Een kleintje erbij

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
humenjan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 jul 2008, 21:50

Re: Een kleintje erbij

Bericht door humenjan »

Ernst,

En wat vind je hond ervan?
Michael de Ridder
MB613
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Een kleintje erbij

Bericht door Admin »

Die was mee 'm ophalen (in Bremen). Beetje onwennig, maar zolang-ie bij ons is, is 't voor hem wel goed.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Een kleintje erbij

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Leuke bus, Ernst -veel plezier met het proefkamperen :-) Zo'n Ducato van dit model is niet mijn smaak, (nu schijn ik daar soms toch al een gebrek aan te hebben!) maar qua ruimte en leeggewichten is het wel een hele goede keus. Geen wonder dat zo goed als iedereen op die dingen een camper bouwt. De laatste series van het het vorige model vond ik zelf mooier, maar ja, die zijn inmiddels ook al richting de 10 jaar oud, en hebben soms zo'n gek verlengd stukje tussen de schuifdeur en de passagiersdeur waar je net niets mee kan.

@Hugo: ter info; een Sprinter van deze maat is 5,60 lang. Onze LT heeft dezelfde maat, en past net in een parkeervak. De smalheid van deze bussen is een nadeel met breedslapen (kan haast niet zonder aanpassing of creativiteit als je te lang bent), maar een voordeel met doorrijden en parkeren. Zelfs de kleine vakkies hier bij de deur raak ik het ding altijd wel kwijt. De draaicirkel van zo'n ding is overigens ook fenomenaal klein! :-)
Mocht je verder kijken voor een Sprinter, pas op met Sprintshift (niet mijn vriend) en een geveerde chauffeursstoel is helemaal mooi. Die zit er bij ons in, en ik wil laat hem gewoon op C staan zodat Andrea er niet mee kan rijden -zo goed zit dat ding :-)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Een kleintje erbij

Bericht door Admin »

Twee van de dealers waar we zijn wezen kijken, vertelden hetzelfde verhaal, n.l. dat FIAT als enige de flexibiliteit in lengtes, veerpakketten en motorisatie biedt die de camperbouwers willen. Vroeger deed MB dat ook, maar die schijnen nu te zeggen "slikken of stikken", daarom is de Sprinter in de (beroeps-)camperbouw een aflopende zaak.

Ik vond de strakkere neus ook charmanter, maar die hebben we niet gevonden.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Hugo
Berichten: 257
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Locatie: Amsterdam

Re: Een kleintje erbij

Bericht door Hugo »

Ducato L5H3????
Hartelijk dank voor het sturen van uw email. Allereerst onze verontschuldigingen voor deze late reactie.
Wat betreft uw vraag over de Fiat Ducato het volgende. Op de Nederlandse markt wordt de Maxibestelwagen XL geleverd met een wielbasis 4035 en een totale lengte van 6363, terwijl op de Duitse markt ook de lengte: 6693 te leveren is.
Wij adviseren u contact op te nemen met een erkende Fiat Professional dealer, zij kunnen eventueel voor u nagaan of de Ducato L5 te leveren is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten