Nieuw telefoontje

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Nieuw telefoontje

Bericht door Admin »

Ik schreef al eerder over mijn positieve ervaringen met een UMTS/EDGE-stickje voor internet access. Bij het stickje heb ik een extra antenne met magneetvoet laten komen uit China. Werkte nòg beter.

Vorige week zaterdag hield m'n Samsung mini S2 er opeens mee op en lukte het niet 'm weer aan de gang te krijgen. Zit in een loop en start niet op, project voor een lange winteravond....
Afgelopen zondagmorgen viel er bij alle zondagskrantjes één in de bus van Telepoint (keten à la BCC e.d.) met tientallen "handy' s" (het Duits voor GSM), die zondag in de aanbieding waren. Misschien toch maar eens gaan kijken?
Kortom: een Alcatel idol One Touch 6030 aangeschaft, een telefoon, maar eigenlijk bijna een volwaardige android-tabletcomputer (ze schijnen dat smartphone te noemen) en dan nog wel een met plek voor twéé SIM-kaarten. Je kunt er één voor spraak en één voor data bestemmen. En je kunt die data-kaart weer doorzetten als privé WLAN.
Op m'n Aldi-kaartje zat nog tot 4 oktober dataverkeer (€ 14.99/maand of € 1.99/dag), over van onze recente rondreis.

Ik rijd nu in de personenauto met de autoradio (waarin óók een android-computer zit verwerkt) op b.v. Radio 5 Nostalgia via het internet. In digitale kwaliteit!
En op dit moment zit ik achter m'n MacBook in Skoolie, ingelogd op m'n eigen WLAN. USB-stickje met extra antenne niet meer nodig (smartphone blijkt veel gevoeliger dan het stickje).

De Admin gaat met z'n tijd mee (m'n dochters gebruiken al vele jaren een smartphone).
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door jervig »

Wij zijn nu 7 maanden onderweg, hebben een smartphone met duosim die we steeds van een sim met internet voorzien. Van de smartphone maken we een wifi hotspot en internetten dan vaak met z'n drieën tegelijk, meestal heb je wel 3G of 4G. Nederland loopt echt niet voorop wat dat betreft. De landen waar we het gebruikten tot nu toe: Turkije, Georgie, Armenie, Rusland, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgizstan,Tadjikistan en Mongolie. Kosten bij meestal onbeperkt gebruik 7 a 8 euro/maand!!

Kortom, het is gedaan met dongels, antennes en wat dies meer zij, weg ermee!!

Groetjes,

JP

PS ook dit bericht geplaatst vanuit de camper op een willekeurig plek ergens in de Ural waar we nu een bushcamp hebben aan een schitterend meer.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door Admin »

Precies onze ervaring. Een jaar of negen geleden hebben we dik geïnvesteerd in internet via satelliet. Heeft goed gewerkt, maar kan nu bij de schrijfmachine en de grammofoon.

Goede reis verder!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door Hanomaad »

Gefeli met je nieuwe aanschaf. Dual SIM is ideaal. Ik heb zelf een Samsung S4 mini duos, die dat ook heeft. Tethering via bluetooth of Wi-Fi ook erg gemakkelijk via Android. Ik heb de afgelopen maanden ook naar volle tevredenheid voor €15 / 5GB per maand via de Aldi mogen genieten en nog volledig anoniem ook, als je tenminste bij de eerste registratie een leuk pseudonym verzint :) Daarna kun je gewoon bij de kassa elke maand een "Guthabung" blijven kopen.

Het enige commentaar dat ik heb op Aldi Talk (het E-Plus netwerk) is dat het zeer matig tot slecht / niet werkt als je een beetje buiten de bewoonde wereld zit, wat ook al redelijk snel in Duitsland het geval is met al die mooie natuur. Berlijn was altijd top dekking. Roaming werkt ook. Ik heb nu nog steeds mijn Duitse nummer in mijn telefoon.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door Admin »

Ik was juist erg verbaasd door de dekking, als er geen UMTS is, is er meestal wel EDGE. Maar ja, ik download nooit films en maar zelden foto's in hoge resolutie.
Mijn eerste ervaring met Aldi Talk voor data was in de maand mei jl., in 30 dagen twee nachten geen access!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door vanhooltje »

Het slechte ontvangst van de E-plus (aldi talk) word veroorzaakt door je telefoon. Hier hadden wij ook last van met onze smartfoons, lage ontvangst en trage verbinding. Nu een Huawei wifi router aan geschaft en nu een super ontvangst.Meestal 3 of 4G verbinding, heel soms tussen hoge gebouwen 2G.

Ernst@
Radio luisteren via de aldi/internet kost veel mb,s, hebben we ondekt (radio nostalgia) :down:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Nieuw telefoontje

Bericht door Admin »

Hoi Peter,

Ik had al gemerkt dat de Alcatel smart phone gevoeliger is dan het Aldi (= Huawei) USB-stickje. En dat was weer veel gevoeloger dan de Samsung S2 mini. Grote verschillen dus.

Ik klaag niet over het dataverbruik. Van 4 september, nog te gaan tot 4 oktober, momentopname op 29 september n(net thuis van 770 km op en naar naar Bodenheim):

Mein High-Speed Datenvolumen
2.203 MB verbraucht von 5.120 MB

... en ik kan je verzekeren dat ik niet zuinig ben geweest met het datakaartje :up:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten