Belangrijk voor 508ers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Belangrijk voor 508ers

Bericht door David 1046 »

voor degene die het nog niet weten:

EX-LEGERAMBULANCES HEBBEN UNIVERSELE SLEUTELS

elke ambulancebus kan dus met willekeurige ambulancesleutel geopend en gestart worden.

zelf kwam ik hier pas het afgelopen weekend achter toen een mede 508er even bij me binnen ging kijken hoever ik met m'n inbouw was. stomverbaasd opende ik met hetzelfde gemak zijn bus en kon er zo mee wegreiden. niet echt een veilig idee.

David
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

dezelfde sleutels ?

Bericht door GerardM »

David,

dat is op zich geen nieuws want in het leger is dat heel erg handig. Belangrijker is: wat ga je er aan doen nu je dat weet ?

Groet,

Gerard
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door robert »

dat wegrijden gaat nog met een schroevedraaier en die sloten is inderdaad een van de minpunten van deze bussen, wat velen doen is extra sloten aanbrengen, binnenzijde en buitenkant.......
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

al die sloten bij elkaar zijn alleen wel erg prijzig.
ik heb nu nog niets waardevols in de bus liggen. dus als iemand binnen is maakt het me toch niet zoveel uit (mits ie z'n voeten veegt). als je dan niet snel genoeg bent gaat alleen wel de TGV hoorn af. en dan weet heel de zaanstreek dat er iemand in mijn bus is.
ik heb wel een opvallend geel stuurslot aan mijn stuur hangen. wegrijden wordt dus wel moeilijk.

uit het oude Forum dicteer ik een stukje van Eduard

 magneetcontacten wanneer ze ongevraagd onderbroken worden geven ze een signaal door en gaat de centrale in alarm (Frank)
 Hond tijdens je vakantie (Frank, Julius)
 een alu strip gemaakt tussen de schuiframen. (Leen, Julius)
 een ketting tussen de voorportieren (Leen)
 een stalen kastje om massaschakelaar. 2 mm dik plaatwerk, van binnenuit vastgemaakt aan de accubak en vloer (Leen)
 een zware beugel lassen die om de versnellingspook en de handrem grijpt. Deze staat op slot met een discus. (Dennis)
 nooit iets kostbaars in zicht leggen (Arnold)
 laat nooit iets van waarde in de bus liggen (Joost)
 startonderbreker (Julius)
 klep in de dieselleiding die sluit als ik de sleutel er uit haal,reageert op het "dingetje" dat aan de sleutelbos hangt. (Julius)
 Op de achterdeur en zijdeur van binnen een stevige metalen schuif (Julius)
 extra (gelijksluitende) opbouw-cylindersloten aan de binnenzijde van alledrie de deuren (misschien vier bij jou?), zo laag mogelijk, dan zijn ze niet te bereiken door een ingeslagen raam(Ernst)
 massasleutels op voertuig- en huishoudaccu (sluiten/verwijderen als je weg bent) (Ernst)
 een kluisje, ANWB/Ruko, zit met twee M10 slotbouten vast op de wielkast, onder de zitbank. (Ernst)
 electronisch alarmsysteem (Ernst)
 Starterknop-starter leiding onderbreken door drie
 schakelaartjes die op een willekeurige stand starten mogelijk maken (Eduard)

er zijn dus oplossingen genoeg. het is alleen zonde als je niet op de hoogte bent van de universele sleutels en je busje zomaar weg is. niet idereen ziet de sentimentele waarde van "zo'n oud brik".

David
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Sloten

Bericht door GerardM »

David,

je hoeft natuurlijk niet alle sloten te vervangen: als je het goed is zitten er in je ambu op alle deuren behalve de achterdeur rode schuifjes die als je ze naar beneden schuift het onmogelijk maken de deur van buiten te openen; ook met een passende sleutel. Op de achterdeur heb ik een bijzetslot gemaakt dus die gebruik ik dan als 'voordeur' als ik de andere 3 op slot heb.
Wat contactslot betreft: als het goed is zit er ook nog een hele mooie schakelaar voor sirene en zwaailicht in je bus. Ik heb die opgenomen in de bedrading van het contactslot waardoor de bus alleen start als die schakelaar in een bepaalde stand gezet wordt... 8)

En verder gewoon geluk hebben natuurlijk...

Groet,

GErard
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

elke ex ambulance?? Wat zijn de verschillen?

Bericht door Eduard »

Elke ex-ambulance?
Ik ben er zo langzamerhand achter gekomen dat er ex Nederlandse leger ambulances en ex Duitse leger ambulances zijn .

Wat zijn daartussen de verschillen?

Zijn daartussen de sleutels ook gelijk?

Met vriendelijk groet,
Eduard
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

Eduard

op het dubbellucht weekend kunnen we natuurlijk even kijken of het verhaal ook opgaat tussen duitse en nederlandse busjes.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

sleutels vergelijken op het weekend

Bericht door Eduard »

Jammer genoeg ben ik er het weekend niet bij, snik snik, dus hoop ik dat het resultaat toch bekend wordt.
Eduard
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

op safe gaan

Bericht door Onze Bus »

hallo Dubbelluchters

Voor diegenen die liever een eigen sleutel willen hebben wijs ik jullie op de mogelijkheid de deursloten aan te laten passen. Dit is met "Onze Bus" ook gebeurd en kost ongeveer 30 euro per slot.
Is uitgevoerd door de fa. Car Lock Systems uit Sleeuwijk.

"Onze Bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast