus geparkeerd en poffertjes wezen eten met mijn ouders en vervolgens 1000 meter afgelegd naar de eerste officiële gratis gop!
De eerste meters zijn afgelegd :mrgreen: ( overigens een hele mooie plek aan de rand van het bos waar je hond het hele jaar door los mag lopen en ... als ik thuis ben een bak koffie/bad/douche voorhanden maaruh.. voorlopig effu niet dus!)

Nadat wij bij Kees langs zijn geweest ( nog bedankt voor de info en wellicht treffen wij ons nog in roemenië)op een keurige (betaalde plaats) overnacht. Het downloaden van gop's liet ons vanaf hier in de steek, kut garmin! maar eigenlijk ook wel prima wij hebben het jaren lang zonder gedaan en zijn ook overal gekomen, en zonder kom je wel eens op bijzondere plekken.
Afbeelding

Verder op in duitsland in een keer KLAPERDEBANG!
Afbeelding

Toch maar even de band verwisselen en meteen bij de mensen voor de deur overnacht
Afbeelding
Mijn geduld werd danig op de proef gesteld mijn jongste zoon vond de doppen doos dermate interessant dat hij er met de inhoud vandoor ging, geen dop meer te bekennen :twisted:
Uiteindelijk kwamen wij erachter, na eerst twee uur het grasveld en de omgeving te hebben uitgekamd, dat hij de volledige inhoud in de achterdeuren had gegooid :mrgreen:

De duitse Alpen zijn bereikt! Een collega bereid gevonden om mijn twee reserve (oude voorbanden) op te sturen naar een adres in Oostenrijk daar gaan wij naar toe, nadat de was droog is!
Afbeelding

Noodgedwongen een weekje op deze camping vertoeft
Afbeelding

Maar was geen straf, het uitzicht was fenomenaal
Afbeelding

Ik ga nu maar gauw een en ander bevestigen mijn accu is bijna leeg, wij staan op dit moment in Dubrovnik voor een kleine break! De camping hier heeft internet, maar alleen vlak bij de receptie, dacht ga het toch nog even bij de bus proberen en jawel hoor... gewoon een onbeveiligd netwerk om de hoek :D

Met oprechte vakantie groet :mrgreen:
Pjotr and his mossels on the move!
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Mercampo on the move

Bericht door Anton »

Hoi Peter,

Ga vooral door met schrijven!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Mercampo on the move

Bericht door zwerver »

he leuk
helemaal leuk om te lezen
ws kom je onderweg een stelletje ned campers tegen .doe ze de groeten van me .
ben benieuwd naar je avonturen verder
kees
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: Mercampo on the move

Bericht door catch »

leuk zo een verslag
kom je van laren NH?
das om de hoek bij mij :wink:

grts willem
Gaan als de Brandweerauto
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Mercampo on the move

Bericht door Peter MERCAMPO »

Jazeker Willem,

Geboren en getogen :D en dat kunnen er tegenwoordig niet velen zeggen :? ,
Dan nog even een bericht voor Kees;
Wij hebben (jouw) route 1 gevolgd Dubrovnik-Macedonië: HELEMAAL GEWELDIG! vinden Macedonië mooier als Kroatië!
Komt wel armer over, mensen zijn ons insziens gastvrijer en vriendelijker.
De route was een avontuur zeker de smalle weg langs de baai van Kotor, wist niet dat dit nog in Europa te vinden was! De smalle weg was alleen extra smal; we hebben 30 minuten stapvoets achter een vreesmachine gereden die de weg aan versterken was.
Er werd daarna beton in gestort, om te voorkomen dat de weg in zee wegzakt. Na dat half uur konden wij eindelijk passeren met aan elke zijde 1cm ruimte (ingeklapte spiegels) en daarna nog de nodige tegenliggers waaronder ook kleine vrachtwagens!
Kortom Zweten enuh Kickuhhhhh!
De Camping was echter vergane glorie; zzzzmerig, halve vuilnisbelt en erg gebrand op 20 euris maar dat mocht de pret niet drukken!
ga nu afsluiten mijn zoon wordt wakker en wij gaan zwemmen het is hier nl 30+, warm dus! Plaatjes volgen
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Mercampo on the move

Bericht door zwerver »

dank je ,blij dat het beviel .
welke camping en waar ben je nu
groet kees
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Mercampo on the move

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi daar Allen,

Inmiddels zijn wij in Turkije aanbeland.
Na een adembenemend Albanië, wij zijn van de doorgaande route afgeweken en via Komani de bergen in gegaan, daar de ferrie genomen en afgezakt naar Tirana, ben blij dat ik stuurbekrachtiging heb want ik heb nog nooit zoveel haarspeld bochten over deze onbeschrijvelijke wegen genomen! De overnachtings plaats door kees opgegeven was inmiddels veranderd in een zeer luxe resort met range rovers en dikke sl'en dus daar voelden wij ons niet thuis alhoewel wij er wel mochten overnachten!
We zijn 500 meter doorgereden en hebben overnacht bij een familie hotel in aanbouw, 't zwembad en de speeltuin waren al klaar dus dat was voor de kinderen top!
De mensen in Albanië zijn zéééér gastvrij en behulpzaam en wij willen hier zeker nog eens terugkeren alhoewel we hier niet al te lang mee moeten wachten want het is een land wat zicht snel ontwikkeld?!?! en dat is niet altijd even positief althans zo ervaar ik dat :|
Ook Ernst zij tip om het restaurant op de snelweg naar Thessanoliki aan te doen is niet helemaal gelukt, 't reizen met kinderen verloopt toch altijd anders dan gedacht!
zijn tip hebben wij toch echter uitgewerkt, we zijn van de doorgaande weg afgeweken en gestopt bij een restaurant, daar gemeld dat wij wat wilde eten en een overnachtingsplek zochten en.... jawel hoor een prachtige plek met een schitterende sterrenhemel en een voortreffelijke maaltijd.... god wat kan het leven toch mooi zijn zonder al die hollandse stress!
In Montenegro was het ook uitstekend toefen, aldaar aangekomen zaten wij op het terras voor een versnapering en al snel werden wij aangesproken door een goed (duits) sprekende man.
De campings die wij tegenkwamen waren of in ontbinding of vergaan, deze man bood ons aan dat wij konden staan bij zijn hotel; HOTEL FREIBURG ULCINJE, dat aanbod hebben wij maar aangenomen (niets MOGEN betalen wel gebruik van alle faciliteiten, zwembad douche wassen etc,,,
De plaats staat niet eens vermeld in de lonely planet maar donkisjotdelamancha (excuseer mijn analfabetisme) is er wel geschreven!
De plaats is zelfs ouder als Dubrovnik wat wij ervaarde als een soort Benidorm van de balkan maar dat terzijde!
Hieronder nog een plaatje van onze (wildkampeerplek) in Kroatie
Afbeelding
een schitterend meer en... alle ruimte

Deze vreemde vogel kwamen wij nog tegen in oostenrijk
Afbeelding

En de vissen in Plitvinice waren ook erg tam
Afbeelding
Gelukkig zijn wij onze reis in het voorjaar begonnen en was er nog amper een toerist te bekennen en hoefden wij niet met duizenden over de houten wandelpaden te lopen... maar tjeetje wat is 't er mooi!


Hier laat ik het even bij (H)ik hoop dat dit bericht nog doorkomt want het biertje begint aan te slaan en morgenochtend gaat de vol automatische (kinder)wekker weer af!
Vandaag is een Kadootje
wesse321

Re: Mercampo on the move

Bericht door wesse321 »

Hallo Peter,

Mooie foto's, prachtig dat jullie zo genieten van de vrijheid, niet dat bekrompen regeltjes gedoe, over waar je wel en niet mag staan, wat we hier in Nederland steeds nadrukkelijker ervaren..
Enne ook bedankt voor je advies over het toiletgebeuren. Zal zeker een vermalertoilet worden.
Doe voorzichtig en houd de zaak heel.

Groet van Piet, die deze week in Schotland zit. Nouja rondrijdt op tweewielen.
piede
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:00

Re: Mercampo on the move

Bericht door piede »

Peter,

Mooie verslagen, goede foto's, leuk om te lezen! Inspirerend vooral. Veel plezier!
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Mercampo on the move

Bericht door Dennis en Nancy »

Hey Peter,....

Ben je op de eerste foto´s de band aan het wisselen met een WITTE broek?

Lefgozer,...... :mrgreen:

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Mercampo on the move

Bericht door Peter MERCAMPO »

Nou Dennis,
ik kan je verzekeren dat die broek niet meer wit is en het wellicht nooit meer gaat worden!

Hier nog een kleine up-date van het reilen en zeilen van de Familie;
We zitten nog steeds in Turkije en vermaken ons uitstekend :D Alleen hebben wij af en toe een beetje pech :(
De tas met een hoop geld en foto toestel + alle bankpassen zijn niet teruggevonden, het meest baal ik van de vele mooie foto's die wij hadden geschoten in Montenegro, Albanië en Macedonië, die zien wij nooit meer terug!

Turkije blijft voor mij een land met gemengde gevoelens; soms wordt je belazerd en het volgende moment zit je bij iemand te eten en geniet je van de gastvrijheid die geboden word.
De kust heeft mooie plekjes en ook afschrijselijke betonkolossen dus voor elk wat wils!
Inmiddels toch maar weer een verse camera aangeschafd want wil toch wel wat plaatjes voor mijzelf en de kids als aandenken hebben.
De video camera is er ook mee gestopt, hopelijk staan de beelden en het geluid er nog wel op (harde schijf), ik heb daar kinderen gesproken en gefilmd die samen met hun ouders, vijf jaar geleden, in Albanie zijn gaan wonen. Sinds dit voorjaar hebben zij ook het de eerste officiele camping in het land maar dat is niet hun hoofddoel in elk geval hoop ik dat het materiaal er nog af te halen is voor een project wat ik op school wil gaan maken.
De geluidinstallatie is er ook mee gestopt, mijn meisje vindt dat wel lekker rustig maar ik en de kids vinden het wel jammer kan er niet meer worden gedanst, ook dat hebben wij voor het laatst in de bergen van albanie gedaan!
Gelukkig word het niet echt gemist en kun je ook prima zonder en kunnen de kinderen met een koptelefoontje wel nog naar luister cd's luisteren.

Op dit moment zitten wij ook met een kleine uitdaging, voor twee dagen terug ging de stuurbekrachtiging kuren vertonen; hij gooide er olie uit de pomp maakte een schrapend geluid en het 'bekrachtigen' ging in een keer wat schokkerig!
Eerst zijn wij nog naar een mooi overnachtingsplekje op zoek gegaan (plaatjes volgen nog)
Terecht gekomen bij een top restaurant aan een schitterende rivier, menu kaart hadden ze niet, het bier werd illigaal verkocht en moest snel onder de tafel als de jandarma langs reed.

Een werkelijk voortreffelijke maaltijd werd voor ons in elkaar gedraaid een groot pizzabord met allemaal gegrilde visjes ter grote van een wijsvinger het leek net een zon en smaakte voortreffelijk Sla en vruchten uit eigen tuin en het was geen probleem dat wij de camper bij de rivier parkeerde en zouden overnachten.
Totale kosten; 15 Ytl = ongeveer 7 euri, de biertjes kregen wij van het huis.
De volgende dag richting een grote stad alwaar een mercedes dealer zou zijn maar die was er niet!
De Politie heeft ons naar een mb service gebracht en daar werd bevestigd dat de pomp aan zijn eind was gekomen. Ze konden wel repareren (2edhands) en dat zou 250 euri gaan kosten.
Maar daar was de politieagent het niet mee eens na een stevige discussie met garage en onderdelen leverancier kwamen wij uiteindelijk op 125 euro uit. uiteindelijk 5 uur later zat het zaakje er weer functionerend onder!

De zelfde dag nog een paar honderd probleemloze km's afgelegd en ook vandaag zonder problemen tot het parkeren vanavond
Wij staan nu op een turkse camping aan de Aegean Sea op 5 meter van het strand, ik moest hiervoor scherp indraaien en toen viel in eenkeer de bekrachtiging weg, morgen weer verder kijken; wordt vervolgd!
Groet Peter (accu is bijna leeg)
Vandaag is een Kadootje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten