putdekseltje oplichten

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

putdekseltje oplichten

Bericht door nawm »

Onderweg staan we vaak wild. We lozen dan de vuilwatertank door de putdeksel van het riool te lichten. Bij sommige putdeksels gaat dat eenvoudig, schroevendraaier ertussen, koevoet erbij, open :up:
Maar gister was ik weer enorm aan het prutsen.
Hoe doen jullie dat?
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door karmann »

In ieder geval niet in het riool,door de putdeksel te lichten foei schaam je,je zet een hele groep Cameraars in het kwade daglicht,terwijl er overal legale lozingen mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door jervig »

Putdeksel??? Nooit van gehoord!!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door Hanomaad »

Ik loos spoelwater gewoon op straat waar het enigzins weg kan lopen, of ik laat de vuilwatertank open staan. Ik gebruik alleen maar bio-afbreekbare zeep, dat lijkt me wel zo prettig. Douche heb ik niet. Verder wat etensresten, goed voor het onkruid. Wat zit er in je afvalwater waar je het riool voor aan wil spreken?

Toilet is een ander verhaal. Ik heb een emmertje met een deksel die ik gewoon bij een pomp of rustplaats in de WC leeg. Zo lang je er geen blauwe rommel in gooit en vegetarisch eet is begraven ook zo vreselijk niet. Hangt er wel vanaf of er landbouw of andere bebouwing in de buurt is. In Spanje in afgelegen gebieden b.v. weleens gedaan. Zal inmiddels wel goeie compost zijn geworden.
Laatst gewijzigd door Hanomaad op 17 jul 2015, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door nawm »

Liever had ik geen ethische discussie gestart over vuil water lozen. Daar wordt op andere fora ruim aandacht aan besteed.

In het riool wil ik storten wat de bewoners, die daarop zijn aangesloten, ook in dat riool laten lopen: stront.
Ik zocht een handige haak met een hefboom. En om het wiel niet zelf weer uit te vinden.....enz....enz.....deze vraag.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door karogegro »

Wij hangen de slang gewoon in een waterkolk, je weet wel, die dingen die in de stoeprand zitten .
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door pluk1973 »

Steeds meer gemeenten gaan over op een gescheiden (of verbeterd gescheiden) rioleringssysteem. Hierbij wordt het regenwater (dus de waterkolk die hierboven wordt genoemd) direct naar het oppervlaktewater in een wijk afgevoerd.

Fijn dat jij je "stront" in de singel in een wijk laat lopen.

Er zijn voldoende plaatsen waar je je vuil water gratis mag lozen, gebruik die dan ook.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door karogegro »

Wacht ff. Ik voel een pittige discussie ontstaan.
Onlangs heeft de Kermis 10 dagen zowat in mijn achtertuin gestaan. En al dat kermisvolk moet pissen en schijten. Raad eens waar de afvoer van die zeikkar in uit komt, prs, zo'n kolk. Ga jij me nu vertellen dat als ik mijn tank puur natuur in diezelfde kolk dump, ik daar mee een ethisch onverantwoorde daad bega.......kom op.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door De Rooie Reus »

Ik wilde er eerst niet op reageren want ik zie er ook geen bezwaar tegen om ons heel lichtgrijze afvalwater ergens in een afvoer te laten lopen. Hier in Brabant gooien ze de stront gewoon op het land, miljoenen liters maar ik kan me voorstellen dat ze daar in de stad iets anders over denken. Op enig moment komt het wel in hetzelfde grondwater als dat van die stad. Je kunt er een gevoel van schaamte over hebben, dat lozen, maar ik heb wel het idee dat milieuregels vaak alleen voor burgers gelden.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door pluk1973 »

Bij ons in de wijk is enkele jaren het rioleringssysteem aangepast. Ik woon vrij dicht bij het water en zag dat, nadat ik mijn camper had gewassen, het zeepwater zo die singel in stroomde. Dat vind ik een vrij directe link, ik zou het lozen van zwart water op de HWA dan zelf ook niet doen.
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door nawm »

Ik denk dat het met dit "lijntje" niet meer goed komt :wave:

Als men ergens met een tankwagen in een riool aan het slobberen is, zal ik die mannen eens vragen hoe zij de putten openen.
Als er forumleden zijn die deze oplossing willen weten, en de moraalridders alhier willen ontlopen, stuur dan een pb-tje :wave:
Minuteman
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 mei 2014, 22:04

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door Minuteman »

Een stuk ijzer als dit ?

Afbeelding
De avonturen van een witte Mercedes LA http://www.rundhauber.eu
En van een grijs-groene Mercedes LP http://lp2223.com/
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door DVIII »

heerlijk toch zo'n "wat is fout" discussie , ik denk dat het wel losloopt met je afvalwater als je er geen chloor in kiept of van die weeig ruikende portapottie vloeistof , of een overvloed aan zeep wat in vlissingen nogal eens kan gebeuren.
ik denk dat het hele bewustwordingsproces omgeslagen is in een geloofsovertuiging met dito ajatollah's en dominee's en pastoors (alfabetische volgorde) . de één is nog roomser als de ander en meestal alleen wijzen naar een ander , maar daar is pluk gelukkig niet mee bezig. ik prefereer ook niets te vervuilen en als ik afvalwater maak gaat dat in het riool , maar als ik lekkage zou hebben loopt het zo op de straat , en dan meestal mijn eigen erf. laatst stopten we op een normaal uitziende parkeerplaats langs de snelweg , nou kan het daar weleens vies zijn maar het is tegenwoordig een soort standaard opgedroogde pislucht van jewelste , dus nadat we ter vergelijk, een paar andere stopplaatsen hadden bezocht konden we constateren dat europeanen zeikers zijn , grote zeikers
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: putdekseltje oplichten

Bericht door karogegro »

Amen......
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten