hulp bij ommelding kenteken D-NL

Plaats reactie
Unknown User

hulp bij ommelding kenteken D-NL

Bericht door Unknown User »

hallo, ik ben het nieuwste lid van de club-zie ik bij het inloggen, tenminste...een plaatje van mijn bus-een gouden mercedes 508, net effe ouder dan ik, 32-zit er voorlopig niet in.. wel ben ik dringend op zoek naar een vriendelijke mededubbelluchter, die me zou kunnen helpen op technisch en op burocratisch gebied, om dit reeds twee jaar op 3,5T toegelaten gevaarte onder mooie gele kentekens te krijgen-voor het te laat is: in april lopen de berlijnse kentekens af, en voor die tijd zit er nog een klein addertje onder het gras, oftewel een kindje in mijn buik wat er rond die tijd uit wil...
door allerlei zorgen (maar voornamelijk hierom!) gaat het niet zo goed met ons alledrie: eigenlijk gaat het met de mercedes nog het best. maar voor ik er ineens mee naar de apk rij, en er dan toch 1 of ander mankeert...
hulp gezocht dus! en liefst in de buurt van amsterdam/omgeving, in de vorm van goede raad, vaardige handen en mooi gereedschap. want ik weet 't effe niet meer...mijn dank is (bij voorbaat al) erg groot!
Ben

kenteken

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 06 aug 2007, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

1-dags kenteken

Bericht door Unknown User »

Wil ik even meteen inhaken op de RDW keuring, mijn ervaring is dat als je zelf persoonliojk naar een RDW keuringsstation gaat om een afspraak te maken, je veel sneller aan de beurt bent dan als je het telefonisch doet. Voor mij betekende het dat ik 2 dagen later al mog verschijnen. Tevens kan je de dag dat je voor de keuring gaat een soorst 1-dags kenteken krijgen. Met dit kenteken mag je alleen naar het keuringsstation rijden en weer terug. Je kan dit soort 1-dags kenteken ook aanmelden bij een verzekerings maatschappij zodat je dus niet onverzekerd rond hoeft te rijden. Nog een andere tip ga voordat je voor de keuring moet flink op de remmen trappen en evn flink aan de handrem hangen. Vaak kan je een verschil in de remmen hebben wanneer ze koud zijn, wanneer ze warm zijn is dit probleem al gauw vaak weg. Scheelt je alweer € 35,00 euro voor een eventuele herkeuring.

Succes alvast Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

keuring

Bericht door Admin »

Goeie tips van Frank! Als je je in persoon meldt, snappen ze wel waarom je haast hebt.

Dat eendagskenteken hoeft in jouw geval niet. Je houdt gewoon je Duitse platen, tot je je Nederlandse kenteken ontvangt. Als de RDW je KFZ-Brief intrekt, krijg je daar een ontvangstbewijs voor.

Dat heetstoken van de remmen moet je echt doen! Ik heb daar ook prima ervaringen mee: 25 km snelweg met één voet op het gas en één voet voorzichtig remmend. En op de terugweg de handrem voorzichtig aantrekkend tot je hoort dat de motor extra moet gaan werken. Daarna meteen de rollenbank op en... minder dan 5% verschil tussen links en rechts
:lol:

Succes en hou ons op de hoogte!

Groeten,
Ernst
Julius
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2004, 16:03
Locatie: Utrecht

Bericht door Julius »

Hallo,
Wat de remmen aangaat-ga naar een garage zonder rollenbank-die zijn er-maken gewoon een proefrit en voelen of de wagen recht remt.
Julius Wiarda
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Julius

Je kunt een (gewone) garage niet vergelijken met de RDW, die gaan toch iets anders te werk.
Vooral als het voertuig ingevoerd moet worden, heb dat zelf meerdere malen meegemaakt.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten