Winterkamperen in Praha

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Winterkamperen in Praha

Bericht door L1 »

Prachtig weer in Praag, - 4 C zonnetje erbij en er is deze week ong.10 cm sneeuw gevallen. Achter ons appartement ligt Vysehrad een vesting aan de rand van het oude centrum . Een rustpunt in een drukke wereldstad met zo'n 2.5? milj. inwoners. We gingen dan ook deze morgen een ommetje maken over de vestigswallen van deze vroeg middeleeuwse burcht.

Afbeelding



Toen we langs de noordkant richting Hradcany liepen zagen we onder langs de Vlatava een blauwe Dusseldorfer staan.
Als Dubbelluchter moet je dan toch even gaan kijken of het soms een mede-Dubbelluchter is. Ondanks het inzoomen van de camera was het kenteken niet te lezen.


Afbeelding


Dan toch maar even door wandelen naar de oever van de Moldau en even gaan kijken Daar zagen we dat het een Tsjechische bus was. Een omgebouwde aannemersbus waar het woord stavební nog door de verf te lezen was.



Afbeelding



Helaas was er niemand aanwezig bij de camper. De kachel brandde wel binnen gezien de ijspegels die zich vormden tussen bumper en wiel.


Afbeelding


Misschien komen we nog eens een Nederlandse winterkampeerder tegen in Praag

Na shledanou

Leen
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Praha

Bericht door Roger 1100 »

Hoi L1,

Ja, Praha,......... die stad staat ook bovenaan mijn verlanglijstje om een keer te bezoeken. Ik ken het alleen van afbeeldingen en kunstgeschiedenislessen. Wat ik tot nu toe van Praag gezien heb spreekt enorm tot de verbeelding. Ik heb zo'n vermoeden dat deze stad qua sfeer sterk overeenkomt met Parijs.

Ik weet zeker dat we ooit door de straten van Praag zullen tuffen met onze Dusseldorfer, maar dat zal eerder in de zomer zijn.

Het lijkt me in ieder geval een geweldige stad om te wonen. Hoe ben je eigenlijk in Praag terecht gekomen? Je werk, interesse, etc?

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Praag

Bericht door L1 »

Hoi Roger,

Tussen de bomen door op de eerste foto kun je nog net het dak zien van ons appartement. We wonen aan de zuidelijke rand van het oude centrum.
Kijk eens op http://www.praha-vysehrad.cz/fsts.aspx?l=2 en zoek op de plattegrond het openlucht theater. Wij wonen aan de voet van de rots onder het theater. 's Zomers kunnen we avonden lang genieten van klanken van oa. Dvorek en Smetana. Voor de meer bekende in Praag, de bus stond voor Vyton. Het oude tolhuis van de vlotvaarders.
We zijn sinds juni in Praag. Ik begeleid de produktie in Oost Europa van een NL bedrijf waar we beiden werken. Ik kom hier al 8 jaar dus hebben al verschillende contacten opgebouwd. De Tsjechische taal blijft een probleem hoewel je met Duits en Engels in Praag alles gedaan krijgt blijf ik proberen mij de taal machtig te maken.

Gezien vanaf Vysehrad, aan de overkant van de Moldou (Vlatava) is een camping vanwaar vele Nederlanders de stad bezoeken.
Overkant, nee eigenlijk op een schiereiland in de rivier.
Misschien zie ik je eens staan...

Na shledeanou,

Leen
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door Roger 1100 »

Hoi Leen,

Te gekke plek om te wonen! Zeker als je 's zomers getrakteerd wordt op live muziek. Als we in Praag belanden, dan komen we in ieder geval even langs voor een bakje Praagse koffie om dan door te gaan naar een opvoering van Dvorak. Ik zag dat de ommuring op de eerste foto het openlucht theater is.

Groeten,

Roger
Carpe Noctem.
abel
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
Locatie: Noordwolde

Bericht door abel »

Wij gaan op 30 April naar Tlumazov (als ik het goed schrijf).
Dit is een Pools grensplaatsje met Tjechië (100/150 km. van Praag)
Het is bij een riviertje wat zowel in Polen als in Tjechië stroomt.
Onze Au Pair komt daar vandaan .
Wij zullen haar thuisbrengen voor een korte 2 weekse vakantie en blijven wijzelf wat in de omgeving rondtoeren.
Misschien ook wel een Pivo(tje) drinken in Praag

Dus als je een vreemdsoortig grijs (ruimte)voertuig met een neus van een Mercedes 207 ziet rijden in Praag dan weet je dat het ook een Dubbelluchter is.
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Pivo komen drinken

Bericht door L1 »

Ahoj Abel,

Dat tref je dan niet want op 28 april gaan we voor een paar dagen naar Nederland
1 mei een verjaardag die we daar vieren. Ik denk dat we 3 of 4 mei weer terug komen naar Praag dus de pivo moet je dan op de terugweg komen drinken.

Je moet echt even aankomen met dat ruimteschip van je. Ik wil deze wel eens goed bekijken.

Neem je 'pech onderweglijst' mee dan houden we contact :D

BTW wat weinig Nederlanders staan er op die lijst. Als iemand zich op die lijst wil inschrijven dan kun je een mailtje sturen naar secretariaat@dubbellucht.nl

Na shladenou

Leen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten