De indeling: Pauls ideale indeling

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

De indeling: Pauls ideale indeling

Bericht door paulv »

Voor het indelen van onze volgende bus heb ik goed gekeken naar de nieuwe Hymer S-klasse. Je ziet dat daar echte ontwerpers hebben zitten stoeien met de indeling, dus raak ik daar zwaar door geïnspireerd.

Het wordt onze oude dag Camper dus de inrichting is voor twee personen met af en toe bezoek (2-6) die moeten blijven eten.

Ik dacht dus aan (rechts) een comfortabele hoekbank (2x1.4m) op stoelhoogte ~50cm (geen zin om moeilijk op te staan), met een lange brede(eet)tafel er voor. Makkelijk om te eten, de krant te lezen en voor de laptop. Prima geschikt om liggend TV te kijken.
Aan de andere kant (links) is het looppad waar de klapstoelen komen te staan voor het bezoek.

Achter de bank een U vormige keuken (2m) met daartegenover de koelkast.

Daarachter (rechts) de WC/ douche combinatie (1.5m) met de ingang in het midden en hiertegenover diverse (hang)kasten.

Hier achter het bed, in de lengte of de breedte (hangt van de bus af) met onder het bed bergruimte (Spaans systeem).

Afhankelijk van de bus ergens een wasmachine.

Voor het uiterlijk laat ik mij inspireren door luxe jachten, dus chroom, creme leer en palisander. Makkelijk schoon te houden. De Hymer heeft ook zoiets in het optie pakket.

Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 05 nov 2008, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Mijn indeling

Bericht door zwerver »

onze keuze
onze uitgangspunten voor onze camper waren
simpele techniek overal te repareren .
bestelbus niet te groot of te lang ivm met smalle weggetjes etc
diesel fiat ducato maxi
gezien landen en basiccampings watertank 100 liter zonnepaneel led lampjes compressor koelkast .
we leven buiten dus onze bus is compact en max benut
vast bed op hoogte, ruimte onder benut voor watertank uitschuif gasstel om buiten te koken als het binnen te warm is ,tafel stoelen ligbed etc.
wc /douche ruimte
gasstel en gootsteen daaronder allerhande flessen en de kattebak
rechts compressor koelkast 2 grote diepe voorraadladen 4 lange smalle lades voor bestel eerste hulp spullen etc kruidenrek pannenkasr opbergvak enz .
de loopruimte is ongeveer een vierkante meter
2 dakluiken en een truma ventilator die buitenlucht van onder de bus aanzuigt en boven het bed uitblaast ,heerlijhk in de zomer
geen raampjes scheelt zonwering en beveiliging .
geen tv wel een luifel .
groet kees
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten